Nekromanti Pathfinder Miniatures, Beginners Box Heroes

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
  • Kyra, female human cleric
  • Valeros, male human fighter
  • Merisiel, female elf rogue
  • Ezren, male human wizard
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Necross said:
Kollade in dem. Har de alltså snöskor?
Själva miniatyren är gjuten i en annan sorts plast än basen, och därför har man valt att skapa "småbaser" under miniatyrens fötter, för att få en större och mer hållbar fästyta.

Rent estetiskt är det försumbart.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,208
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Alltså, nu kommer jag nitpicka här men:

Hur kan du påstå att "Skulpterna är utmärkta och målningen håller extremt hög klass" (min emfas), bara för att sedan säga "givetvis kan de inte mäta sig med egenmålade minis, de saknar highlights, men detaljrikedomen är utmärkt"?

Jag är en tämligen medioker miniatyrmålare, och jag gör ändå snyggare saker än de där figurernas målning på en kväll; eller med en kvarts brutal drybrushing, för den delen. För att vara förmålade är de givetvis väldigt snygga okej, men målning som rent generellt håller "extremt hög klass" borde rimligen vara Golden Daemon-grejer och sånt.

Med det sagt, WizKids har producerat rätt jävla snygga (relativt sett) färdigmålade modeller förr i tex Heroclix, så det är väl inte orimligt att Pathfinder-miniatyrerna faktiskt sätter en ny nivå, bilderna på sajten gör dem kanske inte rättvisa (mao, jag litar definitivt på ditt utlåtande, som har sett dem irl).
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Ymir said:
Alltså, nu kommer jag nitpicka här men:

Hur kan du påstå att "Skulpterna är utmärkta och målningen håller extremt hög klass" (min emfas), bara för att sedan säga "givetvis kan de inte mäta sig med egenmålade minis, de saknar highlights, men detaljrikedomen är utmärkt"?

Jag är en tämligen medioker miniatyrmålare, och jag gör ändå snyggare saker än de där figurernas målning på en kväll; eller med en kvarts brutal drybrushing, för den delen. För att vara förmålade är de givetvis väldigt snygga okej, men målning som rent generellt håller "extremt hög klass" borde rimligen vara Golden Daemon-grejer och sånt.

Med det sagt, WizKids har producerat rätt jävla snygga (relativt sett) färdigmålade modeller förr i tex Heroclix, så det är väl inte orimligt att Pathfinder-miniatyrerna faktiskt sätter en ny nivå, bilderna på sajten gör dem kanske inte rättvisa (mao, jag litar definitivt på ditt utlåtande, som har sett dem irl).
Jag förutsatte att folk förstod att jag jämför produkten med andra inom samma kategori, dvs. förmålade minis. Uppenbarligen inte så.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Vitulv said:
Jag förutsatte att folk förstod att jag jämför produkten med andra inom samma kategori, dvs. förmålade minis. Uppenbarligen inte så.
Jag tyckte det framgick klart och tydligt och tyckte att referenserna till "fabriksmålade" minis var mycket synliga. Inga problem för min del i alla fall. Kort sagt, det framgick av texten, inte minst tycker jag att det framgår i bland annat en sådan mening som herr Ymir citerat.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Jo:

Paizo påstod i förhand att deras miniatyrer var de snyggaste förmålade som någonsin tillverkats - ett minst sagt djärvt påstående.
Den meningen kom ju ganska tidigt.

Men tillbaka till mer topic så: Ja jag håller med, de är bättre än Wizards. Men personligen skulle jag önska att de sålde dem omålade. Jag skulle nämligen hellre vilja spela med dem i grå plast än den målning som finns på dem nu.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
lasergreger said:
Jo:

Paizo påstod i förhand att deras miniatyrer var de snyggaste förmålade som någonsin tillverkats - ett minst sagt djärvt påstående.
Den meningen kom ju ganska tidigt.
Ja?
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Necross said:
Kollade in dem. Har de alltså snöskor?
Sssch! Det är en feature. Som kommer att bli uppenbar vid lanseringen av "Pathfinder Eternal Winter Campaign Starter Box"...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Reviderad uppfattning: Beginners Box Heroes

Jag skrev så här:

Vitulv said:
Jag vill påstå att den minst snygga minin (Valeros) håller samma eller högre klass än de absolut snyggaste exemplaren från Wizards utgivning (och då jämför jag med de set som höll högst kvalitet, bl.a Unhallowed och Night Below).
Jag har i helgen suttit och gått igenom mina D&D-minis och måste nog revidera uppfattningen något. Vissa av Wizards minis är faktiskt väldigt snygga (återigen, med pre-paintedmått mätt så att vi undviker förvirring). Jag misstänker att jag var färgad av besvikelsen från de senare setten när jag skrev recensionen av Beginners Box Heroes.

Jag är beredd att stå fast vid att produkten motsvarar de absolut snyggaste av Wizards minis, men att det egentligen bara är Kyra och Ezren som faktiskt slår dem. I Valeros och Merisiels fall finns det DDM som är snyggare. Inte många, men det finns.

Det är väl kanske ingen som direkt bryr sig, men då har jag i varje fall inte lurat någon.
 
Top