Varulv Paris - Runda 4

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Gamla Uppdrag:
1) En agitator uppviglar en folkmassa i arrondissement 5 och måste stoppas. [Minst 1 enheter behövs i arrondissement 5.]
Bra jobbat!
2) En agitator uppviglar en folkmassa i arrondissement 18 och måste stoppas. [Minst 2 enheter behövs i arrondissement 18.]
Ajaj, bara en enhet här!
3) En agitator uppviglar en folkmassa i arrondissement 15 och måste stoppas. [Minst 1 enheter behövs i arrondissement 15.]
Bra jobbat!
4) En agitator uppviglar en folkmassa i arrondissement 1 och måste stoppas. [Minst 1 enheter behövs i arrondissement 1.]
Bra jobbat!

- Men det där är historia nu, säger kungen. Nu behöver ni istället fokusera på följande uppdrag.

1) Skydda adelsperson! Alla till arrondissement 5 angränsade arrondissement måste ha minst en enhet utplacerad i sig.
2) Skydda adelsperson! Alla till arrondissement 20 angränsade arrondissement måste ha minst en enhet utplacerad i sig.
3) Stoppa upplopp! Minst 5 inflytande behövs i arrondissement 17. Enbart Löjtnant/Kapten räknas.
4) Skydda adelsperson! Alla till arrondissement 13 angränsade arrondissement måste ha minst en enhet utplacerad i sig.


- Och här har vi lite statistik, säger drottningen.

1674160520095.png

1674161302943.png

Den här rundan slutar kl 21 på lördag.
 
Last edited:

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Spännande med funderingar @Feuflux på var alla enheter befinner sig och kontroll/arrondissment/färger. 🧐
 
Last edited:

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Bonjour vos galoches.
Les rapports de Purple Duke.

Jag förstår att ni är störträdda för min maktfullkomlighet och gör allt för att jag inte som ett rovdjur ska ta över hela Paris.

Men har ni några ideer på de två förrädarna då?

Jag ger mig på ett gräv då i en sann byboanda.

Vi antar att dessa två kan tillfoga oss andra adelsmän special—minuspoäng. 👍

Den ena är väl ändå @Octagonal som med sin Fogde tillfogade -1 vid två rundor på spelare som hade enheter i samma område.
I mina ögon rätt tydligt. Jag tror vi har ”Rödkappan” här. 👹
Denne rör sig även försiktigt mot de 2 centrala kyrkodistrikten.

Jag antar att @Feuflux placerat ut de två så långt ifrån varandra som möjligt.
Därav utesluter jag Basse Impetigo och Fjodor.

De som fått minuspoäng (av Octas Fogde) kan vi också utesluta: Basse, Impetigo, Sidd efter första natten och även Andersson efter andra natten.
Nu senaste natten stod Octas Fogde inte med nån annan spelare så inga -1 delades ut.

Dock delades nu -2 ut på Andersson som jag inte ser var det kommer ifrån.

Jag utesluter förstås mig själv (förstår att ni andra inte kan göra det) och kvar har jag då Vimes och Nerva.

Både Vimes och Nerva har kontakter med Andersson och kanske alltså skulle kunna tillfoga denne minuspoäng.
Hur har dessa två flyttat då?
Vad verkar de ha som mål med sina förflyttningar?

Spelare som tex fjodde spelar som jag försökt och tänkt att hålla och försvara sina områden och hålla sina enheter tajt och klara uppdrag.
Spelare som Basse och Impetigo verkar försöka vinna på maktpoäng genom att dominera arrondissement.

Vimes var aggresiv direkt från start och Nerva verkar flytta sina enheter långt utspritt.
Båda startar från folk-arrondissement och kliver på andra folk-arrondissement.
Är kanske nån av dem folkets man?
Samarbetar de? Nej då skulle inte Vimes ta Nervas område och desutom skulle de då gjort processen kort med mig emellan sig. Och Feuflux skulle inte sätta en spelare (mig) i den startsitsen.
Ytterst tveksamt att en av dem klarar att erövra och hålla 3 folk-arrondissement nu när det börjar dra ihop sig men jag tycker @Basenanji ska hålla hårt på område 8.

Jag läser av @Vimes poster och förflyttningar som att denne jagat maktpoäng.

@Nerva har haft en ”lite” annan ton i posterna och förflyttar sig irrationellt över staden så jag tycker denne ligger närmast att vara den andra förrädaren.

Alltså tycker jag att Kung&Drottning ska kalla in Octagonal och Nerva till allvarssamtal och jag kan ställa upp som förmyndare för deras enheter och arrondissement för tid och evighet.

Longue vie à la France et Sidd
 
Last edited:

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Staden Paris uppbärs av två pelare. Monarkin och kyrkan där den enes intressen inte motsätter sig inte den andre. Istället är det denna symbios som en gång byggde vår magnifika stad. För länge har kungen tagit falska råd från profitörer som inte tagit detta i beaktande...

Kan samtidigt meddela att undertecknad fortfarande snäll och tycker vi borde planera våra förflyttningar. Rekommenderar därför samtliga att stillsamt lämna arrondissement 5 då eventuella enheter där kommer göra större nytta på annat håll.

"Il ne suffit pas d’aller à l’église et de prier tous les dimanches; Il faut agir"
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Jag rekommenderar er starkt att inte röra er i de gröna områdena. Spetälskan har nu anslutit till pest och böldpesten. (Vabb vabb vabb :( )

Folket ska tuktas med hjälp av kakor från hovet och svavelosande predikor från kyrkorna.
Vi har ypperligt tillfälle att slå ut de svagare denna gång genom att misslyckas med alla uppdragen @Basenanji och @Octagonal . Ce n’est pas la mer à boire!
Låt de desperata kämpa om att behålla sin makt. Comme on fait son lit, on se couche.
Vi kan lugnt försvara det som är vårt och se de övriga gråta på gatorna. S’occuper de ses oignons.

Vouloir, c'est pouvir mes amies!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Mina tilltag känns ungefär lika mysiga som de där dryga MUF:arna som agerade dörrvakt till den enda riktigt roliga festen för oss som gick ut nian 1986.

Basenanji Röd>>>Basenanji Röv

Men jag är redo för bikt och botgärning om någon kan presentera ett starkt case.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Uppdragen: Ja de står ju och faller med @fjodorsenuba och @Basenanji i stort sett och vi ser ju tydligt vad de aviserar.
Jag åker nog på typ -14 så Vimes, Andersson och Nerva: Ni behöver samarbeta nu för att överleva denna runda!
Samarbeta genom att komma överens i tråden hur ni ska lyckas ta arr från Basse och Fjodde.
Om ni fortsätter att ge er på varandra så är det slut för er.

Jag behöver skrapa ihop 6 poäng vilket blir klurigt men inte omöjligt.
Jag är typ i samma sitts som er så jag har samma mål och vill sammarbeta.

Jag vill först och främst göra nån form av överenskommelse med er som har sina Spioner smygande som löss i 6, 5 och 12.

Alla ni som har Spioner i arr 5 ska ju flytta och vi förstår ju nu alla att de inte gör nån nytta/skada om de är i ett arr med en annan Spion.
Jag har nu område 5 och vill inte förlora det med minuspoäng på köpet.
Octas Spion når ej 5 och vi tre som är där kan inte försvara området så värst bra.
Jag kan gå dit med allt men riskerar ju då att @fjodorsenuba eller @Vimes går in med Spion och förstör.
Vimes Du har ju förflyttat överallt runt mina enheter domäner men jag noterar att du i alla fall retirerat från mina domäner. Föreslår att du fokuserar på att stoppa Basses intrång i väster och att du även tar din Spion åt det hållet. Arr 13 lämnar du över till Fjoode eller mig så låter jag bli 15 och 7. Där har du lite att jobba på👍
Fjodde: jag vill att du bestämmer dig och meddelar mig om hur du gör i detta med din Spion för du riskerar att Octa vinner spelet vid felbeslut här. Vidare behöver du mota bort Octa över hela er gräns👍
@Nerva Orange Vad har du för mål med alla dina spridda förflyttningar. Att hålla dig på dina områden och respektera andras verkar ju inte vara målet. Jag föreslår att du konsoliderar dig centralt👍 Spionen till 4.

Jag får då ansvara för 14, 13, 6 och 5 beroende lite på om ni godtar fördelningarna.

Vidare kommer jag som ni ser fortsätta campa för att försöka hålla mina nuvarande områden.

Longue vie à la France et Sidd
 
Last edited:

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Enligt kungligt dekret ska jag nu härmed överta Octas och Nervas befäl!

Jag tar ödmjukt över ansvaret och medelar SL order även för dessa👍

Longue vie à la France et Sidd
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Enligt min analys torde centrum vara särskilt viktigt att dominera. Detta gäller för oss alla, men min gissning är att rödkappan och folkhjälten har särskilda skäl att "hänga i city".
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Enligt min analys torde centrum vara särskilt viktigt att dominera. Detta gäller för oss alla, men min gissning är att rödkappan och folkhjälten har särskilda skäl att "hänga i city".
Eller så ser du gärna själv att inga ska gå och plocka dina områden som av ren slump förstås inte är i city.

Vad bygger du din analys på förutom?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Föreslår att du fokuserar på att stoppa Basses intrång i väster och att du även tar din Spion åt det hållet. Arr 13 lämnar du över till Fjoode eller mig så låter jag bli 15 och 7. Där har du lite att jobba på👍
Vad gäller Basse kan jag nog inte göra så mycket mer än att försöka försvara arrondissement 7. Fjodor ser jag inga skäl till att lämna några arrondissement till. Eller, jag har jättelite makt och tänker inte aktivt ge upp några områden alls faktiskt. Varför skulle jag göra det?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Eller så ser du gärna själv att inga ska gå och plocka dina områden som av ren slump förstås inte är i city.

Vad bygger du din analys på förutom?
Kaoz-basse brukar man kalla mig när man är särskild upprymd!

Nej men det är ju viktigt att vi funderar på vem som ska "få" centrum. Ni andra har säkert räknat ut hur många ytterområden man måste behärska för att det ska vara bättre än att dominera centrum.

Och ingen blir gladare än jag om ni låter mig sköta de inre arrondissementen åt kungen.

:)
 
Top