Nekromanti OT-Forum

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Snälla snälla... Ett OT-forum? Så att man kan diskutera Matrix, dolda meddelanden i litteraturhistorien, handboll, åldern på forumbesökarna... Det är ju faktiskt intressant. (Tycker Arvid.) Nu skulle jag tillexempel vilja veta om någon känner någon vid namn Arvida (Man kan nämligen heta så.) Och då skulle jag kunna fråga det i OT-forumet. Ju.

Och sedan är det ju så här:
Om det fanns ett OT-forum så skulle väl dom där OT-meddelanden försvinna från dom andra forumen. Mycket effektivare än att bara förbjuda riktigt OT-iga meddelanden. (Alla som studerat sammhällskunskap i några år håller säkert med /images/icons/wink.gif)

/Hans vapen är blodade, hans fötter slitna. Hans ögon har sett sällsamma ting. En Äventyrare.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Okej då.

Det var ju synd... Finns det någon forumbesökare som har någon idé om något parallelt forum? Typ ett annat forum, där man alltid kan vara säker på att träffa sina rollspel.nu-forum-kamrater?

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Okej då.

Kan nog bli svårt. Man får nog söka sig till mer specifika forum för att diskutera de saker du vill mer ingående (tex Matrix bör ha ett antal forum på nätet).

/Azagthoth
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Okej då.

Kan ni inte lägga upp ett fantasyforum. Det finns ju ett ganska stort intresse för detta.


[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Nej

Skulle det inte gå att registrera ett forum som ingen har något ansvar för? Jagmenar - en länk har man inte ansvar för. Ni skulle kunna sätta upp ett forum som inte ligger på er sida och kanske därmed slippa ansvar. Eller har jag fel?

Mac - fattar dock att ni inte vill ha ansvaret för ett ot-forum.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Nej

Någon är alltid ansvarig. Men jag förstår inte riktigt varför det är vi som skall göra detta forum, det går lika bra om till exempel du gör det.

/Azagthoth
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Nej

Ja, det går lika bra. MEN när man har något roligt att säga som inte tillhör rollspel tänker man inte: "Ja, men då drar jag till Mac's forum och skriver där!"
Men visst, om ni länkar så kan jag ta på mig ansvaret.

Mac - gillar inte ansvar men det går alltid att slingra sig.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Nej

Hurra! Ladda ner wwwthreads då.

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Va? Dåligt isåfall... [NT]

4LIZE POWER

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Va? Dåligt isåfall... [NT]

Jo, fulla versionen av forumsystemet kostar pengar, även officiella uppdateringar av den får man betala för på årsbasis. Det finns dock en fri version, som helt enkelt är v3 av systemet och som inte har i närheten av lika många funktioner, men det är ändå bättre än det som användes av oss tidigare, som bara var version 2.7.2 eller något sådant.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Vadå dåligt?

Tänk på de stackars hårt arbetande programmerare som sitter och grillar sina grå för att skriva/förbättra forumen. Ska dessa arbeta gratis menar du? Hur skall de kunna leva?

/Azagthoth
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jo...

Ett lokalt uttryck. Typ; Fan va synd...

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat.
 
Top