Papper med blå rutor eller dots.

Skald

Veteran
Skulle vara trevligt att ha för ritande mha svarta pennor och sedan kunna scanna och ta bort allt blått i redigeringen.
Format egalt, men gärna i block och med ~5mm rutor/prickavstånd.

Det enda jag lyckas hitta typ nånstans alls i europa är blå-linjerat samt mm-rutat (ritningspapper).

Jag har ett block med ljusgrått papper med vita rutor som jag använder när jag ska rita kartor och scanna dem. Det är inte exakt vad du frågar efter, men om jag scannar det som en svartvit bild syns inte bakgrunden alls.

Har en framför mig som heter "My dot planner!"
Hade en liknande för några år sen (vilket betyder -15 eller nått), men idag verkar det omöjligt att hitta trots att jag letar både högt och lågt i fysiska butikerna som har sånt.

Jag har ett block med ljusgrått papper med vita rutor som jag använder när jag ska rita kartor och scanna dem. Det är inte exakt vad du frågar efter, men om jag scannar det som en svartvit bild syns inte bakgrunden alls.

Det är vad jag gör idag men vill försöka levla upp ritandet från streckgubbenivån nån gång och det är det trevligt att ha med ljusgrå penselstreck.
Dessutom blir det ibland lite bökiga artefakter av mina ljusgrå tuschpennor om jag scannar svartvitt med för hårt påställd exponering.

Så typ Whitelines fast utan varumärket? Det låter ju synnerligen trevligt!

Synd att de minsta se verkar ha är A5, bara. Jag har varit på jakt efter något att ersätta mina älskade Whitelines A6 med sedan de slutade säljas…

Back