Nekromanti Paranoia och äventyrsuppslag samt annat

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jag skulle vilja ha litet hjälp med äventyrsuppslag osv. jag har funderingar kring att kanske spelleda detta underbart oseriösa spel någon gång som man behöver litet lättsam underhållning. dessutom så är detta spelet seriöst i jämförelse vad de som är med i min nuvarande rollspelsgrupp presterar iaf efter förra spelmötet.

men nu till det väsentligen, ge mig äventyrsuppslag samt att jag vill veta hur ni andra har gjort och berätta gärna roliga historier som jag kan sno =) gärna rakt av.... ;P men seriöst så berätta gärna historier om spelet osv vore ro,igt att höra.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Lite småsjuka förslag på äventyr...

Nu var iof det ett jäkla tag sedan som jag spelade detta offantligt sjuka spel.. Men du kan väll få lite sjuka uppslag till äventyr iaf..
* Följa en gammal dam till affären...
* Handla 2 liter mjök.
* Köra taxi..
* Gå ut med någons hund..

/ Johan K, over & out från en TRÖTT & förvirrad hjärna...
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
eRe: Lite småsjuka förslag på äventyr...

heh skulle vara fint att låta dem ta hand om alla transporter med defekta robotar för en dag =) fan jag kommer ha så jävla skoj med det här spelet. det var fan värt sina pengar.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Att det är !!

Tror dig att det är värt sina pengar. Det har, enligt mig iaf, en STORT kultvärde...
HeHe ! Ta hand om robotar.. SkojSkoj ! :gremgrin:
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Lite småsjuka förslag på äventyr...

Mjölk? Är inte mjölk vitt = ultraviolett? KOMMUNISTMUTANTFÖRRÄDARE!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Du, Staffan...

...hur har du kommit i kontakt med kommunistmutantförrädare? Jag menar, annars skulle du ju inte känna igen termen... du din DÖDSFÖRRÄDARE! Datorn, datorn, titta en förrädare!!!

Hur jag kan känna till begreppet? That information is classified... traitor.

Ma-G-NUS-1
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Lite småsjuka förslag på äventyr...

ja men herergud, skulle spelarna hålla på så blir det ju feta mängder med traitorpoints, de skall inte läsa i grundboken egentligen... ;P
 
Top