Nekromanti Otroligt dåliga bilder...

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
I DoD6 boken. Speciellt dom av de olika raserna. Människan ser mer alvisk ut än alven och alla lider av att det ser ut som två olika personer har tecknat kroppen och ansiktet.
Jag stör mig av nån anledning på halvlängdsmännens långa öron men de kan väl falla under konstnärlig frihet. När nu riotminds har gått in för att anlita en jävlit bra tecknare varför ställer dom inte högre krav på bilderna i boken?
Nån annan som oxå stört sig eller är det bara jag som har så höga krav??

/SKIN69 -Rudeboy train is coming!
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Alven håller jag med om, hakan kunde kortas av en del. Jag blir dessutom inte riktigt på det klara med människans mun. För övrigt kan nämnas att halvtrollet ser nästan exakt som min kusin (så när som på öronen).

- Bobby
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Lökar är godare än meloner! ;-) N/T

Cirkulera, här finns inget att se...

"The mark of a truly excellent game is the ability to play a gorilla."
Jared A. Sorensen
 

Delita Hyral

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
100
Location
Ivalice
Otroligt dåliga är nog att ta i...
Bergting regerar med sina bilder, krigaren tex....han e GRYM!!
Och som mina ärade kolleger nämnt är halvalven inte helt fel...
Men bilden på tjuven är riktigt kass....Den förmedlar ingen typkänsla som att personen på bilden skulle kunna vara tjuv...

Men som tecknare finns det bara ett svar på kritik..
" Gör det bättre själv då "

- The crest of the black lion -
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Vadå dåliga?!

Vågar du smutskasta Bergtings stolta namn?

Grrr....

Dåligt mph!
Nä men ärligt talat, ´Bergting är faktiskt en av dom som jag sett som målar extremt bra, faktiskt bästa målaren jag sett. [aja, där tog jag kanske i något i och med att jag både sett Leonardo, Rivaldi [tror att han e målare], Picasso m.m.

Men Bergting målar mycket bra och jag gillar faktiskt hans stil och så han målar.

MvH Martin
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Re: Vadå dåliga?!

Jag håller givetvis med dig, Bergting är bäst men folk måste ju få tycka och säga vad dom vill. Jag blir faktiskt rätt nöjd när folk som SKIN69 förklarar varför dom tycker så och så i stället för att nöja sig med att säga saker i stil med: Bergting suger dase och kan inte rita. Han förklarar iaf varför han tycker som han gör och det är mer än vad man kan säga om alla här på forumet. Dock så håller jag inte med honom. Jag gillar bilderna i DoD6 boken välldigt mycket därför att dom är konstnärliga, stämningsgivande och framförallt jävligt snygga.

Nu orkar jag inte läsa igenom vad jag har skrivt men jag hoppas att ingen tar illa upp eller nått sånt av det ovanstående.

"Mångsidig som en plattfisk"
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Nån annan som oxå stört sig eller är det bara jag som har så höga krav??"

Nä, stör mig gör jag inte och höga krav på illustrationerna brukar jag ha men Bergting passerar de kraven med bred marginal.

Undrar vad du har för bild av Alver då du tycker att människan ser mer ut som en alv än alven, människan har ju skägg. Vet inte hur det är i DoD 6 då inget nämns om det men i gamla DoD så saknar alver skäggväxt.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
tjyvar

"...Men bilden på tjuven är riktigt kass....Den förmedlar ingen typkänsla som att personen på bilden skulle kunna vara tjuv..."

Hmm. Hur ser en tjuv ut då? Kan lätt tänka mig att en tjuv i en sagovärld inte ser särskilt mycket mer annorlunda ut från resten av befolkningen (dessutom är inte ankan i '91:an särskilt stämningsfull heller...)
Fast det hade ju varit o så mycket tuffare om han ritat en kille med skäggstubb, banditmask, smäck, kofot och en säck med loot. Gärna randig dräkt också =) SÅ ser en tjyv ut!

Personligen avgudar (nja, nästan iaf) jag Bergtings bilder. Men. Jag tycker inte att de passar i ett spel som DoD6. Jag är en sån där som gärna ser att layouten, bilderna och känslan på boken ska återspegla stämningen i spelet och anser att t.ex. Håkan Ackegårds bilder passar mycket bättre i en sagovärld. Dock skulle jag inte kunna tänka mig ett Kult/Gemini/MUTANT: Chroncles utan Bergtings bilder. Men de är IMO alldeles för rysliga för DoD6.

weatherman - en fin kille
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
"...halvlängdsmannen som ser ut att vara Adelsfjolla"

Får Halvlängdsmän inte vara varken fjolliga eller adliga? Måste _AllA_ vara åkerpåtande feströkare?

Dessutom tycker jag att halvlängdsmannen ser mycket festlig ut. Skulle gärna vilja vara kompis med honom... Bra också att han har pjucks, och lite kul att de fått karaktär på öronen.

weatherman - en fin kille
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
"Svenska Folket kräver mer snusk!"

- För att åter citera min älskade och vördade SL.
"Jag kanske borde ta in mer porr i kampanjen..." och "Äntligen får jag spela perverterad kärlek."

weatherman - en fin kille
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Lägg av

Nån annan som oxå stört sig eller är det bara jag som har så höga krav??

Jag tror att ditt problem är betydligt allvarligare än höga krav... Jag blir förbannad när jag läser all skit som Peter Bergting får här på forumet. Ta Paul Bonners omslagsbild och jämför med Peters svartvita illustrationer, och de är mer eller mindre varandras motpoler. MEN, det handlar INTE om skicklighet, utan om STIL! Båda kan nämligen sin sak om anatomi, bildkomposition och allt annat som ingår i en bra bild. Hur saker och ting ska se ut skiljer sig både mellan illustratörer och betraktare. Alltså, Peter gör INTE "otroligt dåliga bilder", det är bara DU som inte råkar tycka om dem! Om du har den minsta lilla respekt för andra människors arbete så gå och beröm en illustratör du gillar istället för att spotta din galla i ansiktet på de som inte passar dig!

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: tjyvar

"Personligen avgudar (nja, nästan iaf) jag Bergtings bilder. Jag tycker inte att de passar i ett spel som DoD6."

Där håller jag inte med, jag tycker att Bergtings bilder på ett helt underbart sätt förmedlar känslan i DoD 6. För övrigt är vi helt överens om vilken fantastisk Illustratör Bergting är.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Bra talat! (NT)

.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Ghaaaa!!!!!

Nu tar vi det lilla lugna! Jag håller med dig i allt du säger men inte fan var ditt inlägg ett bra sätt att visa folk att man ska vara trevlig och visa respekt? Jag blir också sur men han kommer inte att lära sig nått av det utan han kommer bara bli sur på dig för att du "skriker" på honom.

Bergting är bäst!

"Mångsidig som en plattfisk"
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Nä...

Det ser mer aggressivt ut än jag tänkt när jag läser det igen... så där har du rätt. Men gjort är gjort. Det är skönt att du håller med i alla fall.

Nerosuferoth

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 
Top