Nekromanti Orkar inte

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag funderar seriöst på att ta bort mitt konto från den här sajten. Det finns ju ingen poäng att jag har konto här. Allt jag säger ses i värsta möjliga ljus konstant. Jag avslutar hellre mitt medlemskap här än blir betraktad som en idiot av alla här. Vilket antagligen iofs är jätteförsent (vitulv du behöver inte svara). Men som jag ser det är jag ungefär en hårsmån från permanent avstängning ändå. Det går inte att skämta ens när jag överdriver jättemycket för att göra en poäng av att det är ett skämt.

Säger jag: SD-anhängar borde simma mot land.
Så får jag höra: Du vill dränka alla SD-anhängare!

Den senaste varningen jag fick är seriöst på nivå med: "Någon i världen kan faktiskt ta illa upp av något du skrev i det inlägget, så därför måste vi varna dig."

Jag orkar inte med det här.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Ta det lugnt, jag tycker också det är löjligt. Häng i småpraten istället och gör inget annat än att posta korta, irriterande kommentarer i trådar. Det är så jag gör.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Recca said:
Jag funderar seriöst på att ta bort mitt konto från den här sajten. Det finns ju ingen poäng att jag har konto här. Allt jag säger ses i värsta möjliga ljus konstant. Jag avslutar hellre mitt medlemskap här än blir betraktad som en idiot av alla här. Vilket antagligen iofs är jätteförsent (vitulv du behöver inte svara). Men som jag ser det är jag ungefär en hårsmån från permanent avstängning ändå. Det går inte att skämta ens när jag överdriver jättemycket för att göra en poäng av att det är ett skämt.

Säger jag: SD-anhängar borde simma mot land.
Så får jag höra: Du vill dränka alla SD-anhängare!

Den senaste varningen jag fick är seriöst på nivå med: "Någon i världen kan faktiskt ta illa upp av något du skrev i det inlägget, så därför måste vi varna dig."

Jag orkar inte med det här.
Varför ska jag inte svara? Nä, jag tycker inte att du är en idiot. Däremot är du impulsiv och oförsiktig, vilket leder till att du måste modereras ibland. Lev med det och skippa martyrskapet. Var istället tacksam för att moderatorerna faktiskt har de mjuka handskarna på när de hanterar dig - du kommer oftast väldigt lindrigt undan (alltså tvärtom mot vad du själv skriver).
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Recca said:
Jag funderar seriöst på att ta bort mitt konto från den här sajten. Det finns ju ingen poäng att jag har konto här. Allt jag säger ses i värsta möjliga ljus konstant. Jag avslutar hellre mitt medlemskap här än blir betraktad som en idiot av alla här. Vilket antagligen iofs är jätteförsent (vitulv du behöver inte svara). Men som jag ser det är jag ungefär en hårsmån från permanent avstängning ändå. Det går inte att skämta ens när jag överdriver jättemycket för att göra en poäng av att det är ett skämt.

Säger jag: SD-anhängar borde simma mot land.
Så får jag höra: Du vill dränka alla SD-anhängare!

Den senaste varningen jag fick är seriöst på nivå med: "Någon i världen kan faktiskt ta illa upp av något du skrev i det inlägget, så därför måste vi varna dig."

Jag orkar inte med det här.
Det vore tråkigt om du försvann.

Allt vi begär är att du funderar lite över din jargong. Kan du ärligt säga att du inte hade tagit illa upp om någon annan dragit samma skämt om en grupp som du identifierar dig med?

Att skämta på Rollspel.nu bör betraktas på samma sätt som att skämta inför ett rum fullt av kompletta främlingar.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Instämmer med många andra att det vore tråkigt ifall du försvann och lämnade forumet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Fuck no att du ska sticka från forumet, Recca. Det här stället skulle bli så mycket tråkigare utan dig.

Sen tror jag seriöst att ingen här betraktar dig som en idiot, du har starka åsikter och ibland en rätt gå-påig stil, men det är för det mesta bra grejer.

Jag vill ha Recca kvar på forumet, annars blir jag ledsen, så stick inte.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag kanske inte håller med dig då och då, men du är underhållande. Så stanna. Tycker jag.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
"Please don't go.
The drones need you.
They look up to you."

/Zorbeltuss som känner att hen inte kan formulera sig bra nog själv.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Någon i världen kan ta illa upp?

Nog är det fler SD:are än så i världen?

SD är för accepterade att hata (vilket märktes för någon dag sedan då media gick helt bananas), men hur skulle du känna om någon "skämtade" om att dränka, säg, alla feminister?

Att skämta så där handlar ju mer om att uttrycka en åsikt utan att behöva ta hela ansvaret. Det du ville säga var nåt i stil med "Sd:are är idioter", men du gjorde det till ett skämt i stället för att komma undan med det.

Hade det varit en annan målgrupp, t ex feminister, invandrare eller liknade skyddade grupper hade det kanske t o m blivit en avstängning istället, men vi alla är så vana vid att vissa grupper är skyddade och andra är godkända mål att vi inte ens tänker på det.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Förlåt. :gremfrown:

Jag känner mig bara jättedum och hemsk just nu.
Tack för alla uppmuntrande svar i tråden, fast jag vågar inte läsa dem för jag skäms jättemycket. Mest skäms jag för att jag vet att jag inte menar nåt dumt men sen så kommer det ur mig som nåt jättedumt och jag fattar det inte för jag menade det ju inte så. Först några timmar senare när jag inte befinner mig just i ögonblicket då jag tänker tanken och skriver orden, så inser jag att det var dumt. Och då är det försent.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
Recca said:
Jag känner mig bara jättedum och hemsk just nu.
Det tycker jag inte att du ska göra. Fundera på vad du gör som folk gillar, som de uttrycker bla i den här tråden, och gör mer av det!

/Magnus
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Recca said:
Förlåt. :gremfrown:

Jag känner mig bara jättedum och hemsk just nu.
Tack för alla uppmuntrande svar i tråden, fast jag vågar inte läsa dem för jag skäms jättemycket. Mest skäms jag för att jag vet att jag inte menar nåt dumt men sen så kommer det ur mig som nåt jättedumt och jag fattar det inte för jag menade det ju inte så. Först några timmar senare när jag inte befinner mig just i ögonblicket då jag tänker tanken och skriver orden, så inser jag att det var dumt. Och då är det försent.
Det finns ingen anledning att lämna forumet. Och du är inte sämre, hemskare eller dummare än någon annan. Möjligtvis mer direkt och spontant (än somliga), vilket inte alltid (men ibland) funkar så bra på platser som sådana diskussionsforum. Men ... är vi alla människor och det är lätt att trampa i diverse klaver.

Mycket av att skriva på diskussionsforum är att tvinga sig att skriva med hjärnan hellre än hjärtat, eftersom känslostyrda inlägg sällan blir rationella eller särskilt vettiga; speciellt inte om det är arga känslor. Skriver man av stundens illvilja så skriver man grodor, så enkelt är det, även om det inte var så allvarligt menat.

Testa att föra in nya postningsrutiner för dig själv och känn dig fram. Sätt upp egna regler som: Jag ska aldrig posta ett spontan-/impuls-skrivet inlägg. Alla mina inlägg ska läsas igenom med snäll-/antiprovokations-glasögon innan jag postar dem. Kan jag inte säga något konstruktivt bör jag överväga att inte säga någonting alls. När jag blir skitarg så lämnar jag sidan tills jag kan återvända och läsa samma sak under fullständigt lugn; först då får jag svara. Etc.

Dvs. tänk alltid innan du skriver.

/solvebring som aldrig slutat öva på sådant – för det behövs, alltid.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Magnus Seter said:
Fundera på vad du gör som folk gillar, som de uttrycker bla i den här tråden, och gör mer av det!
Bra universaltips som alla borde ta till sig mer.

Och nej, Recca, inte ska du dra.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
Jag funderar seriöst på att ta bort mitt konto från den här sajten. Det finns ju ingen poäng att jag har konto här. Allt jag säger ses i värsta möjliga ljus konstant. Jag avslutar hellre mitt medlemskap här än blir betraktad som en idiot av alla här. Vilket antagligen iofs är jätteförsent (vitulv du behöver inte svara). Men som jag ser det är jag ungefär en hårsmån från permanent avstängning ändå. Det går inte att skämta ens när jag överdriver jättemycket för att göra en poäng av att det är ett skämt.

Säger jag: SD-anhängar borde simma mot land.
Så får jag höra: Du vill dränka alla SD-anhängare!

Den senaste varningen jag fick är seriöst på nivå med: "Någon i världen kan faktiskt ta illa upp av något du skrev i det inlägget, så därför måste vi varna dig."

Jag orkar inte med det här.
Vore jävligt synd om du försvann. Du kan ses som väldigt impulsiv och ibland är det väldigt svårt att tolka skrift som det är menat. Men gör det du känner är mest rätt, om det är att bara ta en time-out gör det. Det är ju inget tvång att vara medlem av wrnu, och du kanske får en annan synvinkel på det hela.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,857
Location
Off grid
Recca said:
Förlåt. :gremfrown:
Jag känner mig bara jättedum och hemsk just nu.
Tycker definitivt inte att du behöver göra det - du är den du är och gör det du gör av en anledning.
Jag tror också att de flesta upskattar dina bidrag och förstår att de bottnar i en djup och ärlig idealism.

Med det sagt skulle jag ändå vilja att du funderar på varför du är här på WRNU. Det verkar som du dras till en viss typ av diskussioner som andra undviker. Du verkar ha ganska dålig kontroll över vad du faktiskt skriver och hur det uppfattas av andra. När de sen svarar så verkar du ta svaren fruktansvärt hårt.

Under de omständigheterna undrar jag om det verkligen är rätt forum för dig? Orkar du med det just nu? Varför utsätter du dig för det? Är det värt det? Det måste du givetis själv avgöra (Precis som alla andra).

Men var glad och tacksam för att du fått en stor nypa engagemang och idealism - du kommer ha mycket nytta av det! Och be aldrig nånsin om ursäkt för att du är den du är!

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Nä, det är klart du inte ska lämna. Jag tycker att det är roligt att läsa det du skriver om WOD, det är inte så många som faktiskt gör det.

Sen är det ju ganska svårt att skämta i digital form. Ironi och humor är enklare att uppfatta, och uppskatta, om det inte behöver tolkas utan kroppsspråket som hjälp, enligt min mening.

Sen personligen så tycker jag om att leva i ett samhälle som tillåter ett parti som SD att existera. Inte för att jag sympatiserar, men det är ju ändå en del av vad demokrati och frihet handlar om...
 
Top