Nekromanti Oraklets Fyra Ögon [SPOILER]

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Har precis satt igång att spelleda andra delen i Femte Konfluxen-serien, Oraklets Fyra Ögon. Efter ett par spelkvällar är nu spelarna framme i staden Skuger och ska hämta det blå barnet. Här körde dock mina spelare fast en aning och fattade inte hur i hela världen man skulle kunna ta sig upp på den svävande klippan. Bara präster får ju göra uppstigningsritualen.

Hmm en fick för sig att han skulle inhandla en kruka med honung, färga honungen blå och sedan få någon av prästerna att välsigna krukan och dess innehåll (utan att prästen visste att det var honung). Sedan skulle han smeta in sig i lite honung, springa upp och sno den röda rocken, banka lite på gongongen och se vad som händer.

Känns lite långsökt, i och med den långa ritualen som de utför, men Basenanji ska ju bara känna att den uppstigande personen är Khanderaad (kanderad med honung)
Hur gjorde era spelare / ni?

Och varför ska Furstessan Didra Damagi med sällskapet? Vad ska hon vara bra till?

Demonen Shaggira, användes hon? Hur i sådana fall?

Nåja, det var väl allt för denna gången. Återkommer med all säkerhet med fler frågor om ett tag :gremlaugh:
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,043
Location
Göteborg
Nåja, det var väl allt för denna gången. Återkommer med all säkerhet med fler frågor om ett tag
Det lär du göra...särskilt om du försöker dig på sista delen, Den femte konfluxen, ett rörigare och mer svårbegripligt äventyr får man leta efter...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,318
Location
Örebro
Hur gjorde era spelare / ni?
De lyckades infiltrera munkarna. Snodde kläder, luskade reda på ritualen (med vissa "metoder") och så var saken snart utförd. En av RP kom ifrån Skuger så han var på det klara med en del av det där redan.

Och varför ska Furstessan Didra Damagi med sällskapet? Vad ska hon vara bra till?
Vänta till sista delen - som profetian säger kan hon mycket väl vara den enda som kan döda Shagul. Fast om man vill kan man ju dumpa henne och låta RP lösa det på annant sätt. Men det är charmigt tycker jag med Elmeseums hämnd :gremlaugh:

Demonen Shaggira, användes hon? Hur i sådana fall?
Om jag vill minnas rätt lät jag henne infiltrera gruppen och på så sätt, orsakade dödligt mycket besvär :gremsmirk:
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Jaså? Jo vi hade tänkt att spela hela kampanjen. Bara vi får tag på Kristalltjuren så. Ingen som skänker bort rollspelsrariteer till behövande? :gremgrin:
 

Gurrgel

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
104
Location
Stockholm
En person inom min grupp lyckades bli prästinna efter lång tid med övertaling och rollspelande, sedan fick hon helt enkelt komma upp.

Använde Didra som ett bra sätt att få in en ny karaktär i gruppen, har fungerat mycket bra.

Demonen Shaggira tog över en person i gruppen, han började uppföra sig underligt och den besatte hade även fobi för demoner, vilket gjorde att han till slut dog på grund av sitt låga psyke.
 

MasterPo

Veteran
Joined
6 Dec 2002
Messages
32
Location
SUNDBYBERG
Tja..

Det här får man inte säga, så då gör jag inte det. Men hela konflux serien finnas på DirectConnect. Iallfall om man har tillgång till BredBandsBolaget. Men givetvis får man ju inte ladda ner därifrån, lite trist.
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Jo, jag vet. Men det är alltid roligare att ha original.
Och det var ju självklart inte så att när vi inte fick tag på Svavelvinter så laddade vi hem den och skrev ut alla sidorna på skolans skrivare, nej nej. :gremsmirk:
 

MasterPo

Veteran
Joined
6 Dec 2002
Messages
32
Location
SUNDBYBERG
bra att ni inte skrev ut det. Å jo det är roligare å ha orginal, lycklig ägare av svavel vinter å femte.. Men ej ännu de andra två..

Fast jag tycker om att ha en kopia också. Brukar själv dra äventyren genom en kopiator innan jag spelar. Så att jag kan anteckna hejvillt i äventyret, utan att förstöra mitt orginal :)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Fast jag tycker om att ha en kopia också. Brukar själv dra äventyren genom en kopiator innan jag spelar. Så att jag kan anteckna hejvillt i äventyret, utan att förstöra mitt orginal :)
Vilket också visar att det faktiskt finns en legitim anledning att tanka hem via internet för oss som inte har en kopiator hemma.
 

MasterPo

Veteran
Joined
6 Dec 2002
Messages
32
Location
SUNDBYBERG
Vilket också visar att det faktiskt finns en legitim anledning att tanka hem via internet för oss som inte har en kopiator hemma.
Det finns alltid ett par sätt att inför sig själv legitmera internet tankande :)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Det finns alltid ett par sätt att inför sig själv legitmera internet tankande :)
Det finns det säkert, men jag har inget sådant behov. Jag kan stå för vad jag gör inför mig själv. Jag skäms inte för att jag tankar hem och kör ett program som kostar 150 000 som jag aldrig skulle köpt ändå (inte för att jag skulle erkänna något sådant här om jag gjorde det, det är bara rent hypotetiskt). Jag skäms inte för att inte betala för ett program jag använder en gång om året (se parentesen ovan). Jag skäms inte för att tanka hem och testa ett program eller rollspelsprodukt i avsikt att köpa om den är värd att använda. Det står jag för.

Jag ville bara försvara mig, jag kommer inte att fortsätta den här diskussionen, så det finns ingen anledning att försöka anföra en motsatt uppfattning. Jag vet att vissa tycker så och respekterar det. Jag tycker inte så och förväntar mig bara samma respekt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
Och för er som inte vet så... [OT]

"Jag skäms inte för att jag tankar hem och kör ett program som kostar 150 000 som jag aldrig skulle köpt ändå (inte för att jag skulle erkänna något sådant här om jag gjorde det, det är bara rent hypotetiskt)."
...brukar troberg vara rätt bra på att säga saker hypotetiskt vääldigt trovärdigt.. Av någon konstig anledning kommer jag att tänka på denna tråd.. Han säger faktiskt hypotetiska saker så trovärdigt att folk ibland inte tror på vad han säger (följ gärna diskussionen)..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte på något sätt vill sätta dit troberg på något sätt.. Inte alls :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Och för er som inte vet så... [OT]

Han som inte på något sätt vill sätta dit troberg på något sätt.. Inte alls
Inte ens hypotetiskt? :gremgrin:

Själv tillhör jag 'live and let live'-principen (med vissa få undantag). Jag bråkar inte med de som betalar för programmen och de bråkar inte med mig och alla är glada och nöjda (åtminstone så länge vi pratar hypotetiskt).

brukar troberg vara rätt bra på att säga saker hypotetiskt vääldigt trovärdigt..
Vad kan jag säga, jag är en trovärdig människa!

Dessutom var det ett jäkla liv om min gräsklippare. Alla som tvivlar är välkomna att provköra den till sommaren, så ofta ni vill.
 

Drizzt do Urden

Veteran
Joined
14 Feb 2003
Messages
22
Location
Sölvesborg
Hmm.. vad jag kommer ihåg så var min dåvarnde spelgrupp välsingnad med en mycket skicklig och begåvad magiker som med ett stort antal besvärjelser och många PSY-poäng fattigare lyckades kidnappa det blå barnet.

Didra Damagi dog i ett senare skede i äventyret(kommer tyvär inte ihåg det nu)

Demonen Shaggria...hmm..även här sviker minnet :gremconfused:
 

Doedinnan

Veteran
Joined
16 Feb 2002
Messages
122
Location
söder (stockholm)
"Men hela konflux serien finnas på DirectConnect"

Gud förbjude att jag skulle lada ner copiraitade grejor från nätet, men jag är ganska övertygad om att det är bara svavel vinter, trakorien och O4Ö som finns in scanade.

I fall det inte skule framgå så skulle jag alldrig tanka ner nåt, har heller aldrig gjort det utan jag är bara rent vetenskapligt intreserad av DC.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag har sett hela D5K-serien som PDF, jag har dessutom scannat in Svavelvinter och O4Ö för eget bruk.
 
Top