Varulv Paris part trois - Le Runda 1

Så ingen som ska påpeka att @Sidd brustablett har den där gröna pricken aktiv? Eller är det bara jag som reagerat på det. Trodde det var lite kutym att avaktivera sin online status under spel. Men vad vet jag.

Så rätta mig om jag har fel, men förslaget som just nu ligger på bordet är följande:
Soldatförflyttningar:
@Anthrox - lila - 8
@Brynolf - orange - 20
@Hägerstrand - gul - 11
@Sömniga Isaac - röd - 13
@Vimes - blå - 18
@StradhLestat - grå - 4
@Basenanji - ljusblå - 15
@Sidd - rosa - 6
@Big Mama - grön - 10

Häroldförflyttningar:
Alla flyttar sin härold var som, för att gömma powerrollerna.

Korrekt?
Så en check bara. Är det här planen för förflyttning som ligger?

Rätt sejf att anta att Vimes är grön iaf, för ingen ulv hade vågat sig på det spelet.

Så ingen som ska påpeka att @Sidd brustablett har den där gröna pricken aktiv? Eller är det bara jag som reagerat på det. Trodde det var lite kutym att avaktivera sin online status under spel. Men vad vet jag.
Grön prick? (För tusen år sedan spelade jag ett browserspel som hette Travian. Där fanns det ett guild som hade som regel "Grön prick = kick" vilket essentially betydde att om du inte var online bokstavligt talat 24/7 så blev du kickad från gillet. Fun times.)

Så en check bara. Är det här planen för förflyttning som ligger?
Vi kanske inte ska etablera det här som någon slags odiskutabel sanning. Brynolf la fram ett förslag (som jag skrev ut tydligare) och det är afaik det enda förslaget som lagts. Men det är långt ifrån att det finns någon konsensus eller så att det är så här vi ska spela. Folk har mer frågat om det är det här som gäller snarare än själva argumenterat för vad som är bra och dåligt att göra.

Vi kanske inte ska etablera det här som någon slags odiskutabel sanning. Brynolf la fram ett förslag (som jag skrev ut tydligare) och det är afaik det enda förslaget som lagts.
Nej, jag menade inte att det var spikat. Mer fråga om det är förslaget som ligger just nu. Men fick svar på frågan så är nöjd 🙂

Det här är jättegammalt och något jag gjort i multipla spel hur länge som helst (och som @Hägerstrand undrat över varför jag gör). Tjocka fingrar från mobil är anledningen, inget annat. Jag har inte rang 3. Eller så har jag det. Jag har dock inte smulat något om det.
Okej då (i värsta fall har jag i varje fall sett till att du inte kan använda en fejksmula). Vem ska vi rösta på? Bara jidder om brädspelet och inga heta passioner som uppstått nånstans på plan. Vi verkar ha en ganska gemensam förståelse för spelet och hur vi ska göra (denna runda i varje fall). Ska vi vinna det här behöver vi bygga några drev inför deadline i varje fall.

Vi kan nog för övrigt gömma siaren genom att alla flyttar sina härolder till samma spelare , som vi kommer röver3ns om i tråden. Så får vi byboval av vem som ska sias med?

Ex, om vi kommer överens d3nna rundan om att alla säger åt häromden att flytta till Brynolf så finns det ingen info för ulvarna att avgöra vem som är siare ä. Till skillnad ifall alla flyttar vart de vill, där det nog kan gå att utröna vem som flyttat i syfte att få till ett siand3 kanske.

Kanske är att kompliceta saker i onödan.
Det där låter som en riktigt bra ide!

Vi kan nog för övrigt gömma siaren genom att alla flyttar sina härolder till samma spelare , som vi kommer röver3ns om i tråden. Så får vi byboval av vem som ska sias med?

Ex, om vi kommer överens d3nna rundan om att alla säger åt häromden att flytta till Brynolf så finns det ingen info för ulvarna att avgöra vem som är siare ä. Till skillnad ifall alla flyttar vart de vill, där det nog kan gå att utröna vem som flyttat i syfte att få till ett siand3 kanske.

Om vi bortser från det här med 3 så är det här ju, som @Big Mama skriver, ett bra förslag. Jag är för (men om jag fattar rätt spelar det ingen roll denna runda egentligen, va? eftersom siaren inte kan sia denna runda - antar vi)

Hur många ska flytta sina härolder dit menar ni? Alla? Alla når väl inte fram överallt. Och framför allt så skulle ju spelaren i fråga dessutom förlora kontrollen över sin ruta om det väller in härolder.

Nja, jag är skeptisk.

Det
går också bra att ha artificiell deadline för att slippa bry sig om hur många röster folk har (och så spelar det förhoppningsvis lite mindre roll ifall någon förlorar områden).

Back