Nekromanti Palats i staden

Kanturi

Swordsman
som jag skrev i mitt inlägg misslor/prinsessan i Turina så fick en missla ett PALATS MITT I STADEN. Även om denna missla inte var en missla utan en människa kan väl detta inte vara möjligt egentligen. Liksom, få börd på huvudtabellen, slå börd och bli prins/prinsessa och sedan slå egendom, som man oxå fick på huvudtabellen och slå fram siffran 89. 89+75(högadlig)=164 som då är över 150 som då betyder att hon får att PALATS MITT I STADEN. Byggs det bara ett palats där då eller? fattar nada asså. :gremconfused:

Sir Basil

Veteran
Är personen av adlig börd och stadslevande så har släkten troligtvis haft ett ståndsmässigt boende (palats/rejält hus) sedan tidigare och rollpersonen har vid något tillfälle i historien ärvt det. Eller bor bara där med resten av familjen...

Är det personen själv som blivit adlad har denne troligen pengar nog till att köpa sig ett bra boende, det finns vanligen färdigbyggda hus som kan bli lediga av div orsaker (dödsfall, uppgraderingar eller nedgraderingar av boendet osv)

Palats behöver inte betyda ett slott på 200 rum...

Hjalle

Swashbuckler
Som sagt, se det som att hon är drottningens kammarjungfru. Eller möjligen Hertigen av Turinas hustrus. De kan nog ha ett palats mitt i staden (för övrigt, det spelar inte så himla stor roll exakt hur centralt palatset ligger. Bara det är det pampigaste). Slottet är inte hennes, men hon stökar omrking där och har ett eget, fint rum i anslutning till drottningens eller hertiginnans gemak. Kanske har hon nycklarna?

-Hjalle, håller på sin kammarjungfru.