Varulv Paris part trois - Le Slut på spelet

Feuflux

omjonasson.se
Det hade många saker det här spelet, och vi kan börja med att fokusera på slutspelsdramat.
Sidd röstas ut med 4 röster, och därmed vinner rojalisterna för han var den andre rödkappan.
Länge leve monarkin!

Mekaniskt är jag inte så nöjd (för krånglig, för otydligt), stor påverkan att Sömnige Isaac droppade av, och att bara Sidd skickade in PM med förflyttning inför slutspurten vet jag inte helt hur jag ska tolka.

Hoppas ni haft kul trots det som funkat mindre bra!

@Hägerstrand @StradhLestat @Vimes får medalj av kungen och drottningen.

Wohoo!
Tack för toppen-arr!
Lite upprörande att bli nattmördad i R1 för att jag måste stå vid sidlinjen och titta på när alla fumlar runt 😅 mem det var spännande att följa ända in i det sista!

Men du @Feuflux, vad hände egentligen i arrondissement 9 natten mellan R2 och R3? Om jag förstått spelet rätt (vilket jag verkligen inte har) borde Sidd (som flyttade först?) inte hamnat i samma ruta som Vimes soldat. Men nu gjorde han det ändå, och det borde ju betyda att Vimes inte fick området, men det var ju blått?

Om en kollar tangentbordet så ser en ganska tydligt att min tumme hamnar lite snett, och ganska högt upp, när jag skriver bokstaven e. Och då är det inte så långt till trean. För det mesta så brukar jag redigera innan jag postar, men ibland så blir jag så exalterad att jag hinner posta innan jag fixat det.

Tackar för lir @Feuflux 😍

Kul med brädspelsvariant på Varulvsspel.
Jag försökte göra mitt bästa med rätta vettiga drag utifrån reglerna.
Miss 1: Att Hägern kunde Väkta i R2.
Otur1: Jädrans otur dock att denne valde rätt.
Jag gick överlag på att i möjligaste mån nattmörda folk med många arr=röster.
Miss/otur 2: inte flytta min Soldat så jag haft 4 röster inför sista rundan. Trodde dock npn av er skulle plocka mitt arr så jag försökte blocka där.
Otur 3: Brynolfs sista snajpröst sekunderna innan deadline slog ut Isaac. Där hade vi ulvar vinsten annars.

Jobbigt att ljuga å bete sig slingrande å så vidare utan nån ulvkompis att ha som stöd p snacka av sig med😇
Hoppas det är ok @Sömniga Isaac

Jag gjorde i alla fall mitt jobb för att agera onding så övriga fick lira Varulvsspel å fundera på buset. Tyckte jag slingrade mig hyfsat å det blev förflyttningarna med spelmekaniken som Hägern läste av rätt till slut som avgjorde.

Vive le village

Tackar och på återseende/Sidd

Wohoo!
Tack för toppen-arr!
Lite upprörande att bli nattmördad i R1 för att jag måste stå vid sidlinjen och titta på när alla fumlar runt 😅 mem det var spännande att följa ända in i det sista!

Men du @Feuflux, vad hände egentligen i arrondissement 9 natten mellan R2 och R3? Om jag förstått spelet rätt (vilket jag verkligen inte har) borde Sidd (som flyttade först?) inte hamnat i samma ruta som Vimes soldat. Men nu gjorde han det ändå, och det borde ju betyda att Vimes inte fick området, men det var ju blått?
Skandal: då räknar vi detta som oavgjort då👍

Om en kollar tangentbordet så ser en ganska tydligt att min tumme hamnar lite snett, och ganska högt upp, när jag skriver bokstaven e. Och då är det inte så långt till trean. För det mesta så brukar jag redigera innan jag postar, men ibland så blir jag så exalterad att jag hinner posta innan jag fixat det.

Asså det här med outningar: det kan väl inte vara bra för byn att både Siaren OCH Väktaren kliver fram första rundan.
Vad håller ni på med?
Ulvjobbet blir så mycket enklare då man får all den infon upp på bordet.

Vive le roi för satan! Tack alla inblandade!

Kul lir även om det var snopet att ha grävt ner sig helt på felaktiga premisser där i R2. Fan vad gött det hade varit om man hade haft rätt där 😅

I R3 satt jag illa till IRL på slutet och lyckades visserligen flytta rösten till Isac men glömde helt att skicka in mina moves.

Asså det här med outningar: det kan väl inte vara bra för byn att både Siaren OCH Väktaren kliver fram första rundan.
Vad håller ni på med?
Hehe, jovars. Men varför mördade ni inte Häger? Jag var ju långt ifrån lika grön och farlig som han

Jag var så löjligt vaniljbybo...ingen förmåga whatsoever...OCH med sämst rang i startfältet (typ) 9..
Sorry Stratt för allt skitbrus framförallt sista rundan. Egentligen tänkte jag slänga in handuken typ redan när Nattmordet misslyckades men när jag räknade på alla tusen varianter av möjliga skeenden å röstantal hit p dit så hade vi ulvar slagläge bara uttern dykt upp igen.
Men det var jobbigt att hålla på å tjafsa😵‍💫

Vad håller ni på med?
Well, som jag sa så antog jag att mitt siarskap aldrig skulle bära frukt med tanke på kravet. Och hade jag inte outat hade ni ju bara dödat väktaren istället så på det stora hela hade det ju inte gjort någon skillnad direkt. Kanske hade det varit mer värt att outa i R2, men det vetefan.

Wohoo!
Tack för toppen-arr!

Ja det var en miss ser jag ju tydligt nu på kartan för runda 3. Vimes har inte mer än 50% och område 9 borde vara vitt.

Häroldarna har ingen begränsning med hur de får gå (förutom antal steg då), utan bara soldater som inte får gå in i ett arronidssement där det står en soldat redan, och det tror jag inte jag har missat?

Va, vann vi!!! 🤩

Va, inget Paris nästa år? Jag som skrivit långa listor på:
- Hur spelet kan förenklas så även mindre begåvade (=jag) kan hänga med
- Hur jag ska ro hem segern nästa gång
- Hur byn bör spela nästa gång
- Hur ulvarna ska spela nästa gång
- Hur Eiffeltornet ska piffas till

Sorry Stratt för allt skitbrus framförallt sista rundan. Egentligen tänkte jag slänga in handuken typ redan när Nattmordet misslyckades men när jag räknade på alla tusen varianter av möjliga skeenden å röstantal hit p dit så hade vi ulvar slagläge bara uttern dykt upp igen.
Men det var jobbigt att hålla på å tjafsa😵‍💫
Du var faktiskt farligt nära att vinna ändå.

Det var bara 50/50 att min röst skulle landa på dig i R3, och annars hade ni vunmit.

Efterom ALLA bybor stod och glodde mellan R3-R4 hade du kanske kunnat fått egen majoritet om du haft lite bättre tur med förflyttningarna.

Sen var det ju Strad som var prime suspect in i sista rundan. Det hade kunnat gå vägen där också.

Häroldarna har ingen begränsning med hur de får gå (förutom antal steg då), utan bara soldater som inte får gå in i ett arronidssement där det står en soldat redan, och det tror jag inte jag har missat?
Eftersom Sidd gick före Vimes borde väl Sidds härold då gått till 18, där Vimes soldat först stod. Och sen när det var Vimes förflyttning så skulle hans soldat flyttas till 9?

Vad håller ni på med?
Nej, men de andra förmågorna borde outat direkt så vi vet vad vi har att spela med.

Back