Nekromanti Osann form

Angmar

Veteran
Joined
9 Dec 2001
Messages
88
Location
Stockholm
Behöver ett tips till min trollkarl. Jag är nämligen nekromantiker och vill ha tillägs-magin Osann form där man kan förvandla sig till typ vad som helst, förutom ett undantag, odöda. Har någon något tips på en tuff best man som nekromantiker kan förvandla sig till.
Inlägget kan verka onödigt, men de som vill behöver inte svara...
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Om man nu inte får vara odöd så skulle rnligt min humble opinion någon typ av asätare vara det främsta alternativet. Okej träsksköldpadda är kanske inte speciellt coolt men en likt luktande bakteriehärd till (komodo)varan eller en "Botcherbird" (villket jag inte vet den svanska översöttningen till) eller någon slags asgam.

/Elin
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,986
Location
Linköping
En orm skulle kanske vara häftigt åxå? 10 meter boaorm eller nåt i den stilen. En en-orm orm helt enkelt. /images/icons/smile.gif
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,986
Location
Linköping

*lol*(okej kanske inte men fnissar lite gram egentligen) Men det känns lite klice nu efter harry potter.


Är ormar kliché eller vad menar du?/images/icons/shocked.gif Jag har inte sett Harry Potter.../images/icons/blush.gif Ormar kanske alltid är kliché iofs.... fast kliché är ju relativt den som ser den. Har du aldrig spelat rollspel är inte kliché att det kommer in en gammal man på värdshuset och ger RP:na ett uppdrag. Ber om ursäkt för allt tjafs om kliché men jag råkar vara besatt av begreppet i största allmänhet. /images/icons/smile.gif
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Jag vill bara påpeka att jag ännu inte använt "gubben-på-världshuset-med-uppdraget" ännu i min nya spelgrupp och vi har spelat i ett år nu... Jag är SÅ duktig! /images/icons/smile.gif

Jag tänker dock använda gubben senare - jag fullkomligt älskar klichéer både att göra det förväntade och låta folk tro att det väntade kommer att ske och sen bara tvärvända och hitta på något jätteoväntat.
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Det är verkligen skitkul när man gör såna grejjer som SL.
Och spelarna (åtminstone mina spelare) brukar också tycka att det blir roligare att ta sig ut ur den fasansfulla knipan de satt sig, bara för att de dragit för många förhastade slutsatser.. BWAAHAHA /images/icons/devil.gif
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
"Har någon något tips på en tuff best man..."
Trodde först du menade "best man", alltså en som är med på bröllop och ger över ringen till brudgummen..

"...tuff best man som nekromantiker..."
Sedan trodde jag du menade att du ville förvandla dig till en nekromantiker som är bäst..

"beast man"
Sedan kom jag att du menade det här.. Jaja.. Några förslag:
Bönsyrsa, monstret utanför Morias gruvor i SoR-filmen, kappa, stentrollet i Discworld-serien, en svamp, skuggbest (svart sabeltandad panter, visserligen magisk), miniaturdrake (visserligen är drakar magiska?), rock, vandrande pinne, stålmannen, värdshusvärden *kommer på att du ville ha beastmen* rävman, ormman, uggleman..

~Ta ett djurlexikon och slå upp ett ballt djur är annars [color:448800]Han</font color=448800>s (goda?) råd
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
*Fruktar klicer över allt annat*

På tal om det där med ondingar och ormar så har det vara klice sen gamla testamentet kom ut.
 
Top