Nekromanti Paladin Prestige classes

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Jag kan inte hitta boken om clerics och paladins, verkar vara slut överallt, och skulle vilja ha mer info om presitge classes för paladins. Är det någon som vet någon bra sida eller liknande där man kan få tag på information.

Tack på för hand

Robert
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Bor du i Stockholm så kan du ju alltid gå till tradition, som jag såg hade flera ex av defenders of the faith bland Dungeons & Dragons prylarna. Annars kan du ju alltid beställa den från tradition via postorder.......


Caen
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
I defenders of faith finns ett par prestige klasser för paladiner, dock inte så värst roliga.
De som enligt mig är OK är Hunter of the dead, Knight of the chalice och Templar; möjligen Knight of the middel circle också. Dock är det inte alltid så enkelt att uppfylla de krav som krävs för att bli dessa; t.ex.Hunter of the dead som har som krav att man råkat ut för en permanent drain, antingen level eller ability...
Annars så är min favorit prestige klass för paladinen den som finns i Forgotten Realms boken, nämligen Divine Champion of X (X=insert Gods name), som ger möjligheten att använda sig av en Smite attack riktad mot kättare, dvs mot alla som inte följer din gud.

Fler detaljer och förmågor lämnar jag därhän

/images/icons/king.gif
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

som ger möjligheten att använda sig av en Smite attack riktad mot kättare, dvs mot alla som inte följer din gud.

<hr></blockquote>



Delvis fel. "Infidel" betyder otrogen, och är mycket riktigt någon som inte följer din gud. Kättare å andra sidan heter "heretic" på engelska, och betyder "någon som följer din gud på fel sätt."

Ur Svenska Kyrkans perspektiv skulle en katolik eller pingstvän vara en kättare, medan en hindu är otrogen. Jag är lite tveksam till vad som gäller för judar och muslimer, eftersom kristna och dessa två faktiskt tillber samma gud, fast med ganska drastiska skillnader.
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Fan också, jag var i Stockholm igår. Borde ha tittat in på Tradition också.

Tack för hjälpen!
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Tur att det inte finns mulimer, kristna och judar i forgotten realms då, så att man slipper problemet /images/icons/laugh.gif

Annars får jag tacka för din språklektion, mycket lärorik./images/icons/wink.gif
 
Top