Nekromanti OOC: New wizard city

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Det kan vara så att jag kanske vill rolla Deception här för att få henne att tro att ingen faktiskt kommer att hjälpa henne om hon inte spiller bönorna? Eller hur gör vi med sådant, är det DM som avgör när vi ska rulla
Du kan rulla det när du vill. Bara skriv att du rullar det längst ner i posten och vad du får. Tycker inte jag det är relevant eller det inte gör någon skillnad kör jag bara på och har det en effekt har det en effekt.

Just här behöver du inte rulla för du har redan fått till effekten som du vill åstadkomma :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Klockers!

I läget där vi är nu, och kanske liknande situationer i framtiden, blir jag kanske lite bromsande men jag är Lawful Good och kan inte tänka mig att ta vilken klient som helst utan att förstå konsekvenserna av det vi gör. Blir det blokerande för flödet (typ om jag får för mig att vi inte ska hjälpa den här själlösa monstervarelsen och hennes barn) vid något tillfälle så säg bara till så backar jag lite snabbare just där.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
RasmusL;n59421 said:
I läget där vi är nu, och kanske liknande situationer i framtiden, blir jag kanske lite bromsande men jag är Lawful Good och kan inte tänka mig att ta vilken klient som helst utan att förstå konsekvenserna av det vi gör. Blir det blokerande för flödet (typ om jag får för mig att vi inte ska hjälpa den här själlösa monstervarelsen och hennes barn) vid något tillfälle så säg bara till så backar jag lite snabbare just där.
Nej då, det är bara coolt att du gör sådant :) Ni ska inte känna er tvingade att ta några jobb eller göra något bara för att spara tid. Vill du inte jobba med odöda eller mördare så är det helt ok :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
OK :) Ha det i åtanke bara om det känns som att det sabbar flytet :)

Det är med "trained only" som gällde för vissa skills i tidigare editions, är det en grej eller kan även jag rulla Religion/Arcana? Jag hittar inget i reglerna men jag kanske letar på fel ställen?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
RasmusL;n59426 said:
OK :) Ha det i åtanke bara om det känns som att det sabbar flytet :)

Det är med "trained only" som gällde för vissa skills i tidigare editions, är det en grej eller kan även jag rulla Religion/Arcana? Jag hittar inget i reglerna men jag kanske letar på fel ställen?
Det är ingen grej längre. Enda grejen är att man inte får sin proficincy bonus till rullningen utan rullar bara staten. Så i den här situationen kan du rulla antingen Inte eller Wis beroende på vilken av dem som är bäst.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Är sättet jag nyss använda Thaumaturgy på ok? Det finns så många rollspelsmöjligheter med den :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Tomatalven;n59463 said:
Är sättet jag nyss använda Thaumaturgy på ok? Det finns så många rollspelsmöjligheter med den :)
Ja då, det var helt perfekt :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
anth;n59466 said:
Eh... vet vad betalning för vanligt jobb innebär?
Ett vanligt jobb som beräknas ta upp till tre dagar ger er som standard 10 guld. Så hon erbjuder att betala er 20 guld.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
God45 said:
En Banshee är en odöd varelse som lever på dödsenergi.
Lite metasnack.
Jag konstaterar att du gjort om Bansheen lite.
Banshees är normalt incoreperal som spöken, men Qhuast kunde krama henne, alltså är hon corperal som whight eller vampire.
Missförstå mig inte, jag tycker att det är skithäftigt att du gör om.

Vandöda brukar dessutom antingen vara hjärndöda (som zombier och skelett) eller onda.
Har vi ens hört talas om vandöda som kommer tillbaka från andra sidan graven för att hjälpa sin levande familj?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
anth;n59473 said:
Lite metasnack.
Jag konstaterar att du gjort om Bansheen lite.
Banshees är normalt incoreperal som spöken, men Qhuast kunde krama henne, alltså är hon corperal som whight eller vampire.
Missförstå mig inte, jag tycker att det är skithäftigt att du gör om.

Vandöda brukar dessutom antingen vara hjärndöda (som zombier och skelett) eller onda.
Har vi ens hört talas om vandöda som kommer tillbaka från andra sidan graven för att hjälpa sin levande familj?
Jag har helt gjort om alla monster som ni kommer stöta på i det här äventyret eller skapat dem från skratch. Det är bara en sak jag gör i de flesta kampanjer men här tänker jag använda det på följande sätt: Det som brukar vara sant när det kommer till monster är här de rykten och den propagandan ni har hört om dem.

Med det sagt, de flesta odöda är hjärndöda och brukar tjäna necromantikern som skapade dem. Och där har varit ett par otrevliga incidenter där en vampyr eller Wight löpt amok i staden och polisen eller monster jägare varit tvungna att döda dem. Sedan finns det en Lich eller två som professorer på magi universiteten men det är en annan grej, de är ju akademiker förstår du!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
RasmusL;n59482 said:
Sorry för dubbelposten anth, Monk avbryter dig inte sådär med flit iaf:)
Nah, shit happens när man postar samtidigt.
Vi lär se fler förvirrade situationer i detta spel p.g.a. att folk postar samtidigt. :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Vi har nu nått vår första flaskhals. Vi kommer här förutsätta att Tomatalvens karaktär kommer gå över till er så om någon av er andra ser det här före han hinner svara så är det bara att prata på och så förutsätter vi att han är med er.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag har ett par frågor till som jag vill ställa till Raquel, men de kan vänta i ett par minuter IC medan vårt gäng har ett enskilt samtal.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
anth;n59538 said:
Jag har ett par frågor till som jag vill ställa till Raquel, men de kan vänta i ett par minuter IC medan vårt gäng har ett enskilt samtal.
Låter bra.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Tomatalven;n59555 said:
Ok, så vad som sägs där hör jag?
Ja. Du har gått med de andra och pratar med dem just nu.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Jag fick PHB i julklapp, kan jag byta Domain? Funtar på Nature, så får jag en druid cantrip :)
 
Top