Nekromanti Ovanligt offtopic: Köksfläktar/kåpor?

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
krank;n72768 said:
Jag vet att det finns sådana lösningar,m men jag har sett dem i praktiken och de är 1) inte så snygga och 2) inte alltid så säkra. Jag skulle mycket hellre ha permanenta, gömda slangar.

Ta in offerter och se till att det faktiskt står att du ska få det du vill ha i kontraktet. Här kan du söka röris:

http://www.sakervatten.se/auktoriserade-foretag/sok-auktoriserat-vvs-foretag

Personligen skulle jag även kolla omsättning och antal anställda (allabolag eller liknande) och sortera bort de minsta aktörerna (kan ge ett högre slutpris men lite mindre risk att stå utan garantier när plutten går i kånken).

Minnet är tydligen dåligt så jag minns inte vad många av firmorna jag jobbat med heter men WIkströms Rör har gett ett bra bemötande och bra resultat. Rördoktorn har jag inte jobbat med (jag ska heller inte svära på hur mycket de jobbar mot privatpersoner) men de är nog de som legat mest jämn och lågt prismässigt (nu snackar vi lite större jobb dock).

Jag skulle hitta ett par större aktörer och fråga dem samtidigt som jag gick på några lokala skuttar, om jag var noga med priset. Det du ska ha gjort lär väl annars inte vara mer än någon halvdags arbete max så är det inte jättekinkigt med kronorna och örena så kör ba. ~450 kr ex moms/timme känns rimligt kan nog vara bra att sikta på, lägre är ju alltid bättre men som privatperson är det nog ett realistiskt mål.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
(tänk också på att resor ska ingå i ev pris, annars är de jävlarna experter på att hitta på en massa icke-kostnader att ta betalt för. "Servicebil 600 kr" är en sådan där punkt som plötsligt letar sig in i en annars uppgjord faktura och får mig att gnissla tänder)
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Mutanten;n72660 said:
Eller så lägger du ner stekningen. Det är ändå inte nyttigt med stekt mat. Koka maten eller tillaga i ugn.

Och hur ska man då kunna steka sitt bacon? :confused:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,579
Location
Rissne
Poseur;n73325 said:
Och hur ska man då kunna steka sitt bacon? :confused:
Ja, det känns inte helt genomtänkt det där. Kokad korv är ju genomvidrigt (nästan lika illa som korv i ugn), kokad köttfärssås vet jag inte riktigt vad jag tror om, och kokat bacon låter väldigt märkligt. =)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
krank;n73366 said:
Ja, det känns inte helt genomtänkt det där. Kokad korv är ju genomvidrigt (nästan lika illa som korv i ugn), kokad köttfärssås vet jag inte riktigt vad jag tror om, och kokat bacon låter väldigt märkligt. =)

Köp rökt bacon. Ät "rå".
 
Top