Varulv Paris - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hörrni. Låt inte @Octagonal blanda bort korten här bara för att jag föll Andersson i ryggen. Octa och Fjodor leder och är de vi borde fokusera på att stoppa.

Dt finns ingen by. Låt inte folk komma undan med att lajva bybor.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Hörrni. Låt inte @Octagonal blanda bort korten här bara för att jag föll Andersson i ryggen. Octa och Fjodor leder och är de vi borde fokusera på att stoppa.

Dt finns ingen by. Låt inte folk komma undan med att lajva bybor.
Vi har visst en by!

Vi har två spelare med annan agenda och 6 andra spelare som tillsammans är ”byn” mot dessa 2.
Byn har som mål att luska ut vilka de 2 andra är och se till att de inte når sina mål.

Sen så har varje enskild spelare i byn som individuellt mål att vinna drottningens gunst genom att skaffa sig så mycket makt som möjligt.
Antar att de andra 2 inte har detta som mål.

Det kommer bli kaos om vi gör som dig Vimes och hugger varandra i ryggen och som du skriver ”skiter” i uppdragen.
Kaoset kommer nog de 2 andra bara vinna på.
Därav spelar du som en av dessa just nu.
Att du tagit maktpoäng på Anderssons bekostnad är ju en kaosstrategi.

Vi 6 som är vanliga hederliga adelsmän borde kunna diskutera fram överenskommelser som vi kan försöka hålla.

Du har helt rätt i att de som har mer maktpoäng än andra bör retirera och låta de som har mindre få komma ikapp.

Vi bör även gemensamt försöka sätta stop för ensamvargar som hoppar på grannar!

Upprop till närmast berörda: @Basenanji och @Andersson

Slugger strid med enheter som klipper områden huller om buller och byter makt hit å dit eller nån form av överenskommelse?

Är ensamvargen = ulv?

Hur ska vi bemöta Vimes agressiva strategi?

Vad tycker ni andra?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Att du tagit maktpoäng på Anderssons bekostnad är ju en kaosstrategi.
Hade jag inte tagit områden av Andersson hade han också varit i gruppen av spelare som dragit ifrån övriga.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Önskemål från spelledaren.
Skriv gärna vilken runda er truppförflyttningar gäller i era PM. Det går givetvis för mig att köra på det senaste ni skrivit, men det underlättar i min generella förvirring. :)

Och "Special" är ingen bugg. Det är en feature.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Hur tänker folk kring förflyttningar denna runda?

Tycker vi borde göra upp en plan för att lösa uppdragen.
Har inte hunnit fundera så väldans mycket över detta själv men gillar spontant inte att Fjodor vill lösa uppdraget i 12 själv. Han hade tjänat 2 poäng på oss övriga genom att misslyckas med uppdraget genom att bara skicka en pjäs samtidigt som han med övriga hade kunnat sno eller hålla områden. Kanske nojig men men.
Bra poäng. Samarbetar gärna om det så vills.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Folkrätten och rödkappan; jag gissar på att deras win-con hör samman med folkområden respektive kyrkliga områden. Det skulle stämma tematiskt.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,098
Location
Uppsala (Umeå)
Vad har vi för teori om vad de olika specialavdragen beror på? Gissningsvis rör det Kardinalen och/eller Rödkappans roller men varför drabbas just vissa?

En tanke skulle kunna vara att det är kopplat till områdena. Fast där är bilden lite oklar:
- Impetigo och Sidd har kyrkoområden i sig och får avdrag (dock får fjodorsenuba som också äger ett kyrkoområde ingen effekt)
- Basse har ett folkområde och får avdrag (men Nerva och Vimes som också har det klarar sig)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ja, det verkar sannolikt att specialrollerna är kopplade till specialområdena. Jag teoretiserade i förra rundan om att rödkappan vill kontrollera kyrkor och folkkämpen folkområden och sådär. Men det kan finnas andra grejer förstås. Folkkämpen borde ju vilja kontrollera militärområdena och att ingen kontrollerar folkområdena och så vidare. Men fan vet.
 

Nerva

Veteran
Joined
12 Sep 2022
Messages
21
Min bedömning är att det är svårt att hålla två områden och ta ett tredje, med det begränsade antalet pjäser till vårat förfogande. Så jag bedömer att det finns ett vinst kriterier som säger "kontrollera 3 kyrko, militär eller folk arrondissement är låg till mycket låg. Men att bara behöva hålla två är nästan lite för lätt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Bonjour vos galoches.
Les rapports de Purple Duke.

Så då var det väl på tiden att styra upp lite överenskommelser så att uppdragen fixas och komma överrens om vem som ska behärska vilka arrondissement.

Vi kan meddela att Sidd drar tillbaka sina enheter för att stabilisera och försvara de två arrondissement vi nu behärskar (14 och 5) och ansvarar för att uppdrag 2 (stoppa agitatorn i arrondissement 6) blir fixat. Allt för drottningen!

Vore bra om närliggande befälhavare är med på noterna så att det inte blir nåt missförstånd👍
@Andersson
@Vimes
@Nerva
@fjodorsenuba

Hoppas ni andra säkrar upp att övriga uppdrag blir ordnade.

Vive la France et Sidd!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,267
Okej det ska bli spännande att se hur vi alla kommer förflytta oss denna runda. Samarbetet vi hade R1 är som bortblåst.

Hur tycker ni vi ska lösa uppdrag 1?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag ska vara helt uppriktig. Som andra sagt före mig: det finns ingen by. Jag trodde att vi skulle kunna samarbeta och vara solidariska, men givet händelsernas utveckling är det bara att acceptera de hårda bud som gäller i det här spelet. Jag är varken folkkämpe eller rödkappa (jag skulle inte ge mig själv minus). Nu gäller det att vara på hugget.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Eller så är jag snäll och du får posta nu eftersom jag inte startat nästa runda. Go go go! :) Är du redo artt skicka in på stört?
 
Top