Nekromanti Parallel Worlds

shugal

Veteran
Joined
27 May 2009
Messages
34
Location
Örebro
Har återigen läst igenom reglerna till Parallel Worlds och imponerats. Speciellt reglerna om skapandet av rollpersoner är riktigt bra - inte minst om man spelar med barn (som jag emellanåt gör). Men jag funderar på om det lagts på hyllan? Ser inga diskussioner om det, inga regelförändringar el dyl. Anders Blixt har ju gjort en del kampanjer och världar till det men det var ett tag sedan det hände något på den fronten. Så, hur ligger landet gällande Parallel Worlds?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
shugal said:
Har återigen läst igenom reglerna till Parallel Worlds och imponerats. Speciellt reglerna om skapandet av rollpersoner är riktigt bra - inte minst om man spelar med barn (som jag emellanåt gör). Men jag funderar på om det lagts på hyllan? Ser inga diskussioner om det, inga regelförändringar el dyl. Anders Blixt har ju gjort en del kampanjer och världar till det men det var ett tag sedan det hände något på den fronten. Så, hur ligger landet gällande Parallel Worlds?
Har en PW-bok som är 85% klar (ligger bland annat stilla för jag inte illusterar så bra/snabbt sen stroken, och att annat tar min tid i anspråk), med ett antal kampanjer. Men den ska ut så småningom. Sen ligger fokus på F! just nu, Jag har begränsat med tid/ork. Så det är pauset men inte nedlagt,

En del av reglerna hittar man dessutom i det kommande Svenska kulter rollspelet.
 

shugal

Veteran
Joined
27 May 2009
Messages
34
Location
Örebro
Oj då, kände inte till detta om stroken. Hoppas att det går framåt.
Och det var glädjande nyheter att det är fråga om en paus, hur lång den nu än blir. Och PW + Svenska kulter = sant? Ja, det har jag också lyckats missa men det var ju glädjande att höra.
Kämpa på och lev väl!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
PW + Svenska kulter = delvis sant. SK kräver lite specialregler av öppnare natur. Men en hel del kommer från PW.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
558
Location
Videnmark
När du ändå är igång. Hur går det med Science Fiction (Fantasy) eller vad det nu kommer att heta?
 
Top