Nekromanti Paladinorcher

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
Re: Vilken då?(ot)

"<EM>Som sagt vilken bok då? skulle inte bli glad om jag läst...</EM>"

/[color:green]Han</font color=green> som skulle ha skrivit det om han visste
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Men?

/Han som vet att det finns en fantasybok där huvudpersonern är elaka utan att läsaren vet om det

Om du vet om en bok där huvudpersonern är elaka utan att läsaren vet om det så kan du ju inte läst den eftersom du då inte skulle veta att de var elaka. Får inte riktigt till det där. Är det kanske så att det är du som har skrivit boken???

/images/icons/smile.gif

//[color:red]Feuflux
Erfarenhet står i direkt proportion till antalet rustningar man förstört...</font color=red>
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Vilken då?(ot)

"Han som skulle ha skrivit det om han visste"

Känner mig en aaaaaningen lurad, Hehe. :)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
Re: Men?

Nu är det så att det var inte jag som läst boken utan min bror och han berättade att det tog ett tag innan han insåg att huvudpersonernas fiender var alver.

/[color:green]Han</font color=green> som lyssnar bra mkt på sin äldre bror
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Vet inte riktigt om jag håller med... Jag menar enligt mig skulle jag vilja kalla samtliga orchiska krigare för paladiner. Med tanke på att en paladin är en krigare i en guds tjänst vilket ju samtliga orchiska krigare är. Dom styrs ju av benmännen som är direkta länkar till gudarna (enligt dom själva)

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

Schnema

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
27
Location
Ransäter
Re: Lätt att missa

Men om trollet går på alla fyra så kan man ju kalla att det är en jätte hund.
Förästen vet någon hur djurträning går till?

Schnema {=Þ
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Lätt att missa (OT)

<I>Men om trollet går på alla fyra så kan man ju kalla att det är en jätte hund.</I>

AHA! Ett ljus tänds över skallen.

Avdelning Åkes anekdoter: En gång för en massa år sen när jag var ute och cyklade - bokstavligen, alltså - så fick jag syn på ett Drakar-formulär (den gamla röd/vita modellen) som låg och skräpade i diket. Jag blev förstås nyfiken, så jag stannade och plockade upp det. Det var ifyllt med en komplett gubbe; han hade namn och värden och utrustning (svärd, läderrustning, ryggsäck, etc)... men i rutan 'Ras' så stod det <I>jätte hund</I>.
Jag brukar tänka tillbaks på det där formuläret ibland och känna mig förbryllad. Eventuellt kunde man väl tolka det till att han menade en Vargman, men...

--
Åke
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nja, må så vara. men jag tycker att det är lite väl magstarkt att kalla dem paladiner. Just orden Paladin klingar för min del som en god, hjälpsam, ärorik människa. Jag har VÄLLDIGT svårt att se en orch klara av det.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Det jag syftade på men inte verkar ha fått fram är att orcher inte kan ha yrket paladin eftersom dom redan av naturen är "paladiner" om en dock en väldigt konstiga sådana. Jag menar Paladiner kan ju också vara i tjänsten av en dödsgud eller krigsgud och då skulle jag nog tänka mig en stor krigare i svart rusning med massa taggar och spikar på(som mörkeralverna) ridandes på en stor svart springare. Och dom har ju äran och tron med inte den här ridderligheten och chevraleskheten som dom Goda paladinerna har.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

larten

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
117
Location
Munkfors, Sverige
nej nu håller jag nog inte med dig.. orcher paladiner av naturen? nej det tycker jag inte.. en paladin bör väl vara en religiös riddare, ok, de kanske dyrkar någon ond gud, men jag tror inte att orcher kan kallas palladins, inte enligt mitt tycke iaf

A metall heart is hard to tear apart
//Larten
 

larten

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
117
Location
Munkfors, Sverige
Re: Lätt att missa (OT)

och det formuläret sparade du inte? du kunde ju a skrivit av det, hade ju vart kul att ha kvar...

A metall heart is hard to tear apart
//Larten
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Jag har inte hävdat att dom är paladiner jag har bara gett en vettig förklaring till varför dom inte skulle kunna vara paladiner.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Lätt att missa (OT)

<I>och det formuläret sparade du inte?</I>

Möjligt att jag gjorde -- jag tog hem det för att titta närmare på det, men jag har inget minne av om det sedan blev bortslängt eller inte. Om inte så ligger det väl längst ner i en enorm pappershög i nåt hörn...

--
Åke
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Läst inläggen ovan och som jag tolkar problemet så hänger allt på namnet. Hitta på en Orchtitel som motsvarar den mänskliga titeln Paladin, samt bestäm vad denna titel står för. Denna orchtiteln skulle t.ex. kunna vara Lapanid. Så de orcher som har motsvarande befattning inom orchkulturen som människornas paladiner heter då lapanider.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Skäggapor och Fjollspettsingar

Tja har sett mina spelare kalla sina Dvärgar för "skäggapor" och sina alver för "Fjollspetsingar"

Dvärganas namn som Skäggapor kommer från en kampanj där de träffade på en stam infödingar som *hmm* var något inavlade och de hade legender om "Håriga skäggiga apor som vaktade helvetet" sen såg de en smutsig arg och blodig Dvärg..
Som blev väldigt förvånad när bara hans närvaro kunde få en hel by att springa för livet i ren skräck..
När de väl fick tag i en av infödingarna och fick det förklarat så vart han inte glad utan jäkla förolämpad över att de trode att dvärgar var håriga skäggapor från helvetet.. *hmm* vill minas att de två Dvärgana i kampanjen blev lite väl blodtörstiga av irritationen..

Underskatta aldrig en människas förmåga till aktiv dumhet !
 
Top