Nekromanti Panik!!!- snälla hjålp

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Nu har jag stött på lite trubbel. Efter 1 helgs hård läsning så har jag hajjat i start sett hela players handbook. Men sen kommer problemet- En Spelvärld!!!!!. Katastrofalt!!! hur får man tag i en sådan. Måste man vänta till juni när nya Forgotten Realms paketet kommer ut lr finns det redan ute ?? woooooooorrrrllllddddddsssss is all we need.

MvH Utopia

"A true friend stabs you in the back"- Oscar Wilde
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Kör en generelicum. D.v.s. en värld som du kommer på själv efter hand och som följer de gammla goda fantasy standaderna. Vill du sedan skapa en historia och återkommande plattser så är det bara att föra anteckningar. Världen är alldrig så viktigt att den inte bara kan användas som en mall. Försök bara tänka igenom ett litet område där du kan utspela de första äventyren och expandera efter hand. Så brukar jag göra när inget annat passar.

Shadow -2001 (When life treats you bad)
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Greyhawk!

Införskaffa Living Greyhawk Gazetteer om du vill ha en intressant, välbeskriven och mångfacetterad värld som inte är alltför överdriven.

-E
 

Bogmoll

Veteran
Joined
11 Dec 2000
Messages
18
Jag kommer själv vänta på Forgotten Realms men Grayhawk världena är väldigt bra vad jag har hört.
Annars har du ju Swords and Sorcery i från White Wolf.
Man kan ju alltid använda någon av 2ed världarna typ Ravenloft eller Dragonlance.
Detta gör iofs att man får jobba en jä*la massa, vet inte om det är värt det.
Men hur man än vänder och vrider på det så är en kampanj värld inget mer en ett blankt papper man kan jobba vidare med.

Bogmoll
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Vänta på Forgotten Realms Campaign Setting. Det är helt klart värt det. Dessutom har release datumet ändrats till 25 maj och det är det ju inte värst långt kvar till.
 
Top