Nekromanti Orpheus i Stockholm

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Efter att ha försökt få till en spelgrupp i snart 2 månader har vi äntligen kommit en bit på vägen.
Vi har tänkt att köra igång Orpheus, den något sällsynta fortsättningen/ombearbetningen på Wraith och är i dagsläget en SL och 2-3 spelare.
Vi skulle vilja vara 4-5 spelare så nu annonserar vi efter fler. Det ligger fler spelprojekt i pipelenen kan tilläggas...

Gruppen verkar bestå av folk kring 30 och fokus ligger helt klart på karaktärsutveckling och rollspelande. Geografiskt set är vi en smula utspridda men det verkar som att vi kommer kunna lira en del mitt i stan. I första hand kommer vi försöka köra på vardagar har vi sagt men inga datum är satta ännu.

Är du den vi söker?

Jag har ivrigt väntat på funktionen att planera spelmöten här på sajten men det verkar som om den planerade lösningen blev en besvikelse.
Ge inte upp grabbar, kör vidare!
Vi håller ut och väntar ivrigt, en vacker dag kan man boka spelmöten, här det vet jag! :gremsmile:
 

chaosweaver

Veteran
Joined
5 Feb 2001
Messages
36
Location
Högdalen (Stockholm)
Jag skulle definitivt vara intresserad av att hoppa med på Orpheus.

Är en bit över trettio, bor centralt, har någorlunda koll på gamla WoD i allmänhet (om än inte stenkoll på just Orpheus), och skriver alla gånger under på karaktärsdrivna berättelser.


/Anders
____________________________________
"Never give up on a good idea
just because it doesn't make sense!"
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Det låter superbra, betrakta dig själv som med på listan :gremsmile:
Hittills har vi träffats två gånger och diskuterat vad kampanjen skall genomsyras av, anda och visioner samt karaktärer, något som alla verkar betrakta som ett ämne att dyka djupt i.
Vi får försöka sätta ett nytt datum för en träff när vi kommit lite längre.

Fler?

/Zeb
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Jag gör ett inlägg till för att tråden skall hamna på listorna och kanske attrahera lite uppmärksamhet :gremsmile:
Vi är sugna på att starta och vi önskar nog att en till blev involverad innan vi startar.

Sugen?

/Zeb
 
Top