Pamflettäventyrstävling till Call of Cthulhu Sverige

Gjorde enklast möjlig mall med lite text och exempelbild, sparade i ODT och OTT Open Documentformat, som de flesta ordbehandlare borde klara av. Finns behov för DTP-mall också, så skrik till.

https://spelkult.se/trifold-mall.zip

OBS! Ni måste verkligen inte använda denna exempellayout, utan är fria att layouta som ni vill, bara så länge det är en dubbelsidig A4 i liggande format, designad att vikas i tre paneler och minst typsnitt storlek 9pt.

Last edited:
I kväll kan vi dessutom avslöja att tävlingens tema börjar på F
Varsågoda spekulera!

View attachment 32392
Är inte den stora bomben att man kan skriva scenariot till VALFRI tidsålder, så länge det utspelar sig i Sverige?
Så Folkungatiden, Gustavianska eran och Almstriden är alltså fair game.

Är inte den stora bomben att man kan skriva scenariot till VALFRI tidsålder, så länge det utspelar sig i Sverige?
Så Folkungatiden, Gustavianska eran och Almstriden är alltså fair game.
Självklart. Go wild.
The world, eller iaf Sverige, is your oyster.

Det är jättesvårt att inte börja fundera ut små idéer som sen kommer omkullkastas av temat!

edit: med risk för att blottlägga min totala idioti - hur "numrerar" man sidor i en sån här trifold? Vilken spalt blir sida 1-2-3 och så vidare?

Last edited:
Det är jättesvårt att inte börja fundera ut små idéer som sen kommer omkullkastas av temat!

edit: med risk för att blottlägga min totala idioti - hur "numrerar" man sidor i en sån här trifold? Vilken spalt blir sida 1-2-3 och så vidare?
Också nyfiken på detta. Påverkas det av hur man viker sin trifold?

Det går nog att göra trifold på lite olika sätt, så länge framsidan är tredje spalten på första liggande A4-sidan. Jag gjorde så här i ett pamflettäventyr jag skrev för en tävling här på WRNU för en del år sedan (och det har ett tema som börjar på F!). Tyckte inte sidnummer ens behövdes.

Attachments

Last edited:
Ok, ok.
Vi förstår piken. Att vika två gånger orsakar hjärnröta för en del, så vi utökar konceptet till valfri vikning helt enkelt, så får ni frihet att gå från vanlig folder, till trifold, till en helt icke-euklidisk vikning bortom tid och rum!

IMG_2824.JPEG

Back