Varulv Paris part trois - Le Runda 1

Däremot är jag nog inte helt säker på att vi vinner det här på att ta områden och använda förmågor.
medhåll, och jag tycker vi kan starta en massoutning. Jag tror vi har mer att vinna på ställningstagandet det innebär i R1 än att hoppas på att powerrollerna ska överleva och brädspela sig till ett läge där de kommer till nytta.

@Sömniga Isaac
Ge dig nu för tillfället i alla fall.
Du har ju i get konkret mer än slentrianmässig röst på mig. Kan ju iaf kolla på de andra möjliga dreven😇
Drev? Jag kanske är blind men vilka drev? Tydligast är väl Basse som pekar med hela handen mot mig och Hägern, men det är BM som dragit röster. Är inte helt med på vad BM gjort för att dra publik.

Jag står kvar en stund till. Tills jag kommit på bättre tankar.

På tal om varulvsspelet. Det här ser ut som skit fortfarande (trots bara 4 timmar till deadline):

View attachment 27672

Skärpning.

Alla som ligger utanför BM- och Basse-dreven behöver antingen ta ställning till dem eller börja argumentera ordentligt för sin egen linje. Det här duger inte.
Det här inlägget missade jag och i mina ögon har Vimes större mandat än Brusis, så rättar mig i ledet.

Basse känns som att han kämpar för glatta livet med att synliggöra, argumentera och lyfta fram det som andra missar. Vilda och yvig, tar plats. Känns tryggt att ha kvar. Det gör att jag således sållar mig till gänget som vill få bort BM.

Röst: @Big Mama

medhåll, och jag tycker vi kan starta en massoutning. Jag tror vi har mer att vinna på ställningstagandet det innebär i R1 än att hoppas på att powerrollerna ska överleva och brädspela sig till ett läge där de kommer till nytta.

Ja, jag är inte emot tror jag. Om siaren behöver hålla 3 områden för att få sia (och dessutom behöver ha sin härold på samma plats som den som ska sias) känns det inte så troligt att det ens kommer i spel. Då är det bättre att använda förmågorna till att gröna dem som har dem.

Asså Isaac. Nu skriver du först att "Är inte helt med på vad BM gjort för att dra publik." för att i inlägget efter rösta på henne. Det ser konstigt ut.

1768746793462.png

Eftersom Basse och BM när det kommer till kritan kommer rädda sig själva (eller man vet ju aldrig med Basse och sådär...) så ser det ut som att BM ryker just nu (5-3 om de korrigerar sina röster). Stradh har inte röstat men kan inte påverka.

Jo, det ståe i reglerna
Jaha, jag får väl tro er då. För jag plockar disk och har bannemig inte tid att läsa startinlägg.

Men ok, i så fall är ju INFLYTANDE en rätt menlös mekanik. K-gubarna snor land, simple as that. Och skicka inte 3+ härolder till min soldat för då torskar jag ett land.

Ska det tolkas som att du inte misstänker någon, men håller Basse för mer grön än BM?
Nej, mer att jag är för trött och ofokuserad för att ens kunna lägga energi på spel. Omständigheter har gjort att spelet ligger så långt ned på priolistan att jag typ bara skriver för att visa att jag är här. Det är inte spelets fel ska sägas. Det är livet.

Om siaren behöver hålla 3 områden för att få sia (och dessutom behöver ha sin härold på samma plats som den som ska sias) känns det inte så troligt att det ens kommer i spel.
Sen är väl den här informationen (3 områden) från anmälningstråden, och det står där att den kan komma att ändras. Men jag tror ändå på låg chans att det är vägen till vinst.

Ja, jag är inte emot tror jag. Om siaren behöver hålla 3 områden för att få sia (och dessutom behöver ha sin härold på samma plats som den som ska sias) känns det inte så troligt att det ens kommer i spel. Då är det bättre att använda förmågorna till att gröna dem som har dem.
Ja jo, siaren kommer vi nog inte ha så mkt glädje av. Och väktaren är väl iom det bättre att få färg på än att hålla hemlig.

Ok, jag byter fot. Massoutning javisst!

Jag är det där andra Rang-miffot som är som Basse fast tvärtom.

Och iom det kan vi om vi dessutom kör fiktiv deadline ignorera kartans inverkan på rösterna. Så vi är sju lirare varav två gröna mot två ulvar. Inte så illa.

Lite sent kanske nu, men om vi kan säga fiktivt STOPP kl 18 så hoppar alla över på den som då har flest röster?

Ämen då outar vi väl. Lika bra att rycka plåstret innan det är för sent. @Brynolf bollade inte vidare så jag startar en pingpongoutning, ulvarna kommer ändå inte våga claima min roll pga ulvar saknar balls (prove me wrong ulvs):

Jag är väktare. @Big Mama har du roll och vilken är den i så fall?

Ämen då outar vi väl. Lika bra att rycka plåstret innan det är för sent. @Brynolf bollade inte vidare så jag startar en pingpongoutning, ulvarna kommer ändå inte våga claima min roll pga ulvar saknar balls (prove me wrong ulvs):

Jag är väktare. @Big Mama har du roll och vilken är den i så fall?
Men asså hallå? I anmälningstråden står det att väktsren måste ha TVÅ områden?

Hägerstrand, orkar du ens spela varulvsspel? Eller ger du bara upp om du blir ulv? 😅

Nu är jag precis hemkommern från kryssningen. Seg i huvudet, trött samt att familjen vill ha en del uppmärksamhet i hemmet.
att säga att jag skummat igenom tråden sen jag skrev det första är en överdrift....rätt beskrivning är nog scrollat förbi.
Så sammanfattningsvis, vad har vi landat i? Har vi bestämt hur vi ska flytta oss och våra Härolder? Jag är med på den planen, om den finns och försöker flytta därefter, även om det kan kännas som självmord för mig.

Ut startinlägget:

Alla förmågor har ett angivet antal arrondissement som krävs för att få användas. Så många arrondissement behöver du kontrollera vid rundans start!

För att bli antagonist/demagog krävs ett område. För att bli väktare krävs två.

IMG_2761.jpeg

Back