Open world i stil med Shenmue I & II

Hägerstrand

Ballofix
Om du inte vill ha något om undre världen men du vill ha vardag i Japan, interagera med folk, halv-öppen värld, planera sin vardag… Persona 5? Det är övernaturliga teman och turordningsbaserade strider dock.
Jag tror verkligen inte att persona skulle ticka @Franz boxar när han letar efter open world-upplevelser (fast jag tycker persona är mycket coolare än hur jag minns shenmue)

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
Persona 5 är inte ett spel som lockar mig särskilt tyvärr. Det är inget måste att den öppna världen ska utspela sig i Japan. Som jag tidigare skrev så är ju Deus Ex: Mankind Divided ett spel jag tycker stämmer rätt bra in på vad jag vill ha. Hoppas kunna hitta ett spel som har en levande värld som är kul att utforska. Det det är nästan lika kul att bara strosa omkring i miljöerna som att komma vidare i spelet.

Doktor Laser

Warrior
Nu är det helt och hållet en långboll på ett skott i mörkret, eftersom jag inte spelat det själv; det kan vara en orgie av tysta robotar och döda miljöer, men; Shadows of Doubt. Ett detektivspel som ska vara tungt influerat av bl.a. Deus Ex-spelen.