Nekromanti Opinions undersökning

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Syftningsfel?

"Du inser vad detta i så fall innebär? Alla (hetero) män är pedofiler!?!?"

Det är värre för homosexuella män och heterosexuella kvinnor, emedan killar aldrig blir äldre än 12. Det enda som ändras därefter är prislappen på leksakerna. :gremwink:

Vilket påminner mig om ett uruselt skämt:

En pedofil, är det en sån man har för att skrapa fötterna med?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Könsmognad [OT]

Nja, en pedofil är väl ändå någon som har sexuellt intresse av icke könsmogna individer? En 16-åring har väl förhoppningsvis passerat puberteten. Det finns nog ett samband mellan detta och det faktum att det är tillåtet att idka samlag efter att man fyllt 15. Däremot så ser jag inte hur en vuxen man kan intressera sig för en 16-åring.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Linköpingsgruppen:
5 killar (inklusive mig), 21-23 år gamla.

Kalmargruppen:
5 killar (2 från Linköpingsgruppen (inklusive mig) är med här), 19-21 år gamla.

Kusingänget:
3 killar (inklusive mig igen) samt en tjej, 18-21 år gamla.


PS. nu bör alla kunna lista ut min ålder :gremtongue: DS.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Könsmognad [OT]

Det finns nog ett samband mellan detta och det faktum att det är tillåtet att idka samlag efter att man fyllt 15.
Fast inte med en person som är över 18. Jag vet inte exakt hur juridiken funkar, men jag har förstått det som att det är en sån där lag som man inte aktivt följer upp förrän någon anmäler. Det kan ju bli väldigt sjuka effekter annars om två personer med olika födelsedag träffas innan de är 18.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Könsmognad [OT som fan]

Fast inte med en person som är över 18. Jag vet inte exakt hur juridiken funkar, men jag har förstått det som att det är en sån där lag som man inte aktivt följer upp förrän någon anmäler. Det kan ju bli väldigt sjuka effekter annars om två personer med olika födelsedag träffas innan de är 18.
Jag har fått det där förklarat för mig vid något tillfälle. Tydligen är det så att lagen kom till just för att ungdomar (under 15) inte skall bli utnyttjade av äldre. Men tydligen är det fritt fram om personen är över 15 (givetvis förutsättande att båda är med på det). Om en myndig person däremot skulle få för sig att ha sex med en person under 15 är det däremot jävligt förbjudet. Om de båda är under 15 år så väcks i allmänhet inget åtal, vem skall i så fall åtalas? Båda? Fy på er ungar, inte juffsa med varandra :gremtongue:
Nåja, det kag ville komma fram till är att det knappast kan kallas pedofili om en medelålders snuskgubbe går och sneglar på 16-åringar. Äckligt - hell yeah, pedofili - hell no.
 

Ghoulz

Swordsman
Joined
27 Jan 2002
Messages
496
Location
Handen
Sorry

Men jag tänkte att länken kunde hjälpa. Av någon anledning är särskrivning ett ganska vanligt fel som många människor gör utan att vara medvetna om det. Borde kanske inkludera någon form av dyslexi-not i mitt inlägg, men ok. Jag ber om ursäkt om jag sårat någon. Det var inte min mening (för en gångs skull).
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Könsmognad [OT]

Fast inte med en person som är över 18. Jag vet inte exakt hur juridiken funkar, men jag har förstått det som att det är en sån där lag som man inte aktivt följer upp förrän någon anmäler.

Stämmer; om det t.ex är en 14-åring och en 16-åring säger lagen (ungefär) "om skillnaden i ålder och utveckling är ringa, får åtal väckas endast om åtal är påkallat ur allmän synpunkt."
Om det istället är en vuxen (myndig) person och en som är mellan 15 och 18 år, så är det lagligt men kan lättare falla under sexuellt utnyttjande än om det var frågan om två myndiga personer - i princip måste den äldre först säkerställa att den yngre har sex enbart för att han/hon vill det.

--
Åke
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Könsmognad [OT]

Stämmer; om det t.ex är en 14-åring och en 16-åring säger lagen (ungefär) "om skillnaden i ålder och utveckling är ringa, får åtal väckas endast om åtal är påkallat ur allmän synpunkt."
Om det istället är en vuxen (myndig) person och en som är mellan 15 och 18 år, så är det lagligt men kan lättare falla under sexuellt utnyttjande än om det var frågan om två myndiga personer - i princip måste den äldre först säkerställa att den yngre har sex enbart för att han/hon vill det.
Vill jag veta varför du är så insatt i ämnet? :gremshocked: :gremwink:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Ryktet om min kvinnlighet är betydligt överdrivet

"Vem fan vågar fråga en kvinna om hennes ålder? Det är nästan lika illa som att fråga efter hennes vikt."

Jag är ca 24 och ett halvt år gammal, och brukar väga strax under 60 kilo (siffran varierar) när jag någon gång vartannat år eller så kommer mig för att testa en våg. Min eventuella könstillhörighet är mest en juridisk fråga (har feminint personnummer).
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,642
Location
Uppsala
20. Man.

Fast jag måste säga att jag önskar jag vore 21. Varför just detta? Jo... titta i sidspalten så ser du vart jag bor.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Könsmognad [OT]

Vill jag veta varför du är så insatt i ämnet?

Mycket enkelt; som anime-fan kommer man inte undan det. (-:
Japan har en 14-årsgräns vilket avspeglas i deras filmer - men på nätet stöter man alltid på amerikaner som fått för sig att deras 18-årsgräns är en universell naturlag... eller svenskar som läst amerikaners inlägg och tror att samma regler gäller i Sverige.

Trivia: I Indien har man könsdifferentierade åldersgränser - 18 år för killar, 16 för tjejer.
...vilket genom en märklig slump också är precis de åldrar då man blir tillåten att gifta sig.

--
Åke
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Kan ju lika gärna ge mitt svar ocskå...

Jag är 18år (Okej, jag fuskar lite... fyller om en dryg månad... 14 mars...) och är en: Pojke...

Edit: fattade inte att man skulle tala om hela sin grupp... vi är mellan 17 och 18 år om man räknar vad man fyller i år... Jag är dock den första att fylla arton. vi är 4-6 spelare i gruppen lite beroende på vilket spel vi spelar... Jag är ju med i en annan grupp också där tre personer fyller 19 i år...

/Balderk, räknar sig inte som man ännu :gremwink:
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,642
Location
Uppsala
Re: Könsmognad [OT]

Det finns nog ett samband mellan detta och det faktum att det är tillåtet att idka samlag efter att man fyllt 15.
Bara som en fullkomligt idiotisk notis har jag för mig att EU-standard för denna ålder är 16, vilket Sverige följer. Men 15 var det även när jag gick i grundskolan.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Din grupp är fan en direkt avbild av min grupp! 85:or och 86.or hela bundten är vi! Och jag är ju 85:a...

/Balderk, gillar sammanträffanden :gremsmile:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
17 om 4 veckor och tjej

Och ja, jag är så pass barnslig att jag i hela den senaste 1.5 månade har kallat mig snart 17.
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Re: Könsmognad [OT]

Vill jag veta varför du är så insatt i ämnet?

Skulle just till att fråga varför du var så insatt, men vågade inte när sedan Rosen oxå hade ingående kunskaper om ämnet...

Frågan kvarstår dock, varför är två (synbart resp. bevisbart) "äldre" (än aderton) så intresserade för detta med legetima ålder för sexualdebuten? :gremwink: :gremcrazy:

Tilläggas bör dock att även jag visste det korrekta svaret (givet av Rosen tidigare). :gremblush:
 
Top