Nekromanti Partisan Rollspelet

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Jag ska vara kontroversiell: jag vill inte ha Partisan på marknaden. Alls.

Varför? Jo, för att den är bäst som det nostalgiska drömprojekt som det är i sin nuvarande form. Bevara Partisan dött! ;)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,054
Location
Ereb Altor
Robert Jonsson;n323406 said:
Jag ska vara kontroversiell: jag vill inte ha Partisan på marknaden. Alls.

Varför? Jo, för att den är bäst som det nostalgiska drömprojekt som det är i sin nuvarande form. Bevara Partisan dött! ;)
Jag hade gärna sett det. Å andra sidan kan jag ju plocka fram Grey Ranks istället :)

Men helt ärligt så tror jag att man skulle kunna väldigt mycket intressant av det, om man gestaltade ex Vietcong, ovan nämnda polska motståndsrörelsen odyl.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Jag tror onekligen det hade varit lättare att få någon typ av framgång och välkommet mottagande idag än då det var på tal, men lika stort som det nostaligska hypen är? Nä, det kan bara sluta i besvikelse.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
Grisodlar'n;n323404 said:
Man får väl hoppas att om Fria Ligan gör något med varumärket, att de använder en annan spelmekanik än i alla sina andra spel. Gärna hederlig BRP.
Tror de är väldigt nöjda med sin Å0 motor, och hur den tillåter dem att trycka ut spel efter spel med samma/liknande regler på marknaden.

Ser inte att de skulle använda någon annan spelmekanik än i alla sina andra spel inom de närmaste åren.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
CapnZapp;n323424 said:
Tror de är väldigt nöjda med sin Å0 motor, och hur den tillåter dem att trycka ut spel efter spel med samma/liknande regler på marknaden.

Ser inte att de skulle använda någon annan spelmekanik än i alla sina andra spel inom de närmaste åren.
Ja, jag vet inte om det är en bra grej eller inte. Det blir mer som man köper kampanjmiljöer istället för nya rollspel till slut, blir det inte? Hur som haver, jag skulle gärna vilja se Partisan men utan märkliga specialtärningar.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,054
Location
Ereb Altor
Bara så att det är klart för alla så har alltså Partisan aldrig funnits. Det skulle per automatik bli något nytt :)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Port Kad, The Rim
Måns;n323469 said:
Bara så att det är klart för alla så har alltså Partisan aldrig funnits. Det skulle per automatik bli något nytt :)
Partisan: Schrödingers rollspel? Det har ju faktiskt existerat i tankevärlden. :wink:
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
Grisodlar'n;n323444 said:
Hur som haver, jag skulle gärna vilja se Partisan men utan märkliga specialtärningar.
Man kan kritisera Fria Ligans regelmotor för mycket, men bara så du vet - den är designad för sex-sidiga tärningar.

Blir nog inte mindre märkligt än så. (Du måste inte använda deras köpetärningar, det går bra med din mormors gamla Yatzy-tärningar)

Okej, det var rejält OT :)
 
Top