Nekromanti ovanlig utrustning - främst alvisk

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: har dom färdigheten simma? *ler ondskefullt*

Stygging där. Men simma hjälper inte om man har tung rustning.

För att citera en annan elak rollspelhändelse. Jag har inget annat att göra med händelsen än att den berättats för mig av en god vän.

RP-gruppens kamrat hamnar i plurret i en vild strid med en vampyr. Stridisen (i full rustning) kastar sig i för att a) göra slut på vampyren b) rädda polarn... När rustningsnissen når sin kamrat och den elaka varelsen säger det:
- That was a mistake.

Och misstag är det ju, stackarn kom tydligen inte levande upp ur vattnet medans vampyren drog. :gremsmile:
(om nu någon mot förmodan skulle igenkänna detta, det skulle månne kunna vara någon ur Magnus Seters känningar eller liknande och det är felciterat så får ni gärna tala om det... men det var så jag minns Jannis återberätta det.)

Men vatten är alltså inte en bra plats att ta sig fram med rustning. Detsamma var vatten när en dvärg utsattes för att åka båt... vi kan lugnt säga att skeppsbrott och dvärgar inte är att leka med...han sjönk, som en sten kan man säga. :gremfrown:

*nynnar* "vatten, stan är full av vatten"

En annan story, en annan värld. Förbannelse över riket, utan vissa saker skulle allt översvämmas... men det är som sagt en annan historia. Säger dock Urgamla makter och Drakmagi...
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Re: Otur nr 2 [SUG PÅ DEN HÄR]

Jag gjorde en person "Sankt Creigh", hade sjukligt massa tur med mina tärningsslag och han blev en sanslöst cool karaktär. Han spelar i cirka ett speltillfälle och fastnar på "det eviga slagfältet i dödsriket" (Under kampanjen Snösaga) , han kan man m a o se som förlorad så att jag kastar in min No 1 rollperson, Min kära extraordinärt starka trukh, asrolig personlighet, och efter 3 minuters spelande tar någon jävla varelse hans syn. Numera springer han omkring med fyra i syn och är sjukt disträ... sannerligen en krydda till karaktären men ack så svårtspelat.

DET mina vänner, DET är mindre kul. Men än dock så kastades dock inga tärningar.

Vad jag försöker få fram med det här drabblet är att allt kan hända och det finns liksom ingen anledning att bli sur för att något oväntat (kanske till och med väntat) inträffar.
Man måste vara förberedd på att ens rp kan dö, det är så det här spelet fungerar, var finns annars spänningen vid dödsslag osv? :gremconfused:


Mvh

Creigh
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Re: ovanliga spelare? - främst tråkiga

shit man, jag kan inte tänka mig att spela med "hjältar" som inte tar at bli skadade dessutom så är det svårt att lyckas med slag mot halsen sju gånger i rad!!! man börjar ju faktiskt med 15 i FV! jag har testat göra en eller två gubbar då jag gjorde en magiker typ osår bar var inte ens kul efter ett tag! ahh ha det bra!!!
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Gör det enkelt!
Om de inte gör sina plikter, låt de bli utkastade ur liljans garde, molnryttarna eller vad de är med i.
Spelledaren kan göra vad han vill (se signatur)!
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Re: ovanliga spelare? - främst tråkiga

Vad är det för spelgrupp?
Några dagisbarn?
Eller överdriver du?

Tesfforp, gillar frågetecken!
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Re: ovanliga spelare? - främst tråkiga

Jag är helt seriös. Men jag vet inte hur vi har kommit in i den onda cirkeln. Är säkert lite mitt fel också, bara att jag inte kan komma på vad jag gjort för fel... :gremblush:

/MovinGalt
 

Rygar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
190
Location
Federationen
Mer typ 250...typ

*Rygar springer och hämtar alvboken*

"De 250 sanarialverna i Liljans garde..."
sid 27 alvbok.

Enligt min teori finns det 250..

V.S.B. :gremsmile:
 

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Re: ovanliga spelare? - främst omogna

Om de typ kastar tärningar när de blir skadade är de väldigt omogna. Hur gamla är de ungefär?

Du kan ju alltid göra det gamla hederliga, att ta ett ordentligt snack med dem.
Om inte det går så sätter du hårt mot hårt! Köp drakarboken (lite reklam där) och när de blir lite skadade och kastar tärningar så råkar det bara ploppa ner några drakar som har fått för sig att om inte de personerna dör så kommer hela Mundana att gå under.
Om du ska göra detta, förbered dig med att ta alla tärningar, eller att ha en sköld och skydda dig med om du inte vill få en tärningssvärm på dig.

Tesfforp, citerar från den alltid lika hungrige Frakktrukhen Grogg:
Tärningar ska inte kastas, de ska ätas!
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Re: ovanliga spelare? - främst omogna

16+ ålder.

Och drakboken ska jag köpa, klart som korvspad i en gryta med hyggelmonster.
Sen att jag inte kommer få använad drakar för att de är "för farliga" för mina spelare, är ju en annan femma. Jag ska nog göra en kampanj där de är extremt usla karaktärer, bara rent 'skills-måssigt' så ska de få se. De ska alla få se, mohahaha!

/MovinGalt - gissa om det kommer bli vandöda drakar i mängder
 
Top