Nekromanti Påskspel med (gamla...eller tänkt att vara) Call of Cthulhu - 'Darkness, Descending'

Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Det här kanske inte intresserar nån här, men hur som...
Darkness, Descending från Cubicle 7:s 'Cthulhu Britannica' bok.
Jag var spelledare och hade två spelare. Vi hade inga formulär, tyckte inte det var så nödvändigt utanför kampanjspel, och i slutändan enades vi om att slopa uppskrivna värden: vi körde på %-tal efter situation och avgjorde med t100.
1934...En arkeologisk utgrävningsplats (i Norfolk, England), mystiska föremål, nåt ont som ville jävlas med mänskligheten samt två äldre män (en 50+ som gick dåligt och föredrog rullstol, och en 70-årig 'bookworm') från Cambridge?. Jag undviker spoilervarningen och låter det vara utan detaljer. Som en social aktivitet bland andra under helgen, var det inte nåt hårt, inriktat spel. Jag kan erkänna att det inte var alltför svårt eller prövande för spelarna, men jag tror vi fick ut vad vi ville ha av spelet ändå - lite klurigheter, mycket garv och en osannolik historia man kan käfta om som pseudo-minne (bland de andra spelminnen man har). Lite kort, kanske, men dels spoiler-grejen och dels ligger nog stödanteckningarna i återvinningen.
 
Top