Nekromanti Osynlighet

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
En liten grej om osynlighet: Om man gör sig osynlig och alla misslyckas med sina syn-slag kan de inte se en. Om de däremot lyckas ser de då en lika bra som om man inte vore osynlig alls? Om man ser en genomskinlig figur som är svår att se trots att man ändå lyckats få syn på honom borde det ge svårigheter på attacker och så. Detta kan dock bli rätt obalanserat mot effekten Skimmer.

C
 

Helmut

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
31
Location
Stockholm, Sverige
Jag skulle säga att effekten gör så att ljus brytts så den inte reflekterar från dig så du inte syns, ju mer energi du använder så bryts ljuset mer omkring dig så man inte ser dig. men ifall man skulle se dig så ser man dig till större del på grund av att ljuset inte bryts inför hans synvinkel. Detta leder till att om du rör dig bortåt en större sträka ska han slå om ifall han vill lägga märke till dig men men en tärning mindre ty han vet att du finns där någonstan. Men du måste komma ihåg att du andas och de leder till en ljudkälla, du rör på dig vilket leder till att vindströmarna ändras runt dig och att du även säkerligen har en odör som även den avslöjar dig. Så jag skulle inte tro det blir svårtare att strida mot dig när du är halvt om halvt osynlig. Om de därimot inte är uppmärksamma eller vana vid strid och den konsentration man har vid dessa ögonblick så bör dem få det väldigt svårt.

Från - Helmut Mind is over matter
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
vilka filament alstras? är det eeeh... "ljusotropi" eller är det psykotropi. om det är psykotropi, så kanske det är så att man "övertygar" folks sinnen att man inte är där. likvärdigt med en perfekt övertalning eller något.
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
...och att du även säkerligen har en odör som även den avslöjar dig...

Spelar du alltid grott-troll eller :)

/Jon
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Men du måste komma ihåg att du andas och de leder till en ljudkälla, du rör på dig vilket leder till att vindströmarna ändras runt dig och att du även säkerligen har en odör som även den avslöjar dig. Så jag skulle inte tro det blir svårtare att strida mot dig när du är halvt om halvt osynlig

Det är nog extremt svårt att strida mot någon om man baserar det på motståndarens ljud och lukt. Grejen är nog bara den att när man väl har sett den osynlige så ser man nog honom ända till han försvinner ur sikte eller någon extra svårighet för syn (t.ex. mörker) dyker upp. Då får man slå ett nytt slag.

C
 
G

Guest

Guest
Usch... osynlighet...
Om man som du säger gör så att ljuset reflekteras från dig så kommer du att vara osynliga visst men problemet är att du är osynlig inte genomskinlig...
med andra ord ser man hur en människo formad skugga traskar omkring vilket inte är så speciellt lyckat. så om man vill ha riktig osynlighet så får man göra så att ljuset går igenom personen som ska vara osynlig. men det innebär lite problem även det... om ljuset nu går igenom kroppen så går det även igenom ögonen vilket gör att du bara ser svart. så du får se till att ljuset går igenom allt utom näthinnan och linsen men återigen blir det problem då du kommer få in en massa annat ljus efter som inget hindrar luset från att kommar tex bakifrån. så om du vill vara genomskinlig så får du antigen vara blind eller så får du ha ett par synliga ögon och det är ju ganska dummt båda två...
så mitt föreslag är att om du vill vara osynlig är att du gömmer dig bakom en sten eller något.
eller så kan man ju ta blindheten och använda ett annat sinne EKO, INF(inte helt säkert att det funkar) eller kanske AND

Och jag tror att om man nu lyckas med det däringa SYN slaget så kommer du se något konstigt(Tex ett par ögon som flytter runt i luften) med den osynliga personen och på så sätt se han. han kanske inte är helt osynlig utan han lämnar ett litet konstigt skimmer som predator?

Mvh Ezzy
 

Nauseam

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
147
Location
De mörka skogarna i Östanled.
Re: Osynlighet & blixt

Om man är en mäktig magiker som lägger 'osynlighet' med hög efektgrad så att man blir väldans svår att se och sedan slänger blixtar (som ju kan komma från himlen och inte nödvändigtvis från magikern) dolt på sina offer kan en ensam magiker utrota en mindre här på egen hand. Kombinationen är lite übermäktig tycker jag. Sex, sju filament osynlighet (ja, jag sa att man får vara mäktig) och man är svår att se om man desutom har högt i att gömma sig och befinner sig i en mörk skog (samt under en sten) med matchande kläder... stackars armé.../images/icons/wink.gif

~~nauseam~~~~~~~
<A HREF="http://i.am/nauseam" target="_new">http://i.am/nauseam</A>
 

Greve Apostus

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
36
Rovdjuret...

Jag antar att dom flesta har sett rovdjuret???
Jag antar och föreslår att osynligheten fungerar på samma sätt. Att man ser svaga kunturer och skuggor......

MVH
Greve Apostus......
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Men om man baserar det på dvärgarnas '3D-Hörsel'...
Borde inte dom kunna slåss mot 'osynliga' varelser....?
eller har jag fel?
Jag tror dock att dvärgar kan slåss mot osynliga individer

//Gunnar - ???

Watashi aku ryuujin desu
 
Joined
1 Feb 2001
Messages
15
Det borde vara som regler för Sylfer dom är ju också genomskinliga ocg där får man (+ob2T6) när man använder avståndsvapen.
Det kan man ju också ändra på lite om man vill, när vi kör så ökar svårigheten
 
Top