Nekromanti På kickstarter nu!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,858
Location
Stockholm
Bah! Hela fyra timmar och tjugo minuter in och ännu inte fullt fundade.

-^__^-
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,319
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jarl;n320285 said:
Oj, dyrt.
Ja, lite kostsamt... Men det är säkert värt det om man gillar genren. Personligen kommer jag köpa spelet först när det kommer i handeln om det verkar bra då jag dels inte gillar kickstarters samt att jag, min fru och våra två barn skall till Dubai och bo på Hilton. Min fru skulle bokstavligen bli vansinnig om jag spenderade för mycket pengar på rollspel innan semestern. Och nej, hon är inte snål eller liknande men hon är bättre med pengar än jag.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Herregud vilken usel copytext. Snygg art dock. Har ingen koll på systemet, vi får se om jag backar.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Jarl;n320285 said:
Oj, dyrt.
390 kr för ett rikligt illustrerat, välskrivet spel på ca 200 sidor? Kanske, men billigare än så är inte möjligt om vi inte plötsligt börjar få upplagor på 1000 ex.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Necross;n320289 said:
Herregud vilken usel copytext. Snygg art dock. Har ingen koll på systemet, vi får se om jag backar.
Hoppsan! Har du lust att vara lite mer specifik i din kritk?
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Måns;n320290 said:
390 kr för ett rikligt illustrerat, välskrivet spel på ca 200 sidor?
Tja, jag vet inte så mycket om spelets illustrationer (det är mest några lineart-bilder på KS). Jag har bara köpt ett rollspel de senaste 10 åren, Svärdets Sång, jag har inte så stora referensramar.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Jarl;n320295 said:
Tja, jag vet inte så mycket om spelets illustrationer (det är mest några lineart-bilder på KS). Jag har bara köpt ett rollspel de senaste 10 åren, Svärdets Sång, jag har inte så stora referensramar.
Hehe, ja, FL drog in närmare 3 miljoner på den kampanjen. Når vi de siffrorna lovar jag att vi sänker priset avsevärt på nästa släpp! :)
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Måns;n320291 said:
Hoppsan! Har du lust att vara lite mer specifik i din kritk?
Upprepning och överanvändning av superlativ, otydligheter och bara allmänt väldigt platt och säljigt. Om man skriver väl och korrar bättre i själva spelen borde ni väl kunna göra det i en Kickstarter-annons också.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,000
Location
Ereb Altor
Necross;n320367 said:
Upprepning och överanvändning av superlativ, otydligheter och bara allmänt väldigt platt och säljigt. Om man skriver väl och korrar bättre i själva spelen borde ni väl kunna göra det i en Kickstarter-annons också.
Ok, tack för din feedback!
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Jag hoppas att det går bra för er. Jag såg Soluna, Samkarna och andra bekanta platser men inte Ereb. Är det Riotminds som äger rättigheterna till det namnet?
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Kan hålla med om att texten emellanåt känns lite väl säljig. Framförallt den här delen:

"Kopparhavets hjältar är nytt svenskt rollspel som bygger på klassiker skrivna av titaner som Anders Blixt, Erik Granström, Leif Euren med flera. Fokus är det lockande men livsfarliga Kopparhavet som omgärdas av legendariska platser som Zorakin, Krilloan, Morelvidyn, Felicien och Krun. Spelet använder Hjältarnas tids välbeprövade och smidiga spelmotor - men särskilt anpassat till spelvärlden."

Får lite känslan av att texten försöker sälja in något den själv inte riktigt tror på. Nu misstänker jag ju att ni helt och fullt tror på er produkt, så det blir ju lite tråkigt när texten ger känslan av att så inte är fallet :)
 
Top