Nekromanti Pandora Rosenstar

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Hon var från ett forumrollspel, som utspelade sig i en postapokalyptisk värld. En gothbrud med wicca-anknytning. Försörjde sig med att spå folk med sin tarotkortlek och hävdade att hon kunde magi. Blev innan spelet rann ut i sanden även anställd som sjuksköterska av en läkare som behövde hjälp i de delar av staden som fortfarande låg i ruiner, och som nu låg utanför stadsmurarna.

En maktgalen mordisk präst med dito kult var ute efter henne, då han ansåg att hon som häxa var själva symbolen för allt ont.
 

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Snyggt. Detaljnivån är ganska låg, vilket tillsammans med skuggningen skapar ett stämningsfullt intryck. Klänningens nedre del är verkligen mästerlig.

Kan väl ta och påpeka lite saker i hopp om att du uppskatar kritik:
# Armarna är lite korta, tror jag.
# Midjans smycken hade gärna fått vara bara ett vitt skärp eller något annat mer avskalat.
# Proportionerna över huvud taget ger ett manga-intryck upplever jag (vilket iof inte nödvändigtvis är dåligt). Tro det beror på att jag upplever huvudet aningen stort i förhållande till kroppen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Riktigt snygg; jag tror däremot att mangakänslan kommer sig av det höga hårfästet. Antingen tittar hon neråt, och då borde håret antagligen vara en smula längre ner, eller så känns det som att ögonen och resten av ansiktet är för långt ned.

Men som sagt, riktigt snygg.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Tack för kritiken.

Jag har för mig att när jag ritade den så använde jag ett foto på en gothbrud som var modell som förebild för ansiktet, och att det var taget i en skum vinkel.

Sedan fuskade jag en del på bilden och ritade aldrig ut benen, så underkroppen blev lite fel. Nu syns inte det så tydligt på bilden, men tanken är att det skall vara en kjol under korsetten, men det ser mer ut som en klänning. Smyckena är tankne att vara kedjor med massa silvermynt i (lite som en magdansös. Tror jag tog inspiration från Ofra Haza i videon till låten Im ni'n Alu)

Den ser bättre ut i fullformat på papper. Scanningen sabbade en del.

/Ulfgeir
 
Top