Nekromanti [OSG, Carcosa] OSG Cthulhu/Pulp kampanj

G

Guest

Guest
Det börjar bli dags att dra ihop spelare till min Carcosakampanj. Jag har snackat om den av och till men för att något ska bli av så måste man börja någonstans.

Grundpremissen är att ni som spelare är en grupp vikingar som efter en "lyckad" räd hamnar på planeten Carcosa. Ert mål är naturligtvis att ta er hem.

Regelsystemet vi kommer följa är det som medföljer rollspelet Lamentations of the Flame Princess.

Intressenter må anmäla sig i denna tråd. Jag har redan ett antal spelare men är öppen för att köra två spelgrupper.

Vad är Carcosa?
Carcosa är en kampanjmiljö som utspelar på en avlägsen planet där tidigare varelser dyrkat onda krafter som nu ligger och ruvar under ytan. "Mänskligheten" som nu lever på planeten Carcosas yta är dömd till en diger framtid och det finns nästintill inget som kan ändra detta öde... tills nu när Ni äntrar scenen.

Men vad ska vi göra då?
Ni kommer spela en fartygsbesättning vikingar som alldeles precis innan sagan börjar har varit ute på plundringståg. Med fickorna fulla av guld är det blott en sak som lockar, och denna är att...


Hitta hem.


Vad kräver spelledaren av oss?

Initiativkraft och egna idéer.
Hela kampanjen kommer vara en enda stor hexcrawl. Jag har inga direkta planer på vad som ska hända. Visst, jag har en tanke på vilka planer och mål vissa av fraktionerna på planeten har och vet hur Shub-Niggurath skulle reagera om man pissade i hans glas juice*. Men ni får fan göra vad ni vill i den värld jag målar upp. Det vill säga, ni bestämmer vart ni vill färdas, vilka ni vill prata med och vilka mål ni väljer att ha. Helt enkelt, ni får fan lösa skiten själva. Jag vet inte. Jag är enbart eder dumma spelledare. Jag kan bara säga nu att klockan jobbar emot eder...

* Vad en varelse bortom tid och rum dricker vet jag inte men det kan aldrig vara hälsosamt.
 

Shadowcaller

Veteran
Joined
15 Dec 2010
Messages
39
Location
Norrtälje
Ohh... jag köpte Carcosa idag så jag är absolut intresserad av att vara med.

Jag får tänka ut någon slags karaktär dock.
 
G

Guest

Guest
Shadowcaller said:
Ohh... jag köpte Carcosa idag så jag är absolut intresserad av att vara med.

Jag får tänka ut någon slags karaktär dock.
Coolers! :gremlaugh:
 
G

Guest

Guest
FAQ (eller ja, en PAQ egentligen)

Will there be tentacles?
Yes
Will there be horned helmets?
Yes
Will there be robots?
Yes
Will there be dinosaurs?
Yes
Will there be magic items
No, you will have laser rifles, nukes and post-cosmic hippogriffs.

Will there be elves?
Hell no.
 
G

Guest

Guest
Shadowcaller said:
Stövelkatten said:
Will there be horned helmets?
Yes
So det är inte historisk korrekt vikingatid vi är ute efter här? :gremlaugh:
Hehe, verkligen inte, spelet utspelar sig liksom på en annan planet och vikingarna var mig veterligen ingen "spacefaring culture". :gremtongue:

Dessutom är horn på hjälmarna mycket coolare än hjälmar utan horn. ^^
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag tror att orginalpitchen var "Lost Vikings i Carcosa", och det här är ju en så fet kampanjidé att jag tillfälligt återkommer från min exil för att skriva upp mig som intresserad!
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Coolt! Det är ungefär som jag själv tänkt. Först spela Nordland Saga del 1-3(Swords&Wizardry) som har temat vikingafantasy + Weird New World(LotFP) och sluta med att guppen hamnar i Carcosa. Men tänkte inte på grejen med att de har loot med när de väl kommer dit som de också borde vara desperata att också få med sig hem. Så det här tänker jag skamlöt sno. :gremsmile:

Ingen plot. Ingen grundläggande handlig. Bara viljan att komma hem, en stor hexsandlåda och resten får improviseras på spelbordet.

.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Något jag funderat på att hur få spelarnas vikingaskepp ombord på ett rymdskepp? Då jag inte vill att de medvetet blir kidnappade av spacealiens utan att de helst av misstag lyckas aktivera ett flera hundra år gammalt rymdskepp som de tror är en dungeon. Med hemdestination Carcosa.
 
Top