Nekromanti På tal om snöspel...

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Re: ...Vi skall klara't, skall vi tippa?

Du har nog alldeles rätt. Då kan jag dessutom passa på att flika in lite idéer som jag kommit på i efterhand också...
Det är det som är fördelen med Dump & Rewrite-metoden.

Det tar iofs emot att skriva om en massa dialoger på nytt, men samtidigt kan jag ju göra det lite mer sofistikerat den här gången...
Du kan väl ta upp dem på skärmen på en Amiga så behöver du bara knappa in dem igen, då behöver du i alla fall inte författa om dem.

Vi skall klara't, skall vi tippa?
Är det för mycket OT att utlysa en tävling om rollspelsrelaterade texter på julsånger?

"Hej spelledarn' slå en tärning och se om vi klarat..."
 

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
964
Location
Hamburg
AMOS rockar

...och jag vet hur man kopierar från amiga till PC. fast då måste du ha minst OS 3.0, tror jag. formatera en amigadiskett på amigan med cross-dos (som finns... öh... nånstans i System). eller aktiver cross-dos, å sen kan du välja 720 kb när du formaterar den. eller lägg cross-dos i start-uplådan. då ska den bli en 720 kb diskett, som fungerar på både amiga och PC. sen kan man typ trolla med nollmodemkablar och skit, men det där är överkurs.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Julsånger med svartnissar.

"Är det för mycket OT att utlysa en tävling om rollspelsrelaterade texter på julsånger?"

Naturligtvis inte. Vad är det för nonsens? Kör hårt, säger jag. :gremsmile:

Just nu funderar jag på en version av "Hej tomtegubbar..." som innehåller något om svartnissar istället. Tyvärr ställer mitt ytterst svaga musiksinne till det ganska rejält. :gremfrown:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Re: AMOS rockar

sen kan man typ trolla med nollmodemkablar och skit, men det där är överkurs.
Men fan så mycket enklare. En enkel kabel som man kan köpa hos vilken datorhandlare som helst eller löda själv (bara tre trådar behövs, använde själv testklämmor, nålar och lite sladd i en nödsituation...) och sen är det bara att tanka.

Kan man komma över ett nätverkskort till amigan funkar det också bra. Kan vara svårt dock, min erfarenhet är att enklaste sättet att få en nätverkad Amiga är att emulera den på en PC med nätverkskort...
 

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
[OT] AMOS

Woow! Aslänge sedan jag tänkte på AMOS. :gremooo:
Det var ett trevligt litet programspråk. Oh, the memories...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Re: [OT] AMOS

Woow! Aslänge sedan jag tänkte på AMOS.
Det var ett trevligt litet programspråk.
Nja, jag gillade inte det riktigt. Inte lika trevligt strukturerat som ett modernt högnivåspråk förväntas vara, men samtidigt inte lika enkelt att lära sig som assembler. Det faller liksom mellan stolarna.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Julkalendern

Tj, när jag blir färdig beror nog till stört del på när jag kan få tag i en skanner... Med lite tur blir jag färdig innan 1a dec, vilket verkar ganksa troligt... Och då torde det väl inte vara något problem...

/
Mask
 
Top