Nekromanti Paizo - hobbyns schysstaste snubbar och snubbor

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Paizo släppte idag mer info om deras Game Space och skillnaden mellan dem och Wizards blir bara tydligare och tydligare. Game Space börjar betatestas om några veckor. Lite intressant information:

"How much will it cost?
As we've said before, it'll be free to play. But we'll have ways for you to give us money. Since we're talking about selling access to digital data, pretty much anything is possible, but initially, we're focusing on maps, tokens and adventures."


En betydligt mer sympatisk, och modernare, affärsmodell i min mening. Inga månatliga avgifter, du betalar bara för det du vill använda.

"If you buy it, you keep it. That means no limited number of uses, no monthly fees, no pay-per-play, no rentals. If you buy a token set for Paizo Game Space, you can use those tokens whenever you like. Period. There's no extra charge to use the same token in multiple games. You won't have to pay us again next year to keep using it. And if you buy a campaign and want to run multiple groups through it, you can do that, too."

Och man betalar en gång. Inget jävla "betala per användning" som vissa andra digitala tjänster. Tack för den!

"If someone at the table has it, everybody can see it. Rather than make GMs have to purchase everything, we think it's important for players to be able to help out. So if Karzoug is running a campaign, and needs Flip-Mat: Country Inn, Merisiel can just let him use hers."

Sharing is caring.

"So how much does that Flip-Mat cost Merisiel? We're still working out pricing for things like Adventure Paths and token packs, but we can tell you this: Flip-Mats and Map Packs will be just $1.99. And if you already bought the PDF for a Flip-Mat or Map Pack? You can use it in Paizo Game Space, free."

Så grymt snyggt att låta gamla kunder få användning för tidigare produkter de pröjsat för. Det är så man tar hand om sina kunder.

Fler företag borde ha samma inställning som Paizo, då skulle världen vara en bättre plats.

här är texten i sin helhet.

Tankar?
 

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
Kanske dags för Pathfinder 2.0, där regelkärnan är på 35 sidor, så man kan nyttja detta fina bolag igen! Håller dock med om att Wizards kan lära sig en del om kundsupport och modern produktsyn av Paizo.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Zimith said:
Kanske dags för Pathfinder 2.0, där regelkärnan är på 35 sidor, så man kan nyttja detta fina bolag igen! Håller dock med om att Wizards kan lära sig en del om kundsupport och modern produktsyn av Paizo.
Jag var egentligen lite orättvis. Wizards är inte så himla dåliga, bara om man jämför med Paizo, men Paizo har inte samma krav på sig från någon koncern så de har betydligt mer handlingsutrymme.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,695
Location
Värnhem, Malmö
Låter onekligen schysst. Jag tycker visserligen inte lika mycket om Pathfinder som jag skulle vilja gilla det, men det här verkar vara ett utmärkt initiativ.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Svarte faraonen said:
Låter onekligen schysst. Jag tycker visserligen inte lika mycket om Pathfinder som jag skulle vilja gilla det, men det här verkar vara ett utmärkt initiativ.
Jo, alltså jag kommer ju inte att använda tjänsten eftersom jag inte har någon användning av den. Men sådana här saker gör mig ändå glad och peppad.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
På tal om att Paizo är schyssta.

De är extremt schyssta. Kolla hur underbart väl de hanterar kritik. Bri inleder en mejlkonvesation om att det är problematisk att säga alla halvorker är resulat av våldtäkt, inga undantag.

http://gamingaswomen.com/posts/2012/10/paizo-publishing-and-pathfinder-half-orc-origins/

Får artiga undebara svaren, blir inbjuden att skriva ännu mer ("Oh! Du borde verkligen interviewa oss om det här med!), publicerar artikeln, får ännu mer svar i form av inlägg på Paizos egen blogg och ny halv-orc novell på sidan, och sen går Paizo in och fortsätter diskussionen i kommentarena på vår sida och rekryterar Gaming as Women folk som konsulter inför framtida produkter.

Och det är liksom bara första artikeln. Pazio bjöd in oss att skriva ännu mer så vi har ännu fler Paizo artiklar i lager när det gör precis lika bra i från sig i frågor om bildkritik!

:heart: Paizo!
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Riktigt vettig artikel+debatt var det. Gillar det faktum att Paizo bryr sig om att följa upp också.
 
Top