Varulv Paris part trois - Le Runda 3

Jag trodde koncensus var att de där olika rollerna var byboiga och därmed att Brynolf var åt det grönare hållet.
Nu börjar ni (Hägern/Vimes) rösta dit bara för att Stratten tycker Brynolf spelat grönt.
Tycker ni Stradan spelat så grönt och har ni nåt spelmekaniskt som grönar denne?

Vi behöver nog ha en diskussion om rollerna!
Ingen har motclaimat Brynolf.
Var var han i outningsordningen…kan han verkligen chansat eller är det alltså en rang-fixare på varje fraktion? Möjligt.
Brynolfs rangfixande ger oss väl bättre läge eller?

Jag trodde koncensus var att de där olika rollerna var byboiga och därmed att Brynolf var åt det grönare hållet.
Nu börjar ni (Hägern/Vimes) rösta dit bara för att Stratten tycker Brynolf spelat grönt.
Tycker ni Stradan spelat så grönt och har ni nåt spelmekaniskt som grönar denne?

Vi behöver nog ha en diskussion om rollerna!
Ingen har motclaimat Brynolf.
Var var han i outningsordningen…kan han verkligen chansat eller är det alltså en rang-fixare på varje fraktion? Möjligt.
Brynolfs rangfixande ger oss väl bättre läge eller?

Fattar inget av det här. Fullt med påståenden som verkar direkt felaktiga.

Det har väl från starten av R1 varit konsensus att roller utöver väktare och siare kan vara både ulv- och byboroller och att claim av sådana inte grönar?

Jag röstar inte på Brynolf.

Stradh har väl inte menat att Brynolf spelat grönt - och ingen röstar väl på Brynolf för att han spelat grönt?

Du har rätt!
Röst: @Brynolf

Nä, men kom igen nu Häger. Vi ska inte ha fel nu. Visst att Brynolf KAN vara ulv, men nog fan är han av de kvarvarande den MINST sannolike ulven (efter oss två)? Skulle Brynolf - en rutinerad spelare som dessutom plöjt ner en hel del arbete i spelet - ha missat att du inte kan väkta dig själv? Kom igen nu vafan.

Nä, men kom igen nu Häger. Vi ska inte ha fel nu. Visst att Brynolf KAN vara ulv, men nog fan är han av de kvarvarande den MINST sannolike ulven (efter oss två)? Skulle Brynolf - en rutinerad spelare som dessutom plöjt ner en hel del arbete i spelet - ha missat att du inte kan väkta dig själv? Kom igen nu vafan.
Förlåt men vad menar du här? @StradhLestat har ju uppmärksammat något som vi missat hela tiden? Vi har utgått från att Brynolf är grönad, men det är han i själva verket inte alls, och då stämmer allt från hur Anthrox kunde åka ut igår trots att basse gick in i hans arrondissement trots att basse stod i vägen! Och dessutom Brynolfs konstiga rangförändring! Är det bara jag som läser m3kaniken?

Det var ju dessutom du själv som uppmärksammade att Brynolf inte är grönad!

Jag röstar inte på Brynolf.
Ja sorry det var bara @Hägerstrand som hängde på Stratten. Satt med mobilen i centrum å scrollade å tyckte det var fler som började rösthoppa🙏
Jag vill lyfta att det är ett nytt take på en massa här nu å jag vet inte vad Stratt&Häger pekar på😇

Upplys mig gärna gott folk👍

Jag vill lyfta att det är ett nytt take på en massa här nu å jag vet inte vad Stratt&Häger pekar på😇
Brynolf är inte bekräftat grön vilket vi hade glömt men @Vimes uppmärksammade oss på. Fast Vimes försökte gömma det mitt i en post och när @StradhLestat uppmärksammar honom på konsekvenserna av hans egna ord så vägrar han steppa upp och rösta efter sin egen slutsats.

Ja sorry det var bara @Hägerstrand som hängde på Stratten. Satt med mobilen i centrum å scrollade å tyckte det var fler som började rösthoppa🙏

Upplys mig gärna gott folk👍
Kortversion: Jag var orolig för att en ulv gömde sig bland de tre aktiva spelarna som pratade runt om mekanik/spelfunktiioner/osv...utan att vi har några konkreta saker att bekräfta om resonemangen "håller2 eller bara är fluff för att verka som att man "bidrar till byn"...eller kanske till och med distraherar från det viktiga. Jag har inte kunnat avgöra vem som skulle kunna vara sån. Innehållet är för löst, då ingen av oss har fakta att väga snacket mot. Det var när Vimes skrev:
"Brynolf är inte grönad. Jag och Häger är det om vi inte antar att det faktiskt inte finns någon väktare, eller om jag har gjort decenniets ulvstunt. Inget av det är särskilt troligt. Men visst, Brynolf grönas ju bara av sitt spel."
som jag beslöt mig för att rösta på brynolf. Det är då den som är aktiv, verkar bidra, men då bara grönas på sitt spel...som ingen kan bedöma innehållet på.. Alltså är han ionte grönad på sitt spel.
Tydligen är det slut om vi tar fel nu, så då går jag där jag verkligen tror jag har en ulv. Och hoppas på sällskap.

Jag ska spela rollspel klockan 20 som vanligt på tisdagar, så om du har några frågor tar jag dem helst nu. Har du läst @StradhLestat s inlägg ordentligt?

Stradh skriver väl bara att de som är aktiva också kan vara ulvar. Jag konstaterar att det rimligtvis bara är Brynolf som är möjlig då. Vad är det jag missar?

(Ställ in rollspelet, kritisk runda!)

1768934439020.png

Men: jag har två röster, SIdd har tre. Häger har en, och Stradh tre. Brynolf har två. Så:

Stradh : 5
Brynolf: 4
Sidd: 2

Brynolf kommer ju inte låta sig röstas ut, och Isaac har bara en röst (om han dyker upp), så med nuvarande läge bör Stradh ryka om ingen hoppar drev.

Brynolf kommer ju inte låta sig röstas ut, och Isaac har bara en röst (om han dyker upp), så med nuvarande läge bör Stradh ryka om ingen hoppar drev.
Jag ökade väl min risk att ryka genom att lämna vad som då väl var ett jämnt drev? Och flyttade min röst från isac till, som ensam röstande på, brynolf. Jag hade inte en aning om att Hägern skulle haka på i det läget

Back