Nekromanti Oscar Svärdutmaningen!

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag börjar! Vilket rollspel har en brud som armbågar en kille i mask på sidan 102? Ledtrådar: Framtid/Sci-fi/Cyberpunkspel samt: Det finns ingen bild på sidan 103.

Den som knäcker det postar nästa utmaning!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Äger inga framtids-cyberpunk-rollspel, men en gissning ut ur det blå får bli Neotech 2. Den bilden skulle väl kunna finnas i en neogames-bok.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Asså... om man vet vilket spel det är så skall man ju komma med en ny utmaning.


Utmaningen är inte att gissa spel, utan att researcha fram vilket spel som utmanaren beskriver.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
om man vet vilket spel det är så skall man ju komma med en ny utmaning.

Utmaningen är inte att gissa spel, utan att researcha fram vilket spel som utmanaren beskriver.
Exakt. Sluta gissa. Skriv inte förrän ni vet att ni har rätt, och då fortsätter ni med att hitta på en ny utmaning åt oss andra.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Rising said:
Exakt. Sluta gissa. Skriv inte förrän ni vet att ni har rätt, och då fortsätter ni med att hitta på en ny utmaning åt oss andra.
Dessutom är det inte bråttom. Tvärtom tycker jag att det blir en charmig nördutmaning om det får gå ett tag mellan utmaningarna.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Vi släpper lite fler ledtrådar: Det finns en karaktärsklass som är väldigt förtjust i eld. Spelet finns både med regelsystem i orginalutförande samt en d20-variant.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Svar #1 och Fråga #2

Svaret är Fading Suns. Ett coolt sci-fi lir, vad jag tycker WH40KRPG borde ha varit...

Vad heter spelet i vilket man på sidan 38 finner följande citat:

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">In its ultimate environment, VR causes the computer to become effectively invisible by taking the human sensory and affector systems.</div></div>
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Re: Svar #1 och Fråga #2

Ingen som hittat det i sin hylla?

Nå, då får jag väl bjuda på en ledtråd. Det är ett filmrollspel, men det kan man inte tro när man läser titeln.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Re: Svar #1 och Fråga #2

"There can be only one.", men spelet heter inte som filmen. Tar ingen det på en vecka blir det skamvrå för mig för att jag valt ett för obskyrt spel. :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Re: Svar #1 och Fråga #2

Du är så nära så det smakar blod i munnen. Men det är ju just det, spelet heter inte som filmen. Tillbaka till hyllan och kontrollera!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Re: Svar #1 och Fråga #2

Jag hade gärna velat "hjälpa till" men jag har inget spel med VR. Jag har inte ens hört talas om ett Highlander-spel.

/Han som åtminstone hört talas om ett Dallas-rollspel
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Re: Svar #1 och Fråga #2

Doh, jag har ju spelat det här spelet! Det har rippat Vampire reglerna rakt av om jag inte minns helt fel. Jag äger det dock inte och kan inte minnas vad fan det heter!!

Boken är delvis grön ! Dammit!!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Re: Svar #1 och Fråga #2

Spelet heter "Legacy : War of ages", och är just ett Highlander-rollspel med serienumret bortfilat. http://rpg.geekdo.com/rpgitem/47972

Nå, skamvrå för mig, och här följer nästa fråga:

I vilket spel kan rollpersonerna få följande intressanta personlighetsdrag genom bakgrundstabellen:

"62 RPn älskar blommor i alla dess former. Om någon trampar ned en blomma blir han mycket förgrymmad."
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Svar #2 och Fråga #3

Den odödlige kejsaren said:
Spelet heter "Legacy : War of ages", och är just ett Highlander-rollspel med serienumret bortfilat. http://rpg.geekdo.com/rpgitem/47972

Nå, skamvrå för mig, och här följer nästa fråga:

I vilket spel kan rollpersonerna få följande intressanta personlighetsdrag genom bakgrundstabellen:

"62 RPn älskar blommor i alla dess former. Om någon trampar ned en blomma blir han mycket förgrymmad."
Hahaa, got it på två röda!

Spelet är naturligtvis Wastelands, den gamla klassikern.

Okej, här kommer nästa utmaning:

I vilket spel kan man på sidan 58 läsa följande?

Leap Attack: This is a favorite of the (XXX); the airborne assault where the weapons and fists are wielded in medleap. A leap attack must be made only at the beginning of a melee round and, like the jump kick, uses all attacks for that melee. (Och så vidare.)
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Re: Svar #2 och Fråga #3

Simon said:
Den odödlige kejsaren said:
Spelet heter "Legacy : War of ages", och är just ett Highlander-rollspel med serienumret bortfilat. http://rpg.geekdo.com/rpgitem/47972

Nå, skamvrå för mig, och här följer nästa fråga:

I vilket spel kan rollpersonerna få följande intressanta personlighetsdrag genom bakgrundstabellen:

"62 RPn älskar blommor i alla dess former. Om någon trampar ned en blomma blir han mycket förgrymmad."
Hahaa, got it på två röda!

Spelet är naturligtvis Wastelands, den gamla klassikern.

Okej, här kommer nästa utmaning:

I vilket spel kan man på sidan 58 läsa följande?

Leap Attack: This is a favorite of the (XXX); the airborne assault where the weapons and fists are wielded in medleap. A leap attack must be made only at the beginning of a melee round and, like the jump kick, uses all attacks for that melee. (Och så vidare.)
Ehm, efter ett drygt halvår är det kanske på sin plats med en ledtråd...

Stridsreglerna som citatet kommer ifrån är i stora delar ordagrant identiska i ett fantasyspel, ett efter katastrofenspel, ett superhjältespel och ett ninjaspel, men svaret på frågan är ett spel vars omslag domineras av färgen grön. Titeln döljer sig också i (XXX) i mitt citat.
 
Top