Nekromanti Pathfinder adventure paths

Anton P

Veteran
Joined
10 Dec 2010
Messages
120
Jag undrar om det finns några här på forumet som har spelat/håller på att spela igenom en av paizos adventure paths?
Jag har hört om den så beryktade kingmaker-kampanjen som Vitulv leder, men jag undrar om det är någon som har testat någon annan än just kingmaker, då min grupp håller på att spela det första äventyret i den kampanjen, och jag inte riktigt känner att den sortens spel passar dem.
Om någon har spelat en sådan kampanj vill jag veta lite vad ni tyckte om den, och vilka av adventure pathsen ni rekomenderar
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,316
Location
Göteborg, Lindome
Jag har spelat igenom halva kampanjen "Rise of the Runelords". Vi använde D&D 4e, så det var lite konverterande och pyssel, men mot slutet fick jag till det riktigt bra.

På det stora hela gillade vi historien (så här långt), men jag tyckte det var väl mycket strid på sina ställen. Det finns en hel del Dungeon Crawls i den, men det går att tunna ut för att få bättre fart på själva historien.

Den har en väl genomarbetad bakgrundsstory, men det är inte helt enkelt att få den att skina igenom på ett bra sätt.
 
Top