Nekromanti På tal om Chronopia...

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Är kampanjvärlden Chronopia till Drakar & Demoner 5 densamma som den plats där figurslagsspelet Chronopia utspelar sig? Det verkar som om spelet Chronopia är framtiden till kampanjvärlden Chronopia eftersom spelet tar plats i en tid efter Kejsarens död och återuppståndelse.
Kanske kampanjvärden blev något mellanting, så dom morphade Drakar och Demoner med Chronopia för att få samma människor att spela båda spelen. Själv tycker jag om Chronopia (båda versionerna) som Chronopia, men inte som Drakar och Demoner.

Svartblod i Chronopia:
Nåväl, vad känner du till om resarna då? De är de blekfeta aristokraterna med kråsskjortor som inte går utanför träsket utan en hord Knektar.

Det är inte fel på Chronopia, det är en alternativ värld, men jag föreställer mig definivt inte Drakar och Demoner så. De flesta håller nog med, därför är Chronopia hatat vart man än vänder sig.

Eftersom jag redan har spårat bort från ämnet kan jag också fråga varför alla som anser att DoD Expert eller DoD ´91 eller vad det nu än må vara som är bäst, måste försöka omvända alla andra? Om ni har den bästa utgåvan, spela och låt er roas! Det är inte ert problem att alla andra förtappade själar tvingas nöja sig med den aktuella versionen.

Nerosuferoth

Klaatu Baradi Nikto
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Jag och min spelgrupp kör 91:an. men bara för att vi tycer den e bäst så kan vi ju inte gå ut och säga: kör 91.an den e bäst. nej det är helt en smaksak. Jag har själv Chronopia och tycker inte en sån stor stad pasar in i Altor, själv tycker jag bäst om Ereb, med alla dom mysiga länderna.

Respektera Alla, Frukta Ingen...
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Det var precis det jag ville säga. Jag hoppas det framgick någorlunda tydligt. Staden Chronopia ÄR en del av Altor, men det är upp till var och en att använda eller ignorera den.

Nerosuferoth

Klaatu Baradi Nikto
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Bra talat (NT)

<EM>fråga varför alla som anser att DoD Expert eller DoD ´91 eller vad det nu än må vara som är bäst, måste försöka omvända alla andra? Om ni har den bästa utgåvan, spela och låt er roas! Det är inte ert problem att alla andra förtappade själar tvingas nöja sig med den aktuella versionen.</EM>

/[color:green]Han</font color=green> som delar denna åsikt
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jag har svårt för Chronopia... För det första är det alldelses för många olika typer av fientliga enklaver för att staden inte ständigt skulle vara ett rasande inferno av krig. (fast det kanske den är).
Jag tycker heller inte att den passar in i Altor, den är för mycket framtidsaktig. Det känns som en Blandning av DoD och Warhammer 40k.
Det kom ju ungefär samtidigt som Mutant Chronicles som enligt mig är väldigt likt 40k på många områden. Inte minst de feta vapnen och rustningarna.
Kändes nästan som att Chronopia var ett försök att göra Mutant Chronicles fast fantasy.

Jag retade mig även på att man inte fick veta vad som fanns utanför staden. i figurslagspelet som kom så fanns det tydligen information om världen utanför.
Är det för övrigt någon som har det figurslagspelet?.

Only dead fish float with the stream.
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Inte minst de feta vapnen och rustningarna.

Alla jag känner stör sig på Chronopias mega-rustningar.

Kändes nästan som att Chronopia var ett försök att göra Mutant Chronicles fast fantasy.

En inte helt omöjlig idé...

Nerosuferoth

Klaatu Baradi Nikto
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Fick man visst det...

...i och med Altors Baksida (& lite grann från modulerna innan dess)

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen...""
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Fick man visst det...

Alright,, Missade den modulen fullständigt när den kom ut.. Men...

Only dead fish float with the stream.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Är kampanjvärlden Chronopia till Drakar & Demoner 5 densamma som den plats där figurslagsspelet Chronopia utspelar sig?</I>

Ett av mina favoritcitat (jag har dragit den förut, jag vet) hört på en spelbutik i Luleå:

"Njae, jag gillar inte riktigt det här Chronopia. De har ju gjort om hela världen! Eller..."
"De har gått ut ur stan."
"Just det!"

Tog mig en stund att fatta att de pratade om brädspelet, och inte om DoD5... (-:

--
Åke
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Luleå... The place in the North..
Var det i "spelkällaren" och hade de Chronopia inne (figurslagspelet alltså?).

Only dead fish float with the stream.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: På tal om Chronopia... (OT)

<I>Var det i "spelkällaren" och hade de Chronopia inne (figurslagspelet alltså?).</I>

Spelkällaren var väl den som bokstavligen låg i en källare? Det var i butiken som kom efter den, ett stenkast längre uppåt Kungsgatan (minns inte vad den heter).
De hade figurspelet i hyllan vid tillfället, ja.

--
Åke
 

Zäta

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
75
Location
Göteborg.
"Är kampanjvärlden Chronopia till Drakar & Demoner 5 densamma som den plats där figurslagsspelet Chronopia utspelar sig?"

Nej, det blev en nästan helt annorlunda värld. Möjligen (lite långsökt) kan man tänka sig en extrem dåtid/framtid.
Grejjen var ju att det inte var samma människor som författade figurspelet som rollspelet. Figurspelet sköttes av ett gäng snubbar i Skottland nämligen.

/Zäta
 
Top