Nekromanti På kickstarter nu!

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,398
Guran89;n320384 said:
Kan hålla med om att texten emellanåt känns lite väl säljig. Framförallt den här delen:

"Kopparhavets hjältar är nytt svenskt rollspel som bygger på klassiker skrivna av titaner som Anders Blixt, Erik Granström, Leif Euren med flera. Fokus är det lockande men livsfarliga Kopparhavet som omgärdas av legendariska platser som Zorakin, Krilloan, Morelvidyn, Felicien och Krun. Spelet använder Hjältarnas tids välbeprövade och smidiga spelmotor - men särskilt anpassat till spelvärlden."

Får lite känslan av att texten försöker sälja in något den själv inte riktigt tror på. Nu misstänker jag ju att ni helt och fullt tror på er produkt, så det blir ju lite tråkigt när texten ger känslan av att så inte är fallet :)
Du har en poäng. Tror vi skruvar ned tonen lite. Tack!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,398
Grisodlar'n;n320376 said:
Jag hoppas att det går bra för er. Jag såg Soluna, Samkarna och andra bekanta platser men inte Ereb. Är det Riotminds som äger rättigheterna till det namnet?
Ereb är ju en beståndsdel av Riotminds varumärke Ereb Altor
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,933
Location
Ereb Altor
Guran89;n320384 said:
Får lite känslan av att texten försöker sälja in något den själv inte riktigt tror på. Nu misstänker jag ju att ni helt och fullt tror på er produkt, så det blir ju lite tråkigt när texten ger känslan av att så inte är fallet :)
Ja, själva spelet är det vi vill spela, skriva och sälja. Vi lägger ner oerhört mycket tid och kärlek på själva texten, bilderna och innehållet överlag. Vidare vågar jag påstå att vi är ganska erfarna skribenter, och jag är fullständigt övertygad om att språket i det kommande spelet håller hög klass.

Däremot kan vi hålla med om att vi inte alls har samma erfarenhet när det gäller copy writing i allmänhet och Kickstarter i synnerhet. Vi kikar på det just nu. Tack.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,933
Location
Ereb Altor
Stretchgoal 2 upplåst!

Därmed kommer vi lägga till vargfolk som spelbart folkslag i Kopparhavets hjältar: Regelboken! Här är ett smakprov på vargfolkets förmåga:
  • Du får förmågan Väderkorn. Du har ett utmärkt luktsinne som gör att du kan spåra och upptäcka även svaga lukter och doftspår. Alla slag för Finna dolda tingoch Jakt öppnas med två snäppt om det du spårar utsöndrar någon form av doft. Du kan även slå för Finna dolda ting eller Jakt utan bonus även om du bara har ditt väderkorn att förlita dig på.
Gustav Pilesjö kommer även illustrera en ståtlig vargman eller kvinna!
 

Harald

Veteran
Joined
15 May 2019
Messages
1
Det såg jo riktigt bra ut! Jag ble också lite förvirrad över manglande Ereb-referanser i texten, för jag komm i håg at RiotMinds äger det varumärket. Dom användar det dock bara för at lansere en slags ny-Ereb etter en konflux, som dom lika godt kunne ha lanserad som et helt separat produkt, IMHO...

(Ursäkta min sickert konstiga svenska, men jag er norsk...)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,933
Location
Ereb Altor
Harald;n320441 said:
Det såg jo riktigt bra ut! Jag ble också lite förvirrad över manglande Ereb-referanser i texten, för jag komm i håg at RiotMinds äger det varumärket. Dom användar det dock bara för at lansere en slags ny-Ereb etter en konflux, som dom lika godt kunne ha lanserad som et helt separat produkt, IMHO...
Tack!

Ja, det stämmer att Riotminds sitter på rättigheterna till varumärkena. De äger däremot inte själva innehållet i de klassiska modulerna, där vi har upphovsmännens tillstånd att använda materialet. Men jag förstår förvirringen :)
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Måns;n320443 said:
Tack!

Ja, det stämmer att Riotminds sitter på rättigheterna till varumärkena. De äger däremot inte själva innehållet i de klassiska modulerna, där vi har upphovsmännens tillstånd att använda materialet. Men jag förstår förvirringen :)
Speciellt med tanke på att deras spelvärld inte heter Ereb Altor utan Kaldorax (Kapten Krax?, låter som en hostmedicin iallafall).
 
Top