Nekromanti Orcher

gorm_UBBT

Veteran
Joined
15 May 2001
Messages
19
Location
Umeå, Sverige
Föreställer ni er Orcher i DoD som de i Sagan om Ringen eller som de stora bestarna i Warhammer eller Warcraft?

-Phoenix-
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
SRR !

Min orcher ser ut som de i DoD och SRR gör. jag tycker att de passar bäst in på hur jag ser på en orch.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Re: SRR !

Och betänk att Orcherna på framsidan av DoD6 reglerna också ser mycket ut som TolkienOrcher! det tyder väl på att Riotminds har samma uppfattning.
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Re: SRR !

riotminds har iofs inga orcher.

Mina orcher har jag alltid tänkt som apor utan hår... :gremlaugh: Det kan iofs tolkas som Tolkiens. MERPs bilder av orcherna var faktiskt väldigt bra när det kommer till mitt tycke.

mvh
/joakim kalcidis
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
smaken är som..

Jag tror att hur orcher & annat ser ut är nog så personligt som det bara kan bli...
Men samtidigt så tycker iaf jag att det är kul att höra hur olika syn det finns på samma område.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
G

Guest

Guest
Re: smaken är som..

jag håller helt med johan!

orcher är vad man gör dom till, vill säga! :D
alla får bilda sin egen uppfattning om dom
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Jag har personligen först av allt kommit i kontakt med orcher genom Warcraft, (I och II), och därefter i Magic, the Gathering. I bägge dessa är orcher gröna till hudfärgen, och därför har det för mig varit relativt svårt att efter en lång tid med denna föreställning gå över till en annan. Nuförtiden har jag den uppfattningen att orcher kan variera till utseendet mellan såväl grupper som individer.

/Berserk

"The path of least resistance will seldom lead you beyond your doorstep."
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,448
Location
Helsingborg
Mina ser ut som DoD- (Monsterboken 1) och Warhammerorcherna med den skillnaden att deras färg är mkt mörkt gröna eller svarta (därav namnet svartfolk). OBS att det är till DoD. SRR-orchern IMO kan se helt annorlunda ut.

/[color:green]Han</font color=green> som faktiskt inte tänkt så mkt på vilken färg de har
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Det är inte Orcher

Utan Skogstroll och dvärgar på framsidan av regelboken, iaf är det så som jag har uppfattat det. Denna rättelse är skriven i all väl mening.

Min syn på orcher är annars så som de beskrivs i grundreglerna till DoD2 samt i första monsterboken.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
»Begreppet Svartfolk har myntats av människor och har
egentligen ingenting med svartfolkens utseende att göra,
utan är snarare betecknande för deras grymhet, motvilja för
dagsljus och förkärlek för nattens och underjordens
mörker.« Står det i den gröna monsterboxen...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: I min uppfattning...

Japp, det är min uppfattning åxå.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Mina orcher ser ut som de, i den gamla hederliga modulen Svartfolk. Som för övrigt är riktigt bra.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,658
Location
Värnhem, Malmö
I samma box står "De har kolsvart hud, vridna, gula huggtänder, rött ondskefulla ögon och krökta, trubbiga klor på händer och fötter".

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Det stämmer, men det är INTE därför de heter svartfolk -
något som Han menade. Det är en ren slump att deras hudvärg
och namn innehåller samma ord.
 

SoC

Veteran
Joined
30 Apr 2001
Messages
158
Location
stockholm swe
Jag har svårt att förestäla mig orcher som starka krigare.

SoC


If there`s shuch thing as to much power i havent discoverd it yet.
Dark Ritual.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Tolkiens orcher är inte "renrasiga" krigare. De är rätt så sluga, men de bryr sej bara om sånt som orcher bryr sej om. De tänker helt enkelt annorlunda än människor.

"I may be small but I can still kick your ass!"
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,448
Location
Helsingborg
*Tittar i M1* (alltså inte monsterboxen) *Finner <B>userfriendly</B>s citat. Finner även texten "Deras utseende är beskrivet i grundreglerna" när jag läser på orcherns beskrivning. Läser grundreglerna* (svarta boken, DoD2) *Finner <B>Bobby magikern</B>s citat. Känner tvång att scanna upp de två bilderna som finns i böckerna*

Den vänstra har jag målat med pennor när jag var 8. Plse f'låt mig! Bara därför gjorde jag den i svartvit.

/[color:green]Han</font color=green> som tycker en orch ska se ut som den till höger
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Känner tvång att scanna upp de två bilderna som finns i böckerna*"

"Den vänstra har jag målat med pennor när jag var 8."

Nu hänger jag inte med är det du som har gjort den eller inte eller är just den en egen "reproduktion" av den som illustration som var med i DoD2?

Är bara nyfiken.

Ps. När man ser Nisses bilder blir jag alltid nostalgisk. Det finns en charm i hans bilder som få når upp till. Ds

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-06-05 23:15.</EM></FONT></P>
 
Top