Nekromanti Originalen! (Supplement till Fantasy!)

ett oknytt

Veteran
Joined
11 Jan 2013
Messages
16
Hej allesammans! Första inlägget även om jag hängt här ett tag. Jag har skrivit ihop ett supplement som innehåller D&D 1E-klasserna för bruk i Fantasy!

Hoppas det kommer någon till glädje, gör vad ni vill med det. Tar gärna emot kommentarer och kritik!

Uppdatering:

Ladda ner

Förutom korrigeringar av språket och förtydliganden innehåller den färdiga versionen följande ändringar:

Dvärg
Förmågan Motståndskraftig mot magi är numera en förbättringsbar förmåga för att bättre stämma överens med hur Saving Throws fungerar i Labyrinth Lord.

Halvling
Har endast krav för nivån i Motorik nu.
Förmågan Liten är numera en Begränsning istället.

Präst
Det framgick tidigare inte att Magi var en förbättringsbar förmåga.

Tjuv
Specificerat tjuvens förmåga Lyssna och Språkkunskap.

Extraregler
Nu begränsas antalet förmågor rollpersonen börjar med antingen av rasen eller klassen, beroende på vilken som börjar med flest förmågor.
Extraregeln från Fantasy! om att människor får en extrapoäng i två egenskaper gäller inte längre.
 

ett oknytt

Veteran
Joined
11 Jan 2013
Messages
16
Arfert said:
Superkul initiaiv! Gillas! Har ni testat att spela med dem också?
Tack! Nej tyvärr inte, har inte ens haft möjlighet att testa Fantasy! än.

Duddmannen: Tackar! Berätta gärna hur det gick om du testar det!
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Tackar!! Kan man spela med karaktärer skapade utifrån supplementet och "vanliga" samtidigt?
 

ett oknytt

Veteran
Joined
11 Jan 2013
Messages
16
Tomatalven said:
Tackar!! Kan man spela med karaktärer skapade utifrån supplementet och "vanliga" samtidigt?
Bra fråga! Det borde funka alldeles utmärkt, dock att de nya klasserna är byggda för att komplettera varandra. Att välja Krigaren till exempel kanske inte är lika lockande om en vanlig karaktär samtidigt har samma förmågor plus några ytterligare.

Det är ingen skillnad i egenskaper. Överlag är de nya klasserna något svagare (begränsningar, färre förmågor, färre kroppspoäng) men inga dramatiska skillnader. Kör du med extrareglerna är det möjligt att de nya karaktärerna blir något starkare men det är något jag ska titta på.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Får bara upp ett tomt fönster när jag försöker hämta pdf:en :gremcry:
 

ett oknytt

Veteran
Joined
11 Jan 2013
Messages
16
Schtajner said:
Får bara upp ett tomt fönster när jag försöker hämta pdf:en :gremcry:
Skumt. Är det länken eller filen det är fel på? Vad har du för pdf-läsare?
 

ett oknytt

Veteran
Joined
11 Jan 2013
Messages
16
Konrad Konvalj said:
Hmm.

Funkade på paddan och ajfånen för mig men inte på datorn.
Kanske en gammal pdf-läsare? Har hur som helst exporterat om den med stöd för äldre läsare. Samma länk. Hoppas det funkar för er nu.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Fick inte häller upp något av att klicka på länken vilket förvånade mig men det fungerade utmärkt att högerklicka och välja "spara länk som". Laddade ner pdf filen på någon sekund och allt ser bra ut.

Jag får hålla med om att det ser rätt snyggt och välgjort ut efter en snabb överblick. Kan dock inte säga något om reglerna då jag inte ens läst Fantasy! än mindre spelat det - och sålunda inte tog mig tid att läsa innehållet i detta supplementet.
 

ett oknytt

Veteran
Joined
11 Jan 2013
Messages
16
unfair said:
Fick inte häller upp något av att klicka på länken vilket förvånade mig men det fungerade utmärkt att högerklicka och välja "spara länk som". Laddade ner pdf filen på någon sekund och allt ser bra ut.

Jag får hålla med om att det ser rätt snyggt och välgjort ut efter en snabb överblick. Kan dock inte säga något om reglerna då jag inte ens läst Fantasy! än mindre spelat det - och sålunda inte tog mig tid att läsa innehållet i detta supplementet.
Tack! Jag gissar att något krånglar med Firefox och pluginen på min sida. Har ordnat en ful-lösning så länge.

Har uppdaterat supplementet nu. Se mitt första inlägg!
 

Tengil

Veteran
Joined
2 Nov 2012
Messages
56
Tyvärr fungerar det ännu sämre nu. Innan gick det som sagt att högerklicka för att ladda ner nu fungerar inget av det.

Högerklickar du nu får du ner en fil men den är defekt.
Jag använder Chrome btw.
Kul addon överlag.

/Tengil
 

Tengil

Veteran
Joined
2 Nov 2012
Messages
56
Hmm efter andra försöket går det att ladda ner med högerklick.

/Tengil
 

ett oknytt

Veteran
Joined
11 Jan 2013
Messages
16
Tengil said:
Hmm efter andra försöket går det att ladda ner med högerklick.

/Tengil
Bah! Jag ska sluta pilla med saker jag inte förstår :gremtongue: Har avaktiverat alla plugin nu. Fortsätter det krångla får jag ladda upp det någon annanstans så länge.

Kul att du gillar det!
 
Top