Varulv Paris part trois - Le Runda 1

@Sömniga Isaac och @Hägerstrand

Har ni en förmåga? Ni behöver bara svara ja eller nej.

Har ni en hög eller låg rang? Hög rang= 9-5, låg rang=1-4.

Och jag utgår från att låg rang är bäst för då är det större chans att jag får ett område:

Asta Kask vill flytta sin soldat till det tomma området 9. Asta kask har rang 3.

Det vill också Fläsket brinner som har rang 2.

För att avgöra vem som får området avgör rang och eftersom Fläsket brinner har lägre rang än Asta Kask betraktas området som ”taget” när Asta Kasks soldat vill gå dit.

Kommentera gärna om jag fattat fel!

Jag tror inte vi ska outa såna här småförmågor för tidigt, så vi inte gör det lättare för ulvarna att hitta de riktiga powerrollerna.
Jag tror jag tycker att massoutning R1 borde ge mer användbar info än att försöka använda de här meckiga förmågorna.

Du tänker alltså att Föfly designat kartan och satt förutbestämda ulvplatser och byboplatser bland startpositionerna? Jag hade inte gjort så om jag var SL.
Du som är matteproffs, är det inte ganska sannolikt att vi har en ulv i den inte ringen och en i den yttre?

Jag är ANTAGONIST
Nu tycker jag ju inte att det ska fiskas om byns powerroller men såklart att jag kollat vad flöflö skrivit i anmälningstråden om roller.

Varför skulle SL byta namn på Agitatorn?
Och varför var du så nödgad att outa detta utan att ha koncensus från tråden om att kliva fram?
Du har ju smulat nåt åt det här hållet men så jäkla mycket heat har det väl inte varit på dig?

Röst: @Basenanji

Hade varit byboigare att låta ulvarna oroa sig för att den här rollen i spel. Är det ett sett att locka fram den riktiga Agitatorn så bara måste det vara 3 ulvar från start. Märkligt.
Vad tycker ni andra?
Är jag bara ute å cyklar åt fel håll på Paris gator?

/Vive les rues à sens unique de Paris et Sidd

Haha, jävla fuckup jag är. Jag började med att läsa delen där mitt namn var taggat och missade att du hade outat. Då ska jag inte rösta på dig nu i alla fall.

Röst: @Feuflux

Men, Häger, det finns väl inget grönande med Basses outning? Antagonist-rollen kan lika gärna vara en ulvroll. (Kontraargumentet kan vara att det är byboigt att ens outa rollen, men vinbägare etc). Misstänker man Basse tycker jag man ska rösta på honom, oavsett outningen.

Det finns väl inget som säger att antagonister och demagoger behöver vara bybor egentligen?
Visst, men jag kan inte stå för att ha rösten liggande där utan att ha ordentligt tagit hänsyn till tillgänglig information.

Du har blivit en sån jävla nitpicker, Sidd. Först "förskolechef" och nu det här. Men ja, bra fångat. (Å det fjuttitrelfte så verkar det ju vara rejält ulv-hål-i-foten att outa (för att gröna sig) och råka skriva fel namn på rollen). Hursom, Basse får gärna svara. Är du ANTAGONIST eller AGITATOR eller kanske AGGREGAT?

Nu tycker jag ju inte att det ska fiskas om byns powerroller men såklart att jag kollat vad flöflö skrivit i anmälningstråden om roller.

Och varför var du så nödgad att outa detta utan att ha koncensus från tråden om att kliva fram?
Du har ju smulat nåt åt det här hållet men så jäkla mycket heat har det väl inte varit på dig?

Röst: @Basenanji

Hade varit byboigare att låta ulvarna oroa sig för att den här rollen i spel. Är det ett sett att locka fram den riktiga Agitatorn så bara måste det vara 3 ulvar från start. Märkligt.
Vad tycker ni andra?
Är jag bara ute å cyklar åt fel håll på Paris gator?

/Vive les rues à sens unique de Paris et Sidd
Sidd vr snabbar3 än mig på att poängterar att förmågan hette agitator i anmälningstråden. Tycker den här outningwn är rätt sketchy från Basse, men å andra sidan är Basse rätt sketchy normalt sett.

Men ändå.

Röst: @Basenanji base

Du som är matteproffs, är det inte ganska sannolikt att vi har en ulv i den inte ringen och en i den yttre?
Varför dra slutsatser angående den geografiska tanken?
Och göra en grej av det?
Bra att diskutera allt möjligt och lyfta på stenar men att dra slutsatser och rösta utifrån den lilla grejen känns långsökt.
Flöflö kan väl lika gärna typ satt en ulv så långt borr från varandra i varsitt väderstreck eller satt alla tillsammans för att göra brädspelet intressant.
Inte vet vi.

Jag fattar heller inte riktigt varför en del fastnat så vid det här med rang. Är det ens något som egentligen påverkar spelet något vidare? Känns som att det blåses upp en massa av ett fåtal spelare.

Du har blivit en sån jävla nitpicker, Sidd. Först "förskolechef" och nu det här. Men ja, bra fångat. (Å det fjuttitrelfte så verkar det ju vara rejält ulv-hål-i-foten att outa (för att gröna sig) och råka skriva fel namn på rollen). Hursom, Basse får gärna svara. Är du ANTAGONIST eller AGITATOR eller kanske AGGREGAT?
Basse har nog rollen TYNGDLYFTARE och kan lyfta både dig å mig i ena näven och en förskoleboss i andra näven🏋️🏋️‍♀️😇

Spridda skurar i röstläget nu. 2 på Basse och 2 på BM, och sedan ett knippe ettor. Inte långt kvar till deadline, dags att formera drev y'all

Undrar om vi inte skulle kunna "tvinga" demagogen och smugglaren att outa med, för rent statistiskt sett borde åtminstone en av de tre vara en ulv. Och det borde kunna innebära att ulven kanske inte riktigt vågar outa (eller r3dan har outat) så om inte alla tre outar så försöker ulven gömma sig och de andra med hyfsat hög sannolikhet kan antas vara gröna.

Det är.extremt hypotetiskt och helt baserat på statistik, men i teorin borde det hjälpa.
Nackdelen är väl att siare och väktare får svårare att gömma sig, men frågan är ju hur mycket de powerrollerna gör som dolda egentligen. Att behöva hålla (minst) två områden för att få göra sin grej kan nog vara ganska svårt, och om de inte kan använda förmågan effektivt gör de sig ju bättre som outade gröningar istället.

Tycker också röstläget vittnar om att en ulv ligger nära trubbel, och att ulvarna är försiktiga med ställningstaganden just nu som blir uppenbara räddningsförsök. Rimligtvis innebär det att någon av BM och Basse de facto är ulv (alternativt någon annan som det pratats en del om, typ Häger?) Och att vi kanske kan skriva lite grönt på Vimes, Brynolf och Sidd (som jag redan håller för relativt gröna alla tre). Samt att när ett drev på en bybo tar fart kommer en ulv haka på det då.

Undrar om vi inte skulle kunna "tvinga" demagogen och smugglaren att outa med, för rent statistiskt sett borde åtminstone en av de tre vara en ulv. Och det borde kunna innebära att ulven kanske inte riktigt vågar outa (eller r3dan har outat) så om inte alla tre outar så försöker ulven gömma sig och de andra med hyfsat hög sannolikhet kan antas vara gröna.

Hur tänker du här (disclamer: jag är helt jävla dum i huvudet och förstår inte sannolikhet)? Om vi tänker oss att demagogen, smugglis och anatgotatorn är fraktionsagnostiska roller kan väl alla tre vara bybor, eller?

Hur tänker du här (disclamer: jag är helt jävla dum i huvudet och förstår inte sannolikhet)? Om vi tänker oss att demagogen, smugglis och anatgotatorn är fraktionsagnostiska roller kan väl alla tre vara bybor, eller?
De kan, ja, men det är mer sannolikt att en av dem slumpats till en ulv, än att alla tre slumpats till bybor. Så Occam säger att en av rollerna är sus, och det tåls att undersökas närmre. Sen kan ju Occam givetvis ha fel, så det är ju inte något vi ska karva sten i, men tänker att det kan hjälpa framtida VJVS.

Alltdå @Sidd jag tänker inte vänta in nåt konsensus från byn — mer ca än vad jag redan gjort. Outningen kom i två steg if you remember.

Sluta rösta på nån som är snel ärlig och vill ge byn info.

Varför vill inte fler än jag syna Hägerstrand och Sömniga Isaac?

Back