Nekromanti Operation: Fallen Reich i USA...

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Hade med mig Operation: Fallen Reich till USA, när jag var där på besök för ett MINI-konvent (vi var ca 20 pers som spelade diverse olika rollspel under ett antal dagar). Amerikanarna var klart intresserade av det och tyckte det såg väldigt snyggt ut. Testade att göra 4 karaktärer tilsammans med de tre personerna jag bodde hos och en till kille.

Här är deras omdömen:

"That game needs a US publisher."

"I'll second that. I was a little disappointed in the opportunity cost sense that we couldn't fit in a third encounter in the pickup game, but Fallen Reich was totally worth it. The Life Board aspect of the game is frickin' genius. If you've ever made a Rogue Trader character using the RT rules, it's a bit like that in Fallen Reich except that now you get to play an extremely engaging board game for a few hours before getting to the RP'ing itself. It was pretty damn cool."

Det pickup-game den andre refererar till var vår D&D 4e som vi körde. En av killarna kollade vad det skulle kosta att beställa O:FR, men insåg att med frakten så hamnade det lite högre än han var beredd att ge just nu (över 120 dollar). Så får väl hoppas att Kenneth Hite lyckas fixa en amerikansk utgivare till er. =^_^=

/Ulfgeir
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Ge ut det i USA och se till att ge ut äventyr där också, priset per exemplar kommer att dyka!
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Heh, verkar som om att det faktum jag hade med mig mitt Operation Fallen Reich när jag var där så har 2 av de personer som var med och gjorde karaktärer där i USA nu införskaffat sina egna ex av spelet... så spelet är spritt till både Seattle och San Diego. =^_^=

/Ulfgeir
 
Top