Varulv Paris - Runda 5 (Final)

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Gamla uppdrag:
1) Skydda adelsperson! Alla till arrondissement 5 angränsade arrondissement måste ha minst en enhet utplacerad i sig.
- Woops, det här missade ni.
2) Skydda adelsperson! Alla till arrondissement 20 angränsade arrondissement måste ha minst en enhet utplacerad i sig.
- Bra jobbat.
3) Stoppa upplopp! Minst 5 inflytande behövs i arrondissement 17. Enbart Löjtnant/Kapten räknas.
- Bra jobbat.
4) Skydda adelsperson! Alla till arrondissement 13 angränsade arrondissement måste ha minst en enhet utplacerad i sig.
- Woops, det här missade ni.

- Jag noterar att en av er tyvärr måste lämna oss nu, säger kungen och rynkar lite på näsan. Nerva har helt enkelt för lite makt för att passa in här. Tack för ditt deltagande dock! Du och dina enheter kommer eskorteras ut ur staden direkt efter det här mötet.

- Ni övriga får de här uppdragen att bita i, säger drottningen. Sköt er nu innan kardinalen kommer förbi och inspekterar så att vi har allting under kontroll!

1) Tysta agitator! Minst 1 antal enheter behövs i arrondissement 2.

2) Tysta agitator! Minst 1 antal enheter behövs i arrondissement 5.
3) Tysta agitator! Minst 2 antal enheter behövs i arrondissement 3.

4)
Skydda adelsperson! Alla till arrondissement 19 angränsade arrondissement måste ha minst en enhet utplacerad i sig.

1674339748949.png

1674339798386.png

Spelet är slut klockan 21 på måndag.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Bonjour vos galoches.
Les rapports de Purple Duke.

Verkar som att vi inte fick några indikationer på om hurifall Nerva var folkets kämpe eller ej vilket var synd.
Sneglar då väldigt misstänksamt på den som från allra början klivit på andra spelare.
Vimes är ju all over the Paris så det är ju stört omöjligt att se vart denne egentligen verkar vara på väg mot.
Jag tycker i alla fall att det vore obra om Vimes lyckas behärska alla folk-arrondissement genom att tex skicka alla tunga enheter tillbaka till 15 och Spionen till 8 och hoppas på att ingen kliver in i 13.

Vidare ser jag nu äntligen verkligen min chans att kliva förbi @Octagonal i makthierarkin så ni får ursäkta om jag tar den med hull å hår och stolt vinna detta för Kung&Drottning😇

Longue vie à la France et Sidd
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Misstänker starkt att folkkämpen kommer försöka sno folk-arrondissementen sista rundan så där kommer vi behöva säkra upp.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag har fått ett hemligt pm av Feuflux och han säger där att den som placerar alla sina eheter i ett och samma arrondissement vinner hela baletten.

Jag vet, blev helt paff, men känner nu att det ska smaka fint att vinna det här.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag har fått ett hemligt pm av Feuflux och han säger där att den som placerar alla sina eheter i ett och samma arrondissement vinner hela baletten.

Jag vet, blev helt paff, men känner nu att det ska smaka fint att vinna det här.
Spännande Basse!
Glöm ej en av dina grundbultar att man ALDRIG ska ljuga som bybo👍

PS. Du har säkert fått samma PM som jag.
 
Top