Pamflettäventyrstävling till Call of Cthulhu Sverige

Jag hoppas också det blir en någorlunda bred tolkning på begreppet folktro, men försöker ändå få till någon liten pamflett här och så låter vi juryn bestämma!

1500 ord in börjar jag undra hur jag ska få plats på ett A4 😅
Jag var uppe i 1500 och har fått kapa en hel del av det för att få plats. Sedan berör det extremt mycket på font och textstorlek så klart.

Jag lyckades få in ett bidrag!
Man får inget bekräftelsemail på att det kommit fram?
Grattis och lycka till. Har fastnat i att layouta och rita bilder själv. Det har varit en ganska rolig utmaning men vi får se om jag kan dra det hela vägen.

Tyckte mig ha fått ihop ett kort och välskrivet scenario på fyra A5-sidor, men sen insåg jag hade glömt att ställa om till A5 istället för A4 :cry:

Det blir att googla på icke-euklidisk origami för att vika pamfletten större på något sätt eller lista ut hur jag kan stryka hälften av texten. Får se om jag lyckas med det innan deadline.

Tyckte mig ha fått ihop ett kort och välskrivet scenario på fyra A5-sidor, men sen insåg jag hade glömt att ställa om till A5 istället för A4 :cry:

Det blir att googla på icke-euklidisk origami för att vika pamfletten större på något sätt eller lista ut hur jag kan stryka hälften av texten. Får se om jag lyckas med det innan deadline.
Jo det är nog en anledning varför pamflettäventyren till Call of Cthulhu Sverige-kampanjen alla var vikta A3 (dvs fyra A4). Men vem har sagt att en utmaning skall vara lätt? :)
Kämpa på!

Jag skrev ett äventyr, ritade bilder, layoutade, skrev ut det och kollade så det gick att vika rätt, sedan lade jag det för korrekturläsning i bokhyllan. Där har det legat i en vecka nu tror jag. Det är som att luften gick ur mig precis här på mållinjen.

Jo det är nog en anledning varför pamflettäventyren till Call of Cthulhu Sverige-kampanjen alla var vikta A3 (dvs fyra A4). Men vem har sagt att en utmaning skall vara lätt? :)
Kämpa på!
Inser att när jag kapar alla adjektiv, kapar historiska fakta som legat till grund för sceariot, samt kortar ned "varelsens" namn till bara fyra tecken så rymdes det på fyra A5.
Jag skrev ett äventyr, ritade bilder, layoutade, skrev ut det och kollade så det gick att vika rätt, sedan lade jag det för korrekturläsning i bokhyllan. Där har det legat i en vecka nu tror jag. Det är som att luften gick ur mig precis här på mållinjen.
Inser att jag inte kommer att korrekturläsa och resten av familjen är alldeles för dyslektiska så det är lika bra att bara skicka in direkt =)

11 dagar kvar!

Back