Varulv Paris - Runda 3

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Gamla uppdrag:
1) I arrondissement 10 har vi en adelsperson som måste skyddas. [Alla till arrondissement 10 angränsade arrondissement måste ha minst en enhet utplacerad i sig.]
- Nej det här missade ni! Det står ingen i arrondissement 19!
2) En agitator uppviglar en folkmassa i arrondissement 6 och måste stoppas. [Minst 2 enheter behövs i arrondissement 6.]
- Tre enheter på plats, bra jobbat!
3) I arrondissement 12 har vi ett upplopp ni behöver stävja. [Minst 4 inflytande behövs i arrondissement 12. Enbart Löjtnant/Kapten räknas.]
- Bra jobbat!

- Nåja, vad är väl ett missat uppdraget, säger drottningen.
Och alla håller med efgtersom det är dödsstraff på att inte hålla med.
- Men nu ser vi till framtiden och alla agitatorer som har dykt upp, säger kungen. Ganska klena dock, det är som om det var en slumpgenerator inblandad här!

Uppdrag:
1) En agitator uppviglar en folkmassa i arrondissement 5 och måste stoppas. [Minst 1 enheter behövs i arrondissement 5.]
2) En agitator uppviglar en folkmassa i arrondissement 18 och måste stoppas. [Minst 2 enheter behövs i arrondissement 18.]
3) En agitator uppviglar en folkmassa i arrondissement 15 och måste stoppas. [Minst 1 enheter behövs i arrondissement 15.]
4) En agitator uppviglar en folkmassa i arrondissement 1 och måste stoppas. [Minst 1 enheter behövs i arrondissement 1.]

1673991064177.png

1673991083884.png
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
- De pratar ungefär lika lite med varandra som förväntat, säger kungen.
- Det finns ju inte så mycket att prata om, säger drottningen.
- Nåja, säger kungen, det är ju ett slags experiment det här. Så studerar vi efteråt hur det går.

Deadline den här gången är kl 21 på torsdag!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,503
Location
Oktoberlandet
Uselt allihopa!
Jag känner mig typ som den där loosern till mellanchef (tror han heter Syril) i Andor som är en av Imperiets mer misslyckade lirare.
Cheferna rycker mest på axlarna när det är uppror på gång och befälen runt omkring maktkampar hela tiden så att rebellerna kan göra lite snajdiga nålstick.
För Syril går det mest utför med hierarki-klättringen och han sitter hemma hos mamma och förnedras.
Lite samma situation här för mig känns det som😂

Tragiskt.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Spelledaren har klantat sig.
Sitter på jobbet och har inte möjlighet att uppdatera kartan men jag har två missar.

1. Rosa L ska så i 9:an (påverkar inte kartans färgläggning).
2 Arrondissement 18 ska fortfarande vara rosa (dvs påvekrar poäng-räkning/färgläggning). L har ju -1 i kyrkoarrondissement och kommer då oavgjort med fogden i 10an.
Slarv av mig, hoppas det inte ställer till för mycket.
Uppdaterar kartan ikväll.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
@Sidd och @Nerva! Vi håller på att hamna efter! Jag föreslår att vi ser till att inte ta områden från varandra. Gemensamt mot de stora drakarna! Det är vi som är rebellerna på Andor!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
2 Arrondissement 18 ska fortfarande vara rosa (dvs påvekrar poäng-räkning/färgläggning). L har ju -1 i kyrkoarrondissement och kommer då oavgjort med fogden i 10an.
Äsch. Detaljer detaljer.

😄😉
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Spelledaren har klantat sig.
Sitter på jobbet och har inte möjlighet att uppdatera kartan men jag har två missar.

1. Rosa L ska så i 9:an (påverkar inte kartans färgläggning).
2 Arrondissement 18 ska fortfarande vara rosa (dvs påvekrar poäng-räkning/färgläggning). L har ju -1 i kyrkoarrondissement och kommer då oavgjort med fogden i 10an.
Slarv av mig, hoppas det inte ställer till för mycket.
Uppdaterar kartan ikväll.
Spelledaren har klantat sig.
Sitter på jobbet och har inte möjlighet att uppdatera kartan men jag har två missar.

1. Rosa L ska så i 9:an (påverkar inte kartans färgläggning).
2 Arrondissement 18 ska fortfarande vara rosa (dvs påvekrar poäng-räkning/färgläggning). L har ju -1 i kyrkoarrondissement och kommer då oavgjort med fogden i 10an.
Slarv av mig, hoppas det inte ställer till för mycket.
Uppdaterar kartan ikväll.
Om man ska vara petig så är det väl då också så att område 10 ska vara blått (3-3 i inflytandeom jag räknar rätt och då behåller blå kontrollen)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,503
Location
Oktoberlandet
Kommer inte ge mig så lätt era oduglingar även fast det verkar bli ett hårt jobb att försöka styra upp den här röran.

Det som behövs är att ”byn” faktiskt börjar samarbeta och om man ändå ska vara lite positiv så ger väl ändå detta kaoskrig att att det finns massor att gräva i. (ja det är Varulvsspel vi spelar och vem som får ihop mest maktpoäng struntar jag i och snart kommer jag tom börja rösta!)

Varför har varje spelare gjort just dessa val?

Visst: flertalet av er kör all in egoistiskt ”ta så mycket poäng som möjligt”

Men:
Tex så är det ju nu tydligt vart -1 kommer ifrån. Ergo vem som är den ena förrädaren.
Detta ger även indikation (om vi slår ihop en del andra tell) på vem som är det andra buset.

Vidare så kan man ju utläsa en massa i hur vissa spelare relaterar med varandra tex Basse-Vimes: glöm inte att du deltar i Varulvsspel! (Ja det stämmer att jag inte skrev ni där👹)

Ni som attackerat andra spelare utan nån annan anledning än maktbegär bör genast dra tillbaka sina enheter och lämna över kontrollen till era grannar.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,503
Location
Oktoberlandet
@Sidd och @Nerva! Vi håller på att hamna efter! Jag föreslår att vi ser till att inte ta områden från varandra. Gemensamt mot de stora drakarna! Det är vi som är rebellerna på Andor!
Du föreslår en pakt mellan oss 3 förstår jag.
Strålande med samarbete så jag är med på det.
Jag skulle vilja få ok från @Nerva

Jag föreslår att vi kommer överens om vad det ska betyda då mer.
1. Vi attackerar ej varandra: inga enheter på alliansvänners arrondissement.
2. För att komma ikapp i maktpoängen så behöver vi ta över andras arrondissement.
Så då behöver vi komma överens vilka områden så vi inte förflyttar enheter i onödan.
De andra som är närmast är ju Basse, Andersson och Fjodor.
Ni båda har ju attackerat mig så ni får väl visa vägen med att på allvar kliva på de andra då jag som synes har fullt upp att försvara mig.
@Vimes du har ju långt att gå för att nu denna runda på allvar utgöra nåt större hot mot Basse.
Jag föreslår att Vimes fokuserar på arrondissement 7.
Jag fokuserar på arrondissement 6.
Och @Nerva fokuserar på arrondissement 12.
Om det här realiseras så behärskar vi då 3 arr var och då borde vi inte åka ut snart (jag har inte orkat kolla poäng hit å dit med misslyckade uppdrag å allt)

Jag förstår att @Andersson och @fjodorsenuba kan tycka att det här inte låter så bra.
Ert ansvar blir nu att börja sammarbeta med oss övriga som hamnat efter med poängskörden.
Sammarbeta genom att diskutera i tråden och komma med förslag som vi tre kan godta så att det funkar i längden med poängen.

Vimes och Nerva: jag tror det här nog är vår bästa chans nu att inte komma efter för mycket (kanske tom åka ut) och i längden kan vi bygga upp ett samarbete som borde hjälpa i längden.
Vi har då en början till en by och om fler deltagare vill följa med så är de välkomna.

Tills vidare måste jag ägna mig åt försvar så att forsätta ge sig på mig ger er inte så mycket mer.
Jag vill förstås ha ok från er båda och se konkreta handlingar med förflyttningar åt rätt håll.

Vive la France et Sidd!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Fokus för egen del kommer vara att hålla 10an och 3an. Nu kanske jag gör folk lite upprörda men om dom i botten samarbeta ser jag gärna att vi i toppen gör det samma. Vimes pratar om att sammarbeta när denne inte en utan två gånger försökt hoppa på sina fredliga grannar. Formas det en pakt för att ta poäng från bland annat mig ser jag gärna att vi formar något svar.
Tror om inte annat det hade varit kul och testa vart det tar oss i spelet. Går det överhuvud taget att samarbeta eller är allt slump. Sträcker därmed ut handen till närmst Fjodor och Andersson men även Basse och Impetigo.


Vi måste försöka se till att uppdragen blir lösta. Ser ut att bli fler och fler för varje runda vilket kommer göra detta svårare och svårare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag konsoliderar och stärker upp med vad jag kan. Har svårt att hjälpa till med uppdrag men fokuserar på arrondissement 18.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Pesten har spritt sig hos Fjodor den gröne och vabbandet är rätt tärande för den fria tanken.

Tycker jag inte gjort annat än försökt lösa de uppgifter som drottningen gett ut. Sidd försöker sig på att påhopp att jag inte gjort annat än skaffat mig mer makt men jag har inte annat än gjort som jag blivit ombedd.

Jag tycker vi borde straffa ut rosa som ej genomförde det uppdraget men det var nog mer klantigt än med flit att 20 lämnades tomt. Eller så var det smart att straffa alla som inte deltog extra...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
1. Vi attackerar ej varandra: inga enheter på alliansvänners arrondissement.
2. För att komma ikapp i maktpoängen så behöver vi ta över andras arrondissement.
Så då behöver vi komma överens vilka områden så vi inte förflyttar enheter i onödan.
Yes. Jag flyttar från dina områden, @Sidd.

Däremot är jag tveksam till att vi officiellt ska bestämma exakt vilka arrondissement vi ska försöka ta från Paris tyranner. Är det helt glasklart vad vi ska göra kommer de ju kunna blocka oss.

Så jag tror vi ska hålla det lite diffust.

Så: jag rör mig inåt på kartan, men undviker arrondissement 6, men säger inte mer än så.

@Nerva, är du med på bollen? Eller har du redan börjat förbereda för att Trajanus ska ta över?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jaha, då har jag precis kommit från ett minst sagt stormigt möte med Framgångståget - där Framgången tuffar På:s utvecklingsavdelning och tja, det var ord och inga visor må jag säga.

"Meh! Harru ente hört talas åmm Agilt Lärande?" fräste Månstråla medan Luxxas gick på om hur aggressiva mikrober utvecklar sitt försvar genom angrepp på hjälpsamma encelliga organismer för att klara sig i ogästvänliga miljöer ute i rymden.

"Stay ahead or be beheaded!" la han till med överlägsen min när jag nämnde att spelet utspelade sig i landet känt för frihet, jämlikhet och broderskap.

"Man har ju varit utbytesstudent i Monaco va!" hörde jag honom skryta för Månstråla innan jag gick ut ur mötesrummet.
 

Nerva

Veteran
Joined
12 Sep 2022
Messages
21
Jag befinner mig i en knepig sitts, riskerar att åka ut om uppdrag misslyckas. Jag kommer att undvika att göra saker mot er. Sidd och Vimses. Men måste prioritera förflyttningar som räddar mig kvar.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,503
Location
Oktoberlandet
Jag befinner mig i en knepig sitts, riskerar att åka ut om uppdrag misslyckas. Jag kommer att undvika att göra saker mot er. Sidd och Vimses. Men måste prioritera förflyttningar som räddar mig kvar.
Se Vimes och mina poster och var med på samarbete som gör att du inte åker ut👍
Kolla igenom förslagen och konfirmera att det är ok.
När du och Vimes även förflyttat utifrån mina förslag så kan jag lita på er mer.
Överenskommelse - handling = förtroende👍

Kolla på mina poster med vad jag angett att jag tänkt göra och sen vad jag gjort så ser du att jag står för mina ord.
Är det nåt du funderar på så fråga.

Men det vore först å främst bra med skriftligt ok.

Fridens / Vive la France et Sidd!
 

Nerva

Veteran
Joined
12 Sep 2022
Messages
21
Sidd, roligt att du pratar om förtroende, du är den som har minst av den varan i min bok. Jag kan inte ta risken att lita på dig. Kanske nästa runda, beroende på ut fall.
 
Top