Nekromanti OOC: New wizard city

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Rent speltekniskt finns inga problem, du har ju inte använt några av dina domänspecifika förmågor ännu.
Sedan är det fråga om den nya domänen passar in i sättet du rollspelar. Jag kan tänka mig att du kan rollspela på ungefär samma sätt som tidigare, för även naturen har läkande krafter och står i motsatsförhållande till onaturliga saker som vandöda.
Sist men inte minst så är det God45 som bestämmer så jag ska nog inte säga mer nu. :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Tomatalven;n59624 said:
Jag fick PHB i julklapp, kan jag byta Domain? Funtar på Nature, så får jag en druid cantrip :)
Ja då, bara att byta. Inga problem :)
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Om jag byter till Nature domain, kan jag ändra så att mitt andra kortsvärd var en knölpåk hela tiden (så kan jag utföra Shillelagh)?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Tomatalven;n59629 said:
Om jag byter till Nature domain, kan jag ändra så att mitt andra kortsvärd var en knölpåk hela tiden (så kan jag utföra Shillelagh)?
Klart! Inga problem :)
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Nej jag byter inte, får bara beslutsångest haha
Förresten behövs en helare och jag vill inte att min kar ska ha några teoretiska kunskaper alls, han går bara på intuition.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
japp, tror det. Fast kan ni komma på någon annan ni tycker skulle passa min karaktär innan jag börjar använda mina domain förmågor så är jag öppen för förslag, jag är inte 100 på Life än.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tomatalven;n59638 said:
japp, tror det. Fast kan ni komma på någon annan ni tycker skulle passa min karaktär innan jag börjar använda mina domain förmågor så är jag öppen för förslag, jag är inte 100 på Life än.
Ska du fortsätta att vara flower power (som jag tycker är ett häftigt koncept) så tycker jag bara att 3 domains passar: främst life, sedan light och nature.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Är vi färdiga med den röda hippogripen? I sånt fall drar jag vidare till Wolframuniversitetet.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
anth;n59644 said:
Är vi färdiga med den röda hippogripen? I sånt fall drar jag vidare till Wolframuniversitetet.
Ni är färdiga med hippogrifen om ni inte vill göra något mer där. Jag postar strax posten när du ankommer till Wolfram.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
ELLER VÄNTA JAG HAR KANSKE MISSUPPFATTAT - är jag med på universitetet? Annars försöket jag ta bort min senaste post.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Tomatalven;n59698 said:
ELLER VÄNTA JAG HAR KANSKE MISSUPPFATTAT - är jag med på universitetet? Annars försöket jag ta bort min senaste post.
Du är med på universitetet om du vill vara med på universitetet. Som jag förstod det var det bara Anth som skulle dit för att leta ledtrådar medan ni andra två skulle kolla andra grejer. Men jag kan ha missförståt det. Du kan gå dit du vill gå. Vill du gå någon annanstans är det bara att säga till.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Jag går nog gärna någonstans själv. Vart skulle Monk gå, så går jag till det som är över? Är det nästa dag?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Tomatalven;n59714 said:
Jag går nog gärna någonstans själv. Vart skulle Monk gå, så går jag till det som är över? Är det nästa dag?
Det är samma kväll än så länge, solen har precis gått ner. Jag vet inte vart Monk väljer att gå eller göra. Du kan gå vart du vill :)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
God45;n59652 said:
Ni är färdiga med hippogrifen om ni inte vill göra något mer där. Jag postar strax posten när du ankommer till Wolfram.
Behöver info om vad jag vet om Wolfram universitetet.
Vilka känner jag?
Eller får jag hitta på själv?
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Åhå ja vad kul då vill jag utforska och lalla runt, hänger ändå inte med i bakgrundsforskningen hehe
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
anth;n59720 said:
Behöver info om vad jag vet om Wolfram universitetet.
Vilka känner jag?
Eller får jag hitta på själv?
Staden är enorm och det finns flera olika magiker universitet så antagligen känner du inte någon alls på Wolfram. Har du specifkt gått på Wolfram så känner du kanske Doctor Boss som är den mänskliga doktorn i alkemi eller Doctor Phenam som är den alviska doktorn i modern magi historia. Men har du inte gått på skolan känner du inte ens dem. Så du vet det som var i posten om universitetet.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Tomatalven;n59725 said:
Åhå ja vad kul då vill jag utforska och lalla runt, hänger ändå inte med i bakgrundsforskningen hehe
Skriv vart du vill gå bara så fixar vi det.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
God45;n59726 said:
Staden är enorm och det finns flera olika magiker universitet så antagligen känner du inte någon alls på Wolfram. Har du specifkt gått på Wolfram så känner du kanske Doctor Boss som är den mänskliga doktorn i alkemi eller Doctor Phenam som är den alviska doktorn i modern magi historia. Men har du inte gått på skolan känner du inte ens dem. Så du vet det som var i posten om universitetet.
Ah, sorry.
Jag menade inte vilka jag känner personligen, utan vilka jag känner till ryktesvägen.
Som Sage har jag förmågan researcher: "if you don't know that information, you often know where and from whom you can obtain it."
Jag är ute efter en någon som var nekromantiprofessor eller liknande för 30 år sedan.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
anth;n59734 said:
Ah, sorry.
Jag menade inte vilka jag känner personligen, utan vilka jag känner till ryktesvägen.
Som Sage har jag förmågan researcher: "if you don't know that information, you often know where and from whom you can obtain it."
Jag är ute efter en någon som var nekromantiprofessor eller liknande för 30 år sedan.
Ah, ok. I så fall är det Trollkarl Roman du vill ha tag i.
 
Top