Oroväckande upptäckt ang. Orvar Säfströms röst

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Jag har just lyssnat klart på Äventyrsspel-avsnittet av Arkiv Samtal med Orvar Säfström.

Hans röst har förändrats. I synnerhet i början av avsnittet. Jämför med detta avsnitt från 2018.

Det anmärkningsvärda är att han plötsligt låter som Fria Ligans Tomas Härenstam. Lyssna på Signaler från zonen som referens.

Som bekant delar Fria Ligan och Fandrake lokal sedan en tid, och vi kan därför inte utesluta en ”Single white female”-situation.

Lite tidigt att ringa polisen känner jag, men samtidigt... Jag vill ju inte vara skyldig till att någon dör bara för att jag ”var osäker”. Hur tycker ni jag bör gå vidare med detta?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
Det är bara ett tecken på att stjärnorna står rätt och hivemindet, den uråldriga ondskan under Hvitfeldtska gymnasiet, är redo att manifestera sig. Att slita bort lögnens slöja om det svenska rollspelsfenomenets framgångar och deklarera att allt det som ni trodde var gott och kreativt var endast Hivemindets manifestation och ett synkroniserande av dess vara. Att dess sporer, närvaro dold under doften av chips och gymnastikspåsesvett, har spridit sig tillräckligt för att skapa en mental helvetessång stark nog att väcka det som dväljes bortom de mörka stjärnorna.

PODCASTS IS PODPEOPLE!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Du kan vara lugn. Fandrake har egna lokaler sen en tid tillbaks. Men du säter fingret på ett viktigt problem: alltför många poddare låter som (är?) Tomas Härenstam.
Blir väldigt oroad av att höra om detta möjligen djupt bittra uppbrott. Att de nu är fiender för livet kan vi anta. Extremt obehagligt alltihop.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Det är bara ett tecken på att stjärnorna står rätt och hivemindet, den uråldriga ondskan under Hvitfeldtska gymnasiet,
Hivefeldtska! Jag visste det!

#SchillerskaAndProud
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Det var ingen konspiration. Bete er som normalt. Orvar är i allra högsta grad en person och inte ersatt av en växtbaserad intelligens från rymden. Får ni hem en påse frön från Fria Ligan med namnet ”Rollsplels Granola” så är det en helt ofarlig maträtt som duger bra som frukost. Det är alltså jag, Jocke, som skriver det här helt av fri vilja och utan att fått mina hjärnvågor kapade av nån alls - särskilt inte av Gabrielle tentakeldrottningen som kommer att regera i ett årtusende.
 
Last edited:
Top