Nekromanti Ordning - Mindmaps - Hjälp

DrDryg

Veteran
Joined
13 Feb 2017
Messages
10
Hej kära kolleger!
?
?Nu blev det dags att dra igång stora Symbaroumkampanjen med det som är utgivet. Tänkte börja med Det förlorade landet, smyga vidare rätt in i Glömda Gudars Klagan för att sedan sedan köra vidare med Vildjurets Hjärta och sedan se men sannolikt också Döda drömmars grav för att därefter påbörja Törnetronen-serien.
?Tänkte för min egen del stolpa upp de olika fraktionerna och de personer som finns med i äventyren, i varje fall de som kan bli bra krokar att ha med redan från början. Det finns ju en fin tråd där någon ska börja, precis som jag.
?Jag upptäcker dock att det hela är rätt bökigt att få ordning på, särskilt om man vill få det överskådligt. Tänkte också som så att jag är ganska dålig på den typen av arbete och det borde finnas någon driftig själ som redan har gjort allt det där. Min fråga är således om någon sitter på en organisationskarta eller liknande och känner att de vill dela med sig. =)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,272
Tyvärr inte. Än så länge vad gäller personer som RP:na kan träffa på och skaffa sig en vettig relation till (bra eller dålig):

Häxorna: Ingen av egentlig vikt, de har hittills spelat en mindre roll. Eferneya och Gadramon visst men ändå inte, tycker jag.
Solkyrkan: Fader Elfeno (i mitt huvud, återstår att se), Sarvola och Desaba (uttalade)
Templárerna: Ingen hittills, bröderna Mekele så klart men de kommer naturligt.
Järnringen: Anadea, Lysindra Gyllengripe, Teara-Teana (en tanke jag fick precis vore att låta henne ta plats bland alverna i Det förlovade landet, kanske något?)
Drottningen: Kapten Marvello, Dekamedo
Härskareden: Ingen om inte RP:na kommer från en av de två klanerna (i så fall kanske Fundiber)
Övriga: Nattbäcka, Elmendra

Än så länge vet vi rätt lite om fraktionernas relationer utom det som står i kampanjöversikten. Det av det som hänt hittills (d.v.s. till Häxhammaren) är brottet mellan templárerna och Solkyrkan. Utifrån Glömda gudars klagan kan man väl gissa att de Unga gudarnas anhängare kommer att ha en roll att spela (allierade till Sarvola-fraktionen?) men den är hittills oklar.
 

DrDryg

Veteran
Joined
13 Feb 2017
Messages
10
Bifur;n261998 said:
Häxorna: Ingen av egentlig vikt, de har hittills spelat en mindre roll. Eferneya och Gadramon visst men ändå inte, tycker jag.
Solkyrkan: Fader Elfeno (i mitt huvud, återstår att se), Sarvola och Desaba (uttalade)
Templárerna: Ingen hittills, bröderna Mekele så klart men de kommer naturligt.
Järnringen: Anadea, Lysindra Gyllengripe, Teara-Teana (en tanke jag fick precis vore att låta henne ta plats bland alverna i Det förlovade landet, kanske något?)
Drottningen: Kapten Marvello, Dekamedo
Härskareden: Ingen om inte RP:na kommer från en av de två klanerna (i så fall kanske Fundiber)
Övriga: Nattbäcka, Elmendra
?Bra tanke om Teara-Teana! De tre skadade templarerna i Glömda Gudars Klagan skulle kunna återkomma i Häxhammaren.. möjligen med andra stats..
?Ah jag kanske gör det för komplicerat för mig. Kanske ska tänka mer utifrån vad medlemmarna i den aktuella fraktionen på plats vill just nu istället för att ta hänsyn till vad alla fraktionerna tycker om varandra på ett högre geopolitiskt plan.
 
Top