Nekromanti På nytt jobb - livsmål uppfyllt (+10xp)

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Grattis, Kul att du kom i mål med det!! Hjärtliga Gratulationer. Ska hälsa från Kim förresten, var på Kaffe besök i Roma idag.

Och på din fråga: Nej jag har inte luggit med lika många brudar som Ron Jeremy och jag har fortfarande inget världsherravälde att styra över, men jag jobbar på det.

//Mattias, gratulerar

EDIT- Ouups glömde ett pinsamt "Inte"
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
gz!

Skulle väl vara att jag officiellt är Systemarkitekt numer. Smäller inte riktigt lika högt, men det är alltid något.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,898
Location
Port Kad, The Rim
Att åka utomlands på ett fredsfrämjande uppdrag i en internationell organisation är något jag har drömt om i 15+ år. Nu sitter jag här i Kabul i just den situationen: ze driem has kom truh. :gremwink:
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Woh! Congrats! Alltid kul när önskningar går i uppfyllelse, ens humörmätare skjuter i höjden. (Spelat för mycket The Sims på senaste tiden...)

Mål med livet...? Tja.. Önskar att jag hade några. Det vore väldigt trevligt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Marco Behrmann said:
Idag blev det officiellt att jag byter jobb, från communityansvarig till VD för en dataspelsstudio!
Grattis, antar jag.

Marco Behrmann said:
Någon annan som har uppnått någon livsmål på sistone?
Jag har ju ganska modesta livsmål nuförtiden. Att få ett rollspel klart och köpt/spelat av någon annan än mig själv. Att få ihop en ekonomi där jag går plus istället för minus varje månad och faktiskt har råd att både äta och lägga undan en slant varje månad. Att nångång inom 15-20 år hitta nån att dela livet ocvh världen med, åtminstone för ett tag. Att få bli pappa.


Men faktiskt så uppnådde jag ett av mina stora mål nu för ett par månader sedan, ju - jag blev ju lärare på riktigt, anställd och grejer. Nu hoppas jag bara att jag får fortsätta, för mer rätt än såhär kommer jag nog aldrig att hamna. Bortsett från mindre motgångar som t.ex att nån snott min cykel så jag måste gå till jobbet varje morgon så har jag svävat på små moln av trivsel och tillfredshet i två månader. Och då vet jag att det blir ännu lättare nästa termin, för då har jag mindre timmar utlagda (=övervikt på höstterminen ftw).

Men som sagt, mina drömmar är nog lite mer modesta än dina.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Grattis Marco! och appropå frågan nedan så hoppas jag du har vett nog att se till att det snabbt tecknas kollektivavtal.

Marco Behrmann said:
Någon annan som har uppnått någon livsmål på sistone?
Japp, eller egentliten för något år sedan, men efter en kort vurpa i samband med nedskärning är jag tillbaka till att arbeta fackligt. Livsmålet är egentligen att arbeta med saker jag brinner för och där jag vet att jag kan göra skillnad för människor, vilket klaffar bra. Och hade jag varit kvar i mitt gamla projekt hade vi (jag och Marco) kunnat ha dialoger med varandra i jobbet.

-Gunnar (nu Studerandeombudsman för Tria som man kan stöta på på högskolorna i Trollhättan, Borås och Skövde)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Grattis!

Marco Behrmann said:
Någon annan som har uppnått någon livsmål på sistone?
Jag har snarare bestämt mig för att lägga permanenta mål på is ett tag. Just nu låter jag omständigheternas spel styra.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Katshing två

krank said:
... Att få bli pappa.
Att jag inte tänkte på det... nästa livsmål är bara beräknat några veckor bort... nämligen att bli pappa. Och lika coolt är det att jag är gift med en kvinna som är snygg, mysig och rollspelare. Flera livsmål i ett. Nästa mål är att göra som pappan på SSK som kom och rollspelade i rollspelsbaren tillsammans med sina fyra barn, fast vi räknade på att det blir mer lagom med två barn och två föräldrar som rollspelar ihop.

-Gunnar (som är tillbörligt nervös över faderskapet)
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Grattis!

Någon annan som har uppnått någon livsmål på sistone?
Tja, inte livsmål kanske, men jag kom in och går nu på Yrkes och Befattningskurs för att bli kapten. Så... level-up antar jag :gremsmile:
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,898
Location
Port Kad, The Rim
Re: Katshing två

Nästa mål är att göra som pappan på SSK som kom och rollspelade i rollspelsbaren tillsammans med sina fyra barn, fast vi räknade på att det blir mer lagom med två barn och två föräldrar som rollspelar ihop.
Min äldsta dotter verkar ha blivit lajvare. Där hänger pappa inte med. Men dotter nr två visar på alla sätt talanger åt rollspelshållet; nu ska hon bara stå på tillväxt ett par år så att hon begriper det där med "spelregler = naturlagar".
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Idag blev det officiellt att jag byter jobb, från communityansvarig till VD för en dataspelsstudio! En livslång dröm har gått i uppfyllelse och det hela känns ljuvligt fantastiskt.
Jag ger dig fläskigt fyllda gratulationer och önskar dig all lycka till!
Fyfarao vad häftigt må jag säga.
Rock n' Roll!
Någon annan som har uppnått någon livsmål på sistone?
Heh... Mitt livsmål känns längre bort en någonsin.
För varje dag man inser att man plockar mer "vuxenpoäng" ramlar livsmålen allt längre bort i mörkret... Känns det som. Damn it!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Någon annan som har uppnått någon livsmål på sistone?
Well, plussade in lite XP i & med att man har fått heltid.. Det var ett av mina större mål.
Det som fortfarande fattas i målprotokollet är att man skaffar flickvän då.
Grattis åxå till VD-grejen !
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Någon annan som har uppnått någon livsmål på sistone?
Jag har bara ett livsmål, och det är att bli lärd. Särskilt lärd är jag dessvärre ännu inte, och det lär dröja ett tag innan jag kan skryta med att ha uppnått detta mål.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Men Dnalor, förr att kunna greppa kunskap så måste man ju vara olärd. Så det borde ju rimligtviss innebär att den lärde är den mest okunnige :gremtongue:

//flurtis, prövar lite amatör filosofi med glimten i ögat
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Så det borde ju rimligtviss innebär att den lärde är den mest okunnige
Nejdå. De icke-lärda är lika okunniga som de lärda. Skillnaden är att den lärde är medveten om sin okunnighet.

Eller som Sokrates sa: "Det enda jag vet är att jag ingenting vet".
 
Top