WRNU Pateron för wrnu

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,923
Jag har funderat på en grej. I ett inlägg för ett tag sedan skrev @Magnus Seter

”Allt hänger på hur mycket bilder som laddas upp, och än så länge klarar vi det på den plan jag betalar för nu. Om det skulle ändras måste vi fundera på vad som är det bästa för forumet givet det utrymme jag har att betala för hosting.”

Det fick mig att fundera över möjligheten för de som driver forumet att sätta upp en Patreon eller liknande så att vi som har glädje av forumet kan skänka en valfri slant om vi vill? Det är naturligtvis inte jag som ska driva igenom något sådant men jag tänkte kasta ut frågan ifall Seter och gänget kanske inte tänkt tanken innan. Samt höra med de andra användarna på forumet om ni tycker det är en bra idé?
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,923
… är du onykter karl?
Nykter som en präst på söndag, men har en vild liten son som klämde fingret i en dörr när jag skrev inlägget, så jag råkade posta innan jag skrivit klart 😂 Nu är det dock färdigskrivet och borde vara mer begripligt 😊
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jag har funderat på det. Men inte kommit längre.

Att samla in pengar för nått innebär ett större ansvar för det som levereras. Är inte helt bekväm med den balansen för närvarande. Visst, det kostar pengar men är än så länge värt det.

Men vore bra om ni andra säger vad ni tycker.

/M
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Ett allternativ är att vi bara ser till att stalka personalen när de går på krogen och slänger massa grattis öl på dom.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Hur stora pengar pratar vi i sammanhanget? Är det "köp en färre rollspelsbok om året så kan vi posta normalstora bilder", eller är det "den här transaktionen behöver ett AB för att genomföras"?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,923
Jag har funderat på det. Men inte kommit längre.

Att samla in pengar för nått innebär ett större ansvar för det som levereras. Är inte helt bekväm med den balansen för närvarande. Visst, det kostar pengar men är än så länge värt det.

Men vore bra om ni andra säger vad ni tycker.

/M
Jag tycker det vore trevligt! Typ att man om man vill kan bidra med en frivillig summa i månaden. Det enda som behöver levereras är ju ett fungerande forum och ett trevligt diskussionsklimat 😊
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Hur stora pengar pratar vi i sammanhanget? Är det "köp en färre rollspelsbok om året så kan vi posta normalstora bilder", eller är det "den här transaktionen behöver ett AB för att genomföras"?
Just nu cirka 700 i månaden för mig. Så inget AB, tänker jag.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Jag har funderat på det. Men inte kommit längre.

Att samla in pengar för nått innebär ett större ansvar för det som levereras. Är inte helt bekväm med den balansen för närvarande. Visst, det kostar pengar men är än så länge värt det.

Men vore bra om ni andra säger vad ni tycker.

/M
I så fall kanske det vore enklare att bara lägga upp ett inlägg när det är slut i kassan, typ "jag behöver femtusen spänn till hosting, swisha till XXXXXX". Och så kan folk skriva hur mycket de swishar som svar.

Jag tror folk kommer tycka det är mycket smidigare än att teckna någon sorts patron-abbonemang som dessutom bara ger dig prestationsångest.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
I så fall kanske det vore enklare att bara lägga upp ett inlägg när det är slut i kassan, typ "jag behöver femtusen spänn till hosting, swisha till XXXXXX". Och så kan folk skriva hur mycket de swishar som svar.

Jag tror folk kommer tycka det är mycket smidigare än att teckna någon sorts patron-abbonemang som dessutom bara ger dig prestationsångest.
Vad har hänt med de här "Jag tycker som Vitulv"-giffarna (eller vad det var) som fanns förut?

Jag skulle nästan säkert bidra om det här var upplägget, men antagligen inte på Patreon.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Jag skulle nog absolut ha lättare att sätta upp en fire-and-forget-prenumeration via Patreon; såna där "just nu behöver vi cash, swisha!"-grejer tenderar för mig mer att bli att jag tänker att jag ska bidra och så hinner jag glömma bort det pga prokrastinering. Å andra sidan verkar ju City of Heroes' Homecoming-server klara sig alldeles utmärkt på de som inte är lika dåliga som mig, så jag antar att mina pengar ändå inte behövs.

Och jag respekterar 100% att Patreon skulle skapa mer prestationsångest, helt oavsett hur mycket vi lovar att vi inte förväntar oss nåt.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,923
Jag håller på att sätta upp en Patreon nu, så får vi testa vad det ger.

Jag tänker också köra en "drive" i början av nästa år för de som hellre gör en "fire and forget".

MVH

/Magnus
Awesome! För en som är analfabet vad gäller all ny teknologi, vad menas med ”drive” och ”fire and forget”?
 
Top